להינות מהקסם המדברי באוהל של השייח יוסוף אבו ג'אמע

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 15/9/2017 17:10 ● ערב ערב 2828
יוסוף אבו ג'אמע הגיע לאילת מהמדבר והביא איתו את קסמי המדבר לחוף 'אלמוג' ● בן עשרים ושלוש היה יוסוף כשהגיע לאילת והתאהב במקום המשלב בתוכו מדבר וים והחליט שזה ביתו, ומאז הוא כאן - תושב אילת לכל דבר ובעל אוהל בדואי בחוף 'אלמוג' בו הוא מארח אילתים, אורחים מהצפון ותיירים מכל העולם ומעניק להם טעימה מההווי הבדואי
להינות מהקסם המדברי באוהל של השייח יוסוף אבו ג'אמע

המפגש הראשון שלו עם עולם התיירות היה כשעבד במשך עשר שנים אצל אבו והסיע תיירים בסירות זכוכית. משסגר אבו את העסק, החליט שהוא נשאר בענף התיירות ומספר שנים הוביל טיולי גמלים בנחל שלמה, טיולים מהם פרש לטובת הקמת האוהל בדואי בחוף 'אלמוג' שכל אילתי וכל תייר המגיע לאילת כבר מכיר. 

האוהל של השייח יוסוף הפך עם השנים לאטרקציה תיירותית מקובלת ומבוקשת על ידי צעירים וצעירים בנפש, אשר הגעגועים לסיני מביאים אותם ליוסוף. "במקום לרדת לסיני, באים אלי לעשן נרגילה ולחלום על המדבר מול הים האדום ושמורת האלמוגים וליהנות מהבריזה הנושבת מן הים, מפיתות שאנחנו מכינים על הסאג', לבאנה עם שמן זית וזעתר וטחינה", אומר יוסוף, שכל מי שמגיע אליו לאוהל מקבל יחס אישי חם ומרגיש מיד בבית.

יוסוף הוא איש מיוחד ויש לו תובנות רבות על החיים, ורבים פונים אליו כשיש להם בעיה עם בן/בת הזוג או כשמתעוררת מחלוקת בין חברים ויודעים שסביר להניח שיוסוף יוכל לייעץ להם ולהעניק להם מעט מחכמת המדבר.

 

האוהל פתוח לאירועים של עד מאה משתתפים, בין אם זה ימי הולדת, ערבי גיבוש או כל אירוע אחר, בו נהנים המשתתפים מאירוח בדואי של פיתות, טחינה ולבאנה ועישון נרגילה. גם ימי הולדת לילדים עושים כאן באווירה מיוחדת, וילדי בתי הספר באילת והילדים מהצפון המטיילים להר צפחות אף הם מגיעים לאוהל ועל שתיה קלה ונשנושים, שומעים סיפורים על אורח חיי הבדואים ונהנים מאגדות ומסיפורי מדבר מפי יוסוף.

יוסוף הוא כבר אילתי ותיק וכמו כל הוותיקים, מתגעגע לאילת של פעם, לשמחה, לחברות ולאהבה למקום - אווירה אותה הוא משמר באוהל שלו - אווירה של חברות וחופש.

 

 

"אילת עדיין נהדרת, אבל זה לא כמו פעם, ויש דברים המרגיזים אותי", הוא אומר, "בכל חג, כמו למשל בחג הקורבן האחרון, מגיעים אנשים, משאירים את הרכבים שלהם בחניה המיועדת לעסקים שבמקום, עוברים לסיני ומשאירים מגרשי חניה פקוקים, ואורחים המגיעים לעסקים כמו המצפה התת ימי, מועדוני הצלילה, הסופרמרקטים, 'ארומה' ים סוף, האוהל של יוסוף ואחרים, לא מצליחים למצוא חניה ועוזבים את המקום. הרכבים החונים של אלה שעברו לסיני נהנים מחנייה חינם ופוגעים בפרנסתם של העסקים שלהם חנייה זו מיועדת", אומר יוסוף וממשיך ומבקש שמישהו ירים את הכפפה ויטפל בבעיה.

לקראת השנה החדשה, מבקש יוסוף לברך את כל האילתים ואת אורחיהם בשנה טובה, שנה של בריאות, שפע ושל פרנסה טובה לכולם. 
 
אם אתם מחפשים להעביר יום או ערב באווירה מיוחדת, האוהל של יוסוף מחכה לכם בחוף 'אלמוג' מול שמורת האלמוגים.

ליצירת קשר 050-5503826


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש