פרסומת
דלג

שליש מנהגי המוניות שנבדקו לא עצרו לנכים

מאת: מירב לוי דיאמנט למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 25/5/2017 09:56 ● ערב ערב 2812
למרות התרעות, הסברים והכנה מראש של נהגי המוניות בעיר ותחנות המוניות, 4 מתוך 12 המוניות שניסו הלקוחות הסמויים של פרויקט 'יצאת נגיש' לעצור, המשיכו כאילו כלום ● למרות זאת, חברי קבוצת 'שבילים בקהילה', שהרימו את הפרויקט מרוצים מהבאז התקשורתי לו זכו
שליש מנהגי המוניות שנבדקו לא עצרו לנכים
רוב הנהגים זכו לתעודות הוקרה

למרות התרעות, הסברים והכנה מראש של נהגי המוניות בעיר ותחנות המוניות, 4 מתוך 12 המוניות שניסו הלקוחות הסמויים של פרויקט 'יצאת נגיש' לעצור, המשיכו כאילו כלום. ולמרות זאת, חברי קבוצת 'שבילים בקהילה', שהרימו את הפרויקט מרוצים מהבאז התקשורתי לו זכו: "אנחנו מאמינים כי לאחר הפרויקט וההסברה הנרחבת, פחות ופחות נהגי מוניות לא יעצרו לבעלי מוגבלויות בעיר", סיכמה רחלי רגב, מנהלת נגישות ישראל במרחב אילת 
50 פעילי ארגונים שונים בעיר, ביניהם מתנדבים מעיריית אילת, יד שרה, מתנ"ס שחמון, קמפוס בן גוריון, סיירת נגישות, כנפיים של קרמבו ועוד, התפרסו ברחבי אילת ביום שלישי השבוע, במסגרת הפרויקט 'יצאת נגיש'. הם עצרו מוניות, נכנסו פנימה והסבירו לנהגים את חשיבות העצירה והעזרה לבעל המוגבלות שעוצר אותם. הם גם העמידו דוכני מידע בתחנות המוניות השונות בעיר, והסבירו לנהגים את חשיבות העניין. בכך בא לסיומו מה שהחל כפרויקט הגמר בלימודי עבודה סוציאלית של שתי סטודנטיות מאוניברסיטת 'בן גוריון באילת', נופר חזן ואנה בוגנים, שחברו לקבוצת 'שבילים בקהילה'.
יחד עם ההסברה התפזרו ברחבי העיר עשרה צוותים של מוגבלים שפעלו על תקן 'לקוחות סמויים'. בסך הכל עצרו הלקוחות הסמויים 12 מוניות, מתוכן ארבע מוניות לא עצרו. על מונית אחת ונהג שהתנהג בצורה מחפירה אף מתכוונת רחלי רגב להגיש תלונה לתחת המוניות, וכל זאת, למרות ההכנה המוקדמת שנעשתה מול תחנות המוניות בעיר ובתקשורת. ולמרות זאת, שמרה השבוע רחלי רגב, מנהלת סניף מרחב אילת של נגישות ישראל על אופטימיות ואמרה: "כשאני מסתכלת על אלבום הנהגים שיצאו נגישים אני מרוצה. יצרנו באז תקשורתי גדול בעיר והבנה למצבם של בעלי המוגבלויות. זה ששני מנהלי תחנות מוניות בעיר עלו לרדיו ודרשו מהנהגים שלהם שיתנהגו יפה ואם לא הם יעמדו לדין משמעתי, זה כבר טוב מבחינתנו".

לשאלה האם יקיימו בהמשך מבצע חוזר, הפעם מבלי ליידע את נהגי המוניות אמרה רגב: "אני דווקא בנטייה לפתוח קו של תלונות, כך שנוכל לאפשר ללקוחות בעלי מוגבלויות להתלונן בשוטף".


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש