ניקוי מערכת הביוב מחסימת בטון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 17/9/2017 11:39 ● ערב ערב 2828
בדרך כלל נכתבים מאמרים על סתימות במערכת הביוב ומתייחסים לסתימה של שורשי עץ, סתימות על ידי מגבונים או כל מיני סוגי פסולת אחרים
ניקוי מערכת הביוב מחסימת בטון

בדרך כלל נכתבים מאמרים על סתימות במערכת הביוב ומתייחסים לסתימה של שורשי עץ, סתימות על ידי מגבונים או כל מיני סוגי פסולת אחרים. ובהקשר זה כותבים על מתן שרותי ביובית 24 שעות ביממה. אך לא רבים יודעים כי ישנה בעיה חמורה של סתימה על ידי בטון. וזו איננה מצריכה טיפול מידי אלא דחוף. תקפצו ותשאלו מניין מגיע בטון לתוך הצנרת? לפעמים זה קורה במזיד ולפעמים בשגגה. אך הדרך היחידה שניתן לפנות ולפתוח את קו הצנרת הוא על ידי שימוש במרבה בלחץ גבוה המייצרת לחץ מים המסוגל לפרק ולפורר את הבטון. באמצעות סילון מים בלחץ ניתן לנקות צינורות ומערכות ביוב החסומות על ידי בטון. במשך הזמן צינורות המשמשים לנשיאת מים או פסולת יכולים להיחסם על ידי שאריות, משקעים או בטון. זה עושה את זה קשה לשטוף מי גשמים ולאחר זמן מה, חסימות אלה יכולים לגרום להצפה. עלות התיקון יכולה להיות גבוהה, אבל פתיחה באמצעות סילון מים בלחץ להסיר את הבטון מתוך הצינורות החסומים.  שמירה על תקינות הצינורות היא אחת הדרכים להימנע מהצפות. חתיכות של בטון יכולות להיתקע באחד הצדדים של צינור הביוב או בתוכו, שימוש בסילון מים בלחץ הוא אחד הדרכים או הדרך היחידה להסיר אותו בבטחה מבלי לפגוע בדפנות של הצינורות. שימוש באמצעות לחץ מים לנקות את הבטון מתוך הצנרת החסומה הוא גם פחות יקר מאשר החלפת כל הצינור. לאחר שהבטון ופסולת אחרת הוסרה מן הדפנות של הצנרת, יהיה צורך לאסוף ולהשליך את הפסולת. ואז בשל הסרת החסימה, הצינורות יוכלו לתפקד כתקנם. בעת שימוש בסילון המים לניקוי הבטון מתוך הצינורות החסומים, אנו משתמשים במכונה המייצרת לחץ של לפחות 15,000psi הנדרש להסיר את רוב החומרים החוסמים את דפנות הצינורות.

 

שימוש בסילון מים

 

בעת שימוש בסילון מים לנקות בטון מתוך הצינורות חסומים, חשוב להכין את השטח, יש להיפטר מהפסולת על מנת להגן על הסביבה. אם מרזב המים חסום, יש להסיר את הצינור התחתון כך המים ישפכו על הקרקע במקום להישפך לתוך צנרת המים תת קרקעית או לבורות הספיגה. אם מותר להסיע פסולת מתחת לאדמה, היא יכולה להילכד בתוך הצינור. זה יכול בסופו של דבר לעלות יותר כסף בתיקונים. שימוש בסילון מים כדי לנקות בטון מתוך צינורות חסומים הוא יעיל רק אם זה נעשה כראוי. כאשר המים מפוצצים את צינורות הביוב תת קרקעיים, ודאו שהפסולת מוסרת בבטחה על ידי שאיבה החוצה באמצעות צינור. רוב החברות יסירו את פסולת על ידי איסוף במשאית והשלכתו באתר לפינו פסולת.

לאחר שהצינורות נוקו, הם יתפקדו ביעילות רבה יותר. באמצעות סילון מים בלחץ לניקוי בטון מתוך צינורות חסומים שרות הניתן על ידי שרותי ביובית 24 שעות ביממה יעזור לצינורות להיות מסוגלים לשנע משם את מי הגשמים במהירות ובקלות. צינורות אחרים ייהנו גם מניקוי מדי כמה שנים. בהתאם לתכולת הקרקע וכמות הבטון, פיצוץ מים ייתכן שיהיה צורך לעשות זאת לעתים קרובות יותר על מנת לשמור צינורות נקיים ומתפקדים כראוי.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש