טור טארוט - סיפורי חיים

מאת: רחל ארז ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/5/2017 09:38 ● מה נשמע 496
קוראים יקרים! הסיפור אמיתי והשמות בדויים כמובן. בכל שבוע אתן לכם טעימה מהכלי רב העוצמה הטמון בסודות הקלפים. אני עוסקת בתחום מעל 30-שנה.
טור טארוט - סיפורי חיים

 

סיפור השבוע מחדר עבודתי: הלום קרב?! 


מרים הגיעה אלי ביחד עם אחותה. היא לא פצתה פה לאורך כל שעת הייעוץ של האחות. כתבה ורשמה את דברי, מבלי שביקשה אותי להאט ולו פעם אחת.
מרים שידרה טיפוח נשי סולידי, עוצמה ומיקוד. מדי פעם כשהבטתי בה, תוך מתן הסבר לאחותה, היא הגיבה לדברי בקצרה ובשקט, וחיזקה את הערותיי לאחותה תוך שימוש במסרים ובקודים משפחתיים הידועים כמובן רק להן.
בתום הפריסה מרים ביקשה שנעבור אליה, וכך, לאחר טיהור הקלפים, יצאנו למסע המקודש של 'הצצה אנרגטית' לתוך חיה של מרים.
כבר במגע הראשוני בחפיסה, המסרים מתגלים והנתונים מתבהרים, וכל אחד לעולם אינו זהה למשנהו. יש לנו תדיר דפוסים דומים, אבל לכל אחד מאיתנו קיים מסלול משלו וצירופי קלפים הייחודיים לו. מה שהפתיע אצל מרים לאורך הקריאה כולה היה הפרדוקס ששב על עצמו- הבעל נופל והאישה מתמוטטת וממקדת את כל כוחות הבית אליה.
"בעלי הלום קרב", הסבירה מרים בסוף המפגש. "מאז המלחמה התפרצה אצלו הבעיה. סוף סוף הצלחנו לקנות מגרש והתחלנו לבנות בית פרטי, וילה!", סיפרה לי מרים ולא חייכה בדברה. "הלחצים בתהליכי הבניה גרמו לבעלי להתפרצות המחלה, ואני לא הצלחתי לשאת את הבעיה וקרסתי!!", דומעת מרים את חיה. "בעלי סובל, ואני שוקעת לתוך מרה שחורה", היא משתפת אותי. "כמעט הפסקתי לתפקד ופיתחתי חרדות. ככל שהעמקתי בטיפולים הנפשיים, כך התרחקתי מבעלי ונסגרתי לתוך הבעיה שלי. רק רציתי לפרק ולהתגרש. רציתי לשקוע בשקט וללא מפריע בצער שלי. למזלי, בעלי מצא את הכוח לאחד אותנו מחדש. בזכות בעלי חיי שבו למסלולם התקין".
השבר הנפשי של הבעל התפרץ בזמן שמרים נמצאת בשיא האופוריה האישית. בדיוק אז היא קיבלה תפקיד מפתח בעבודה. הווילה שבנתה מרים בדמיונה החלה להיראות בשטח כמציאות חיה. לא היה מקום לרעידת האדמה שחוותה המשפחה כאשר האב קרס לתוך חוויות מלחמה שנדחקו ונשכחו "על פניו" במרוץ היום יום.
"מה פירושו של הלום קרב?", שאלתי את מרים שהסבירה  לי- "ממצב שיש לך בעל, שמהווה משענת רגשית, רוחנית ונפשית, את לפתע מתעוררת עם אדם מבוהל, מבועט, הצועק את סיוטי הלילה שלו לתוך חייך וחיי הילדים שמתפרקים בחשש למול עינייך, ואת חיה מחדש את המלחמה עקובת הדם שבעלך לחם בה בצעירותו בגבורה". 
אושרו האמתי של אדם, הוא להפעיל ללא מעצורים את כישרונותיו. בלא מוצא אחר, ובצר לו, החל הבעל לצייר את חרדותיו, ואט אט מצא נחמה בכישרונו שהיה חבוי. בימים אלה מתקיימת תערוכת ציוריו, שיכולה להמחיש ואולי במקצת מה עובר בראשו של מי שאולי נראה רגיל, אבל עדיין סוחב איתו את מראות המלחמה הנוראית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש