דרושים להייטק בדרום

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/4/2017 09:39 ● ערב ערב 2808
במשך שנים רבות, יש ניסיון הן של השלטון המרכזי, קרי הממשלה והן של רשויות מקומיות רבות בדרום, למשוך לאזור הגנב ובכלל לכל אזור הדרום, חברות הייטק ישראליות ובינלאומיות ודרך זה, למשוך עובדים מהמרכז לדרום.
דרושים להייטק בדרום

 

מאחורי ניסיונות אלו עומדים מספר מטרות, ראשית, לא ליצור מצב בו חברות בכלל וחברות הייטק בפרט יושבות אך ורק באזור המרכז, בעוד שאזור הדרום נשאר מאחור, שנית, לגרום לאוכלוסיות חזקות ומשכילות לעבור מהמרכז לדרום, שלוש, להגדיל את היכולות הכלכליות של אזור הדרום באמצעות משיכתן של חברות בינלאומיות לדרום.

על מנת שזה יקרה, המדינה והרשויות המקומיות ביצעו ומבצעות שורה של מהלכים, החל מחוק עידוד השקעות בהון שנותן הטבות לחברות זרות שמגיעות לארץ, פותחו תשתיות שמאפשרות  עבודה של חברות הייטק באזור הנגב, יש עידוד של השמה בהייטק באזור זה, וכן מערכת החינוך נרתמת לכך בכל הרמות, על מנת למשוך צעירים ישראלים מהדרום להשתלב בתעשייה.

מבחינת התוצאות, כפי שאנחנו יכולים לראות, הרי שהן חלקיות, מצד אחד יש בדרום מספר מרכזים של חברות הייטק גדולות, המוכרות שבהן, חברת אינטל עם מרכז גדול בקרית גת, חברת ויקס הישראלית שיש לה מרכז בבאר שבע (בנוסף למרכז בתל אביב), ניתן למצוא גם מרכזים של אמדוקס, מלנקוס, EMC, SQL, לצד חברות ישראליות קטנות יותר אשר פועלות באזור הדרום.

מה שאמור להגדיל את מרכז השמה בהייטק בדרום, זה פארק הייטק עצום שנבנה בימים אלו בבאר שבע לצד אוניברסיטת בן גוריון. מרכז זה אמור להזכיר במבנה ובמאפיינים שלו את המרכזים של רמת החייל בתל אביב או של זה אשר קיים בהרצליה פיתוח. העובדה שהוא ממוקם ליד האוניברסיטה היחידה בנגב, יכול לעזור גם בתהליך ההשמה וגם בתהליך הפיתוח של החברות אשר ממוקמות בו.

 

מה מציעות חברות הייטק לתושבי הדרום

 

אנחנו יכולים למצוא כיום, שורה ארוכה של משרות אשר מוצעות לתושבי הדרום במסגרת עבודה בחברות הייטק. מדובר החל ממשרות של פיתוח תוכנות, בניית אתרים, עיצוב וכלה במשרות משמעותיות יותר כגון הנדסה, פיתוח ובקרה, מחקר, ועוד. העובדים אשר מגיעים אל אותן חברות הייטק בדרום, נהנים משכר גבוה, לא פחות מאלה שבמרכז הארץ, ובמקרים בהם מדובר בעובדים מהמרכז, הרי שהם מקבלים במקרים מסוימים, גם תנאי מגורים או תנאי נסיעות נוחים.

צריך לומר אף על פי שקיימת טענה או סטיגמה לפיה כל חברות ההייטק יושבות במרכז הארץ, ובדרום אין עבודה בתחום, זה לא נכון. אנחנו יכולים לראות פריחה של אזורי הייטק באזורים כמו באר שבע, עומר, שדרות ובמקומות אחרים בנגב. באזורים אלו יושבות חברות הייטק בינלאומיות וישראליות, הן חברות צעירות והן חברות ותיקות, אשר מחפשות כל הזמן עובדים ברמה מקצועית גבוהה והן מוכנות להעניק להם תנאים מאוד טובים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש