התאמת שירותי טלפוניה לעסקים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/4/2017 14:19 ● ערב ערב 2807
כמה פעמים קרה לכם, שהתקשרתם לבית עסק, הקשתם על מספר מסוים בשביל להגיע לשלוחה הנכונה, והתברר לכם שהגעתם לשלוחה אחרת לגמרי, וגם אחרי שניסו להעביר אתכם שוב ושוב לשלוחה המתאימה, זה לא הצליח?
התאמת שירותי טלפוניה לעסקים

הסיבה היא מאוד פשוטה, חוסר התאמה של מרכזיות ושירותי טלפוניה לעסק. כשעסק רוכש מרכזיות, בין אם מדובר על מרכזיות IP או מרכזיות אחרות, יש לבצע התאמה נכונה לא רק לצרכים של העסק אלא גם למבנה שלו, יש לוודא בשלב ההתקנה שכל השלוחות מגיעות למקומות הנכונים, וכן שהטלפוניה אשר מורכבת בעסק, היא מתקדמת מספיק בשביל לאפשר לעובדים במקום ליהנות מיעילות מקסימאלית כך שתיחסך מהם הצורך לבצע שינויים או ל"הילחם" עם המערכת בשביל שתבצע את העבודה.

לפני שנסביר כיצד מתאימים שירותי טלפוניה לעסק, נסביר בקצרה, מדוע נכון להשתמש כיום בשירות מרכזיות IP על פני מרכזיות אחרות. מרכזיות IP, נחשבות למערכות המתקדמות ביותר בתחום. מדובר במרכזייה שפועלת על גבי רשת IP, כלומר רשת האינטרנט, בכך נחסך ממנה להשתמש בקווי טלפונים רגילים. זו מערכת הרבה יותר זולה, מהירה, ויעילה. זו מערכת אידיאלית למי שצריך לבצע הרבה שיחות בינלאומיות.

כיצד מתאימים שירותי טלפוניה לעסק

אחרי שהחלטנו לרכוש מרכזיות IP לעסק, עלינו לבדוק איזו מבין המרכזיות אנחנו נבחר. לשם כך צריך לבחון מה הם הצרכים שלנו ולדעת כיצד להתאים את המערכת אליהם.

ראשית, נבחן את גודל העסק וכמות המשתמשים במרכזייה. כך נוכל לקבוע את מספר השלוחות שיהיה בעסק. מן הסתם, ככל שיהיו יותר מוקדים שאמורים לדבר עם קהל, כך יהיו יותר שלוחות.

שנית, האם יש צורך לבצע אך ורק שיחות טלפון או מעבר לכך? ישנן מרכזיות IP שמאפשרות לנו גם לנהל שיחות וידיאו, וכן להעביר הודעות כתובות. ישנן מרכזיות שיכולות להתחבר לאינטרנט באמצעות WI-FI, ואמצעים אחרים.

שלוש, כל מרכזייה יש בה פונקציות ייחודיות, לגבי העברת שיחות, השהייה, השתק ועוד מגוון אופציות שהופכות את היכולת לנהל שיחות להרבה יותר פשוטה ונוחה. גם אם מדובר בפונקציות, לכאורה, פשוטות ולא מתקדמות.

ארבע, חשוב שנקבע האם תהיה מרכזייה אחת שתנהל את כל מערך הטלפוניה בעסק או שיהיו מספר מוקדים. אפשרות נוספת היא, שכל מי שעובד בעסק, יחזיק לרשותו מרכזייה שכזו.

מן הסתם, על מנת שהמרכזייה תעבוד כמו שצריך ויהיה ניתן להעביר בין השיחות, הרי שיש לוודא שכל השלוחות מחוברות וניתן לבצע העברה מטלפון לטלפון בלחיצת כפתור. כל מי שמשתמש בטלפון, צריך להרגיש שהוא יכול לדבר ולשמוע את הצד השני ללא הפרעות וללא רעשים.

לפני שמתחילים לעבוד עם המרכזייה באופן סופי, יש לבדוק אותה שוב ושוב, ולראות שהיא אכן עובדת בצורה תקינה. כך נמנע מבעיות בעתיד, כאלה שעלולות להופיע בזמן שמנהלים שיחה עם לקוח או עם כל גורם אחר שמתקשר אל העסק.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש