פרסומת
דלג

מנכ''ל ארקיע מודה: האיחורים בארקיע בגלל שלא צפינו ולא תכננו כראוי את המעבר למטוסים גדולים

מאת: איה פלשקס ● צילום: עומר כרמון ● 20/9/2017 09:56 ● ערב ערב 2829
מה לעזאזל קורה עם האיחורים בארקיע? ● מנכ''ל החברה ניסה לתת הסברים מול חברי המועצה שזימנו דיון מיוחד בנושא ● כניסתם של המטוסים הגדולים שמצריכים יותר זמן וכן גלגלים מוסעים ואפילו העלאת נכים עם כסאות גלגלים ● אלו האשמים לטענת המנכ''ל שלא שכח לשלוח איום מרומז כי לחברה עומדת אפשרות לצמצם את תדירות הטיסות לאילת ובכך לצמצם איחורים
מנכ''ל ארקיע מודה: האיחורים בארקיע  בגלל שלא צפינו ולא תכננו כראוי  את המעבר למטוסים גדולים

מנכ"ל ארקיע ניר דגן הודה בפגישתו עם מועצת העירייה כי עיקר העיכובים בטיסות, ואי הנוחות שחווים כיום תושבי אילת ואורחיה הם פועל יוצא של המעבר של חברת ארקיע למטוסים הגדולים מסוג אמברייר. עוד עלה מדבריו כי בעצם לא הייתה הערכות מוקדמת ראויה לקראת המעבר למטוסי האמברייר, "זה המון דברים שלא צפינו", הסביר לחברי המועצה.
מנכ"ל ארקיע, ניר דגן הגיע לישיבת מועצת העיר מלווה בצוותו בעקבות הצעה לסדר היום לעניין התנהלות חברות התעופה בטיסות לאילת וממנה. הוא הסביר את צורת התנהלות החברה ואף אמר "ארקיע עשתה גידול עם המטוסים הגדולים ולא צפתה את כל הבעיות, וזה דפק את הזמנים.". את הנושא העלתה חברת האופוזיציה לימור להב בעקבות תלונות רבות של תושבים ואורחים על איחורים ושינויים רבים בטיסות, כמו גם התנאים הגרועים. דגן הסביר בתשובתו את התהליכים שעוברת החברה. לדבריו: "פעם זה היה 50 מקומות במטוס – ממלאים ונוסעים, היום זה 120. אם מגיע עוד מטוס כזה יש 240  איש בטרמינל הצפוף", כמו כן הוסיף שבכמויות כאלה של אנשים זמן הבידוק הביטחוני עולה, והאיחורים גדלים ונגררים.
עוד ציין דגן כי התפעול של המטוסים הגדולים יותר מסובך: "פעם ב-ATR היינו פותחים את הדלת והנוסעים יורדים, עכשיו אנחנו צריכים לבוא עם הקונבייר, עם סולם" . גורם נוסף לקושי והסרבול לדברי דגן הוא השיפורים שערכו לצורך הנגשה לנכים "היום טסים אתנו המון נכים, כסאות הגלגלים החשמליים לא נכנסים למטוס וצריך לפרק אותם". את כל הדברים גם יחד ועוד סיכם דגן: "זה המון דברים שלא צפינו. אני לא צפיתי שיהיו כל כך הרבה איחורים מהעמסת כסאות גלגלים חשמליים...הגמישות הולכת ויורדת, לגודל של המטוסים יש משמעות, הדברים נהיים יותר קשים, ובמטוס גדול יותר קשה לנו לסגור פערים".

מנכ״ל ארקיע הסביר כי לחברה עומדת האפשרות לצמצם את תדירות הטיסות לאילת ובכך יקל על צמצום האיחורים. לדברי דגן "החברה בחרה שלא לעשות כן, לטובת תושבי אילת". עם זאת הוא לא נתן מענה לדברים שהעלו חברי מועצה, מהם עלה שטובת התושבים מתבטלת כאשר בגלל אותם איחורים אינם מצליחים להגיע לבדיקות, טיפולים, פגישות ודיונים משפטיים במרכז ולתכנן את זמנם. כן לא ניתן מענה לטענה לפיה תדירות גבוהה, שנראתה לכאורה ברשימת הטיסות שהתפרסמה, לא פעלה פעמים רבות מעשית"בשטח" כשזמן הטיסות שונה, טיסות נדחו או הוקדמו, שולבו עם אחרות ואנשים מצאו עצמם מחכים שעות בטרמינל צפוף. "לקחנו את הסיבוב לא הכי טוב בעולם" הודה דגן.


חדשות אילת