יהדות - פרשת 'מטות מסעי'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 19/7/2017 10:50 ● מה נשמע 505
אבי גבאי נבחר להיות יו"ר מפלגת העבודה ● בעימות שהיה בינו לבין עמיר פרץ לפני הסיבוב השני, אמר לו עמיר "קצת צניעות לא תזיק לך" ● מילים כדורבנות.
יהדות - פרשת 'מטות מסעי'

 

פרשת 'מטות מסעי'


אבי גבאי נבחר להיות יו"ר מפלגת העבודה. בעימות שהיה בינו לבין עמיר פרץ לפני הסיבוב השני, אמר לו עמיר  "קצת צניעות לא תזיק לך". מילים כדורבנות. אכן קצת צניעות לא תזיק לאף אדם ובטח שלא בדור מוחצן כמו הדור שלנו, שכל פיפס הכי קטן שאנחנו עושים מיד מעלים לפייסבוק ולאינסטגרם, לוואצאפ ולטוויטר ול'וואט אבר'. הכי הצחיק אותי מכל דברי הרהב, השחץ והבלע שגיבב אבי גבאי, היו דבריו על אימו הקשישה: "אימא שלי שווה 5 מנדטים". באמת !?! ומדוע אתה חושב ש- 200.000 אלף אנשים יצביעו למפלגת העבודה בגלל האימא שלך? אה, יש לה קלף מנצח שבזכותו אתה תגרום לעשרות אלפי אנשים לשנות את דעתם ועמדתם הפוליטית ולהצביע למפלגה אבודה. מה כל כך מיוחד ברזומה ובעשייה רבת השנים של אימך עבור הציבור? הדבר היחיד שאבי גבאי מנפנף בו הוא "אימא שלי היא מרוקאית". וואוו . אתם מבינים, לדעתו של אבי גבאי, כל יוצאי מרוקו בארץ, הם וצאצאיהם יצביעו לו כעדר כבשים, מבלי להתייחס לדעותיו ההזויות ולאנשים הריקים שמקיפים אותו. הרי מבחינתו זה ברור- אם אתה מרוקאי, אתה צריך להצביע למפלגת 'העבודה', כי ליו"ר שלה יש אימא מרוקאית. האם אבי גבאי ויועציו באמת מאמינים שהמרוקאים בארץ הם עד כדי כך חסרי עמוד שידרה? עד מתי ימשיכו עם זריעת השנאה והפלגנות של  עדות כאלו ואחרות?  אולי הגיע הזמן שיחוקקו חוק, למשל, שכל יהודי חייב יהיה להתחתן עם מישהי/ מישהו מעדה אחרת, ואז תהיה כאן אחדות יהודית וישראלית ואף אחד לא יצטרך ולא יוכל לומר אני מעדה כזאת או אחרת. אבל כל עוד שהנושא העדתי משרת גורמים פוליטיים בכל המפלגות (כנ"ל מפלגת רוסים, תימנים, אתיופים וכו'), ימשיכו יועצי אחיתופל לפלג אותנו לעדות, ותתי עדות, ולזרות שנאה בינינו. חבל.
השבת נקרא בתורה שתי פרשות מחוברות- 'מטות' ו'מסעי', אשר חותמות את חומש במדבר. הקב"ה מצווה אותנו בפרשות הללו לצאת ולכבוש את ארץ ישראל. לא לפחד מהגויים, גם אם נדמה לנו שהם יותר חזקים מאתנו. הקב"ה מבטיח " אני אתכם", אני אגן עליכם ואעזור לכם לגרש את כל הכנעניים מארץ ישראל. לאחר כיבוש הארץ אנחנו מצווים לחלק את הארץ  ולתת לכל שבט את הנחלה שתעלה בגורלו, וכל שבט יחלק את הנחלה שקיבל בין כל המשפחות של השבט. לשבט מנשה הייתה בעיה , אחד מראשי המשפחות, צלפחד בן חפר, נפטר במדבר בלי בנים. הבנות שלו ביקשו ממשה לרשת את הנחלה של אביהם בארץ ישראל. משה שאל את הקב"ה מה לעשות עם בנות צלפחד ,והקב"ה אמר לו שבנות צלפחד צודקות, והן יקבלו את הנחלה של אביהם בארץ. כאשר שמעו שבט מנשה את דברי משה, פנו ראשי השבט בבקשה למשה שבנות צלפחד לא יתחתנו עם מישהו משבט אחר, כי זה לא יהיה הוגן  אם הבעלים שלהן יהיו משבט אחר ולאחר מותן של בנות צלפחד חלק מהנחלה של שבט מנשה יעבור לשבט אחר. שוב פונה משה בשאלה אל הקב"ה, מה לעשות? והקב"ה משיב למשה, אכן שבט מנשה צודקים. במקרה שבת היא יורשת הנחלה של השבט שלה, היא יכולה להתחתן עם מי שהיא רוצה ובלבד שיהיה מהשבט שלה. דין זה היה קיים אך ורק לדור שכבשו וחילקו את הארץ. בדור הבא ביטלו חכמים את האיסור, כיוון שכל שבט התבסס בנחלתו. בלשון חז"ל, נקרא הדבר: 'יום שבו הותרו שבטים לבא זה בזה' . היתר זה היה בט"ו באב ומאז נקבע ט"ו באב ליום טוב, יום של חתונות. הגיע הזמן שגם אנחנו נתיר לעצמנו להפסיק לחיות בעדות ובמפלגות. 
 השבוע אני מתחיל את השנה התשיעית של כתיבת הטור. במשך השנים הללו כתבתי קרוב ל-450 טורים. תודה רבה למירב לוי דיאמנט על התמיכה וגם לכם אילתים אהובים על דברי העידוד והחיזוק שמאפשרים לי להמשיך ולכתוב. תודה רבה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש