חוק אוויר נקי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/3/2017 15:17 ● ערב ערב 2800
שמירה על איכות הסביבה משרתת את האוכלוסייה על כל גווניה. היא טובה למדינת ישראל וכמובן לעולם כולו. מדינות מערביות רבות ואחרות נוספות החלו להיות מודעות לשמירה על איכות הסביבה מזה מספר עשורים והמגמה רק מתחזקת. מדינת ישראל פועלת על פי אמנות בינלאומיות ומעוניינת להיות חלק מהקהילה הבינלאומית בנושאים אלו. מעבר לצורך להיות שותף במאמץ העולמי יש אינטרס מובהק למדינה לשמור על סביבתה הנקייה למען אזרחיה ולמען עובדי התעשייה והאנשים אשר גרים בסמוך למפעלים ולפרויקטים מזהמים. חוק אוויר נקי הינו אחד החוקים שנחקקו בגלל הצורך לקבוע בצורה מסודרת את אופי ההתנהלות. החוק הינו בעל כלים מרתיעים ויש בו עונשים לכל מי שמפר את החוקים.
חוק אוויר נקי

 

עיקרי החוק

 

חוק אוויר נקי אושר בשנת 2008 ונחשב לאחד החוקים הסביבתיים המשמעותיים שנחקקו בישראל ומבוסס על חוק דומה שנחקק בארה"ב. החוק קובע משטר היתרים נוקשה בתחום התעשייה ומשק האנרגיה. הוא מחייב מפעלים גדולים בתחומים שונים להקים תחנות ניטור לטובת מערך נתוני זיהום ארציים שנתוניו יפורסמו באופן שוטף. כל מפעל חייב להנפיק היתר פליטה שעליו מוטלת אגרה. היא נקבעת על פי גובה כמות הפליטה לגביה המפעל מבקש אישור. מפעלים בגודל בינוני יהיו חייבים אף הם בהיתרי פליטה על פי אותו מנגנון אבל אלו נקבעים במסגרת רישיון העסק שלהם. היתרי הפליטה מתחדשים אחת ל 7 שנים. החוק מתעדכן מדי פעם ולאורך השנים.

 

משמעות החוק עבור המפעלים

 

המשמעות עבור מפעלים שכפופים לחוק הינה עצומה. הם מחויבים להקפיד לעמוד בתקנים הללו. ביטול היתר פליטה של מפעל שמעביר נתונים כוזבים או שאינו עומד בדרישה עלול לגרום לסגירתו.  המחוקק קובע שורה של קנסות על פי מידת הזיהום, וכן עלול לקבוע עונשי מאסר למנהלים עבריינים. בית משפט יכול לחייב מפעל על נזקים שגרם לסביבה או לחייבו בעלות השיקום. מפעלים המבקשים להתמודד עם המשימות שהחוק מעמיד לפניהם יכולים להיעזר בשלל פתרונות מודרניים לאוורור ולניקוי חללים באולמות הייצור שלהם. בכך הם מאפשרים סביבת עבודה בטוחה יותר לעובדיהם וגם  מצליחים לעמוד בהוראות החוק החמורות.

 

מערכות מודרניות לאוורור וסינון

 

חברות מקצועיות מציעות שלל פתרונות לאוורור, לסינון ומניעת זיהום אוויר וניתן לקבל אצלן ייעוץ רלוונטי. בין המערכות השונות ניתן למנות: מערכות יניקה וסינון אבק תעשיות עם ניקוי אוטומטי. מסננים אלקטרוסטטיים לאדי שמן, עשן וטיהור אוויר. סקרברים לספיגה ונטרול גזים, אדי כימיקלים וריחות. מערכות שואבי אבק מרכזיות. מסנני פחם. מחמצנים קטליטיים לסולבנטים. יחידות טיהור וסינון אוויר, מפוחים שונים ועוד. כל מערכת כזאת תורמת לניטור, לסינון ולניקוי זיהום אוויר בתוך המפעל. מפעלים שונים פועלים בתחומים מגוונים ויש צורך להתאים את המערכות הללו לכל אחד מהם ומומחים לנושא יודעים לעשות זאת. כל המערכות הללו מסייעות להנהלת המפעל לעמוד ביעדי היתר הפליטה שלהם. הדבר תורם שקט נפשי רב למפעלים ולבעליהם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש