לא נשארים חייבים – 5 דברים שצריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/8/2017 09:43 ● ערב ערב 2825
בכל נקודת זמן אנחנו זקוקים לכסף, וכמה שיותר ממנו. בין אם אנחנו מתכוונים להירשם ללימודים, לצאת לטיול ארוך, להינשא, לעבור דירה או להשקיע בהקמת עסק פרטי, מימון הוא נושא אחד שאי אפשר לוותר עליו. הבעיה היא שלעיתים רבות אין לנו די הון עצמי כדי להשיג את המטרות הללו, מה שמוביל לפתרון הפשוט והנוח: קבלת הלוואה דרך הבנק. עם זאת, רגע לפני שאתם חותמים על המסמכים ומתחייבים להחזר ארוך טווח, כדאי שתשימו לב לכמה פרטים קטנים וחשובים. הרשימה לפניכם.
לא נשארים חייבים – 5 דברים שצריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה

 

1 – כמה אתם באמת צריכים?

 

השאלה הראשונה שאתם חייבים לשאול את עצמכם, ורצוי שתשיבו עליה לפני שתיכנסו אל סניף הבנק, היא כמה כסף אתם באמת צריכים. אם אתם עומדים להירשם ללימודים אקדמיים, למשל, תצטרכו לקחת בחשבון את עלות שכר הלימוד וגם הוצאות נלוות על רכישת ספרי לימוד או על ימי עבודה שתפספסו בזמן תקופת הבחינות. אם אתם משפצים את הבית כדאי שתיקחו בחשבון לא רק את סכום השיפוץ אלא גם הפתעות שעשויות לצוץ ולהשפיע על המחיר הסופי. מצד שני, אל תיקחו סכום גבוה הרבה מעבר לצרכים שלכם, בעיקר משום שאת הכסף הזה תצטרכו להחזיר איכשהו, מתישהו. תוכלו להשתמש בפיצ'ר של מחשבון הלוואה אינטרנטי לצורך חישוב מקדים של סכום ההלוואה שכדאי לקחת בחשבון בהתאם לגובה ההחזר המתאים מבחינתכם. 

 

2 – מה גובה ההחזר החודשי?

 

סביר להניח שתרצו להחזיר את מלוא ההלוואה בהקדם האפשרי, אבל אם הסכום שאתם לווים גבוה יחסית – עדיף שתפרשו את ההחזר על פני תקופה ארוכה יותר. זאת משום שפרק הזמן ישפיע על גובה ההחזר החודשי שלכם. קחו בחשבון שהחזר ההלוואה ישפיע על ההכנסה הפנויה שלכם מדי חודש, ואם אתם מרוויחים שכר של 8,000 ש"ח נטו עדיף שלא תחזירו מחצית מהסכום לבנק בכל חודש. אז נכון, ייקח לכם קצת יותר זמן להחזיר את ההלוואה, אבל תוכלו לנשום יותר מדי חודש.

 

3 – האם ההלוואה מתאימה לצרכים שלכם?

 

בנקים רבים מציעים מסלולי הלוואה ייעודיים על פי הצרכים שלכם, וכך קיימים הבדלים בין תנאי ההלוואה לסטודנטים לבין אלה שניתנים לבעלי עסקים או למי שזקוק למשכנתא לרכישת דירה. לכל מסלול משמעויות משלו, כמובן, הן ברמת הריבית, הן ברמת פריסת התשלומים והן ברמת ההחזר החודשי. בדקו את הפרט הזה ונסו למצוא את החלופה האידיאלית ביותר לצרכים שלכם.

 

4 – מה גובה הריבית?

 

גם אם ההחזר נמוך יחסית, הסכום מתאים לכם והפריסה נשמעת לכם טובה למדי, שימו לב לגובה הריבית. יכול להיות שההחזר החודשי שלכם נמוך יחסית, אבל עם ריבית קצת יותר נמוכה גם גובה ההחזר ישתנה. יתרה מכך, אולי תוכלו לצמצם את פריסת התשלומים ולהחזיר את מלוא ההלוואה מוקדם יותר.

 

5 – ריבית קבועה או משתנה?

 

הריבית נמוכה יחסית, וזה טוב, אבל האם היא תישאר יציבה לאורך זמן? בדקו האם הריבית המוצעת צמודה למדד או למט"ח, או לחלופין – האם היא קבועה. לכל סוג הלוואה יש כמובן יתרונות וחסרונות, אבל אם לא תדעו מה בדיוק אתם מקבלים לא תדעו לבחור את הפתרון הנכון ביותר עבורכם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש