"ארבעים זה השלושים החדש"

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2017 21:22 ● ערב ערב 2803
"ארבעים זה השלושים החדש", אינה אמרה ריקה מתוכן. היא מייצגת, בין היתר, גם את ההשפעה של החיים המודרניים על המראה החיצוני שלנו.
''ארבעים זה השלושים החדש''

"ארבעים זה השלושים החדש", אינה אמרה ריקה מתוכן. היא מייצגת, בין היתר, גם את ההשפעה של החיים המודרניים על המראה החיצוני שלנו. אין ספק שאנשים בני 30 או 40  היום, נראים הרבה יותר צעירים ממה שהוריהם נראו באותו הגיל והפער רק הולך וגדל אם משווים לדור הסבים. אבל ככל שאנו מתקרבים לאותו "מעיין נעורים", משאת נפשה של האנושות משחר ימיה, המרוץ להרגיש ולהראות  צעירים לא רק שאינו נרגע, הוא דווקא מאיץ. זהו המנוע החזק ביותר המניע את שוק האסתטיקה והניתוחים הקוסמטיים, אומר דר' יפתח יסעור מומחה לאוקולופלסטיקה (ניתוחי עפעפיים, ארובת העין ודרכי דמעות).

תחום ניתוחי העפעפיים הוא דוגמא מצוינת לשינויים המתרחשים לנגד עינינו בתחום האסתטיקה הרפואית כולו. השינויים הראשונים הקשורים לגיל מופיעים דווקא סביב העיניים, אומר יסעור, בתחום זה חלו בעשור האחרון מספר מגמות שרק הולכות ומאיצות את עצמן בין אם נרצה ובכך ובין אם לא.

אם בעבר ניתוחי עפעפיים היו נחלתן של נשים מבוגרות בגילאי ה-60 ומעלה הרי שבעשור האחרון גיל המנותחות יורד בצורה משמעותית ואין זה נדיר לראות נשים בנות 40 ואף צעירות מכך, הפונות לניתוחי עפעפיים. גם המין הגברי שבעבר נמנע מניתוחים נוטל היום חלק פעיל במגמה. רבע עד שליש מהמנותחים הם היום גברים.

מגמה חזקה לא פחות היא כניסתם של "תחליפי הניתוח". הכוונה בעיקר להזרקות מסביב לעיניים של חומרים שונים שהראשון בהם היה בוטוקס ואליו נוספו בשנים האחרונות גם חומרי מילוי שונים. תחום זה מצוי בתאוצה של ממש גם כטיפול במפני עצמו וגם כטיפול משלים לניתוח. 

בניתוח עצמו חלו הרבה מאד שיפורים קטנים אשר הצטברו לכדי קפיצת מדרגה של ממש באיכות ובבטיחות הניתוחים. אלו כוללים כניסה של טכניקות הרדמה חדשות (הרדמה מקומית עם טשטוש לווריד במקום הרדמה כללית), שיפור מתמיד בטכניקה הכירורגית (פיתוח גישות בחתכים נסתרים), שיפורים טכנולוגיים (מכשירי חיתוך וצריבת כלי דם חדשים, תפרים משופרים) ושיפור בריפוי (תכשירים קוסמטיים לצלקות(.

כל המגמות הללו הביאו לעליה גדולה בכמות הניתוחים ברחבי העולם כולו. בשנת 2015 הפך ניתוח עפעפיים לניתוח הקוסמטי השכיח ביותר בעולם (ראשון בשכיחותו בגברים ושלישי בנשים). 1.5 מיליון ניתוחי עפעפיים קוסמטיים בוצעו בעולם בשנה זו. 

ניתוח העפעפיים השכיח ביותר בארץ הוא ניתוח להסרת עודפי עור בעפעף עליון, מה שמכונה ניתוח הרמת עפעפיים ולאחריו ניתוח להסרת השקיות בעפעפיים התחתונים.

ניתוחי העפעפיים בימינו מבוצעים לרוב על ידי רופאים המתמחים בניתוחי עפעפיים (התמחות הנקראת אוקולו-פלסטיקה). ניתן לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש לווריד, ללא צורך בהרדמה כללית (כמו קולונוסקופיה). המטופל חוזר לביתו זמן קצר לאחר הניתוח ואינו סובל מכאבים במהלך הניתוח או בתקופת ההחלמה. חזרה לשגרת החיים אפשרית תוך שבוע עד שבועיים. 

ישנם מקרים בהם ניתוח עפעפיים מוכר כניתוח בעל צורך רפואי. בד"כ מדובר באנשים מבוגרים יותר הסובלים מ"צניחת עפעפיים" – חולשה של שרירי העפעפיים הגורמת לקושי בפתיחת העיניים. מקרים רפואיים אלו כלולים בשרותי סל הבריאות וניתן לבצעם במסגרת בבתי החולים הציבוריים או דרך חברות הביטוח. אולם, רוב המנותחים מבצעים את הניתוח ממניעים אסטטיים והניתוחים מבוצעים בשוק הפרטי. אלו נהנים משינוי משמעותי במראה בניתוח קטן יחסית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש