בדרך לאוסקר?

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/8/2017 18:19 ● מה נשמע 507
סרטו הקצר של אמרי דקל קדוש (25), בנה של איילת, בת אילת, ונכדם של אביבה ודקס ז"ל זכה לאחרונה בשורה של פרסים יוקרתיים ● עכשיו מחכים במשפחה לראות האם הסרט "תמונת משפחתי בשנתי הי'ג" יזכה לייצג את ישראל בטקס פרסי האוסקר לסרטים קצרים
בדרך לאוסקר?
סרט מצטיין מחזור

בפסטיבל ירושלים שהתקיים לאחרונה זכה סרטו של אמרי דקל קדוש "תמונת משפחתי בשנת היג" בפרס הסרט הטוב בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר. קדמה לכך זכייתו של הסרט בתחרות הפיצ'ינג של פסטיבל חיפה. ואם לא די בזה, הרי שבשבוע בעבר זכה סרטו של אמרי בפרס הסרט המצטיין של המחזור בבית הספר היוקרתי לקולנוע 'סם שפיגל'. כשהוא מעוטר בשורה של פרסים יוקרתיים לא נותר אלא לקוות כי סרטו של של אמרי, בנה של איילת בת אילת, ביתם של אביבה ואהרון (ד'קס) דקל, יזכה לייצג את ישראל בטקס פרסי האוסקר העולמי לסרטים קצרים.
את הסרט שאורכו 12 דקות כתב וביים אמרי והוא מבוסס על חייו. אמרי מנסה לשחזר בסרט את האירוע שבו מת הכלב שלו  על שפת הים כשהוא היה בן 13. העבודה על צילומי הסצנה מסתבכת כשהוא מגלה שאביו, מאיר, שאגב מגלם את עצמו בסרט, אינו זוכר את האירוע הטראומתי באותו אופן.

 

עם אמא ואבא. אמרי דקל קדוש


לאחר שסיים השנה את לימודיו בבית הספר לקולנוע, ייצא אמרי לדרכו העצמאית כשהוא מוגדר כ'במאי מוכשר עם עתיד גדול'. לשאלה האם הוא מתכוון לעשות את זה בארץ או בחו"ל, השיבה השבוע אימו, איילת: "אני מאמינה שזה יהיה גם וגם. אמרי מאוד גאה ליצור בארץ".
אמרי הוא בנם הבכור של איילת ומאיר קדוש. איילת הגיעה לאילת כשהייתה בת שבע יחד עם הוריה אביבה ודקס , סיימה בעיר את לימודיה בבית הספר התיכון 'גולדווטר' ולאחר הצבא סיימה את לימודיה ב'בית צבי' שם גם פגשה את בעלה. לימים עברו בני הזוג לניו יורק שם נולד אמרי בנם הבכור. לזוג ארבעה בנים כולם מוכשרים בתחומי המשחק והנגינה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש