איך לאתר ולבדוק שקיבלתם את כל המגיע לכם בקופות הגמל?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/10/2017 08:59 ● ערב ערב 2832
אם אתם עובדים או עבדתם בארגון גדול ומוביל בארץ, והפרשתם מדי חודש כסף לקופת גמל, יתכן כי חלו טעויות בחישוב דמי הניהול ובקליטת הכספים שאתם והמעסיק הפרשתם לקופה.
איך לאתר ולבדוק שקיבלתם את כל המגיע לכם בקופות הגמל?

בנוסף, יתכן כי הפרשתם בעבר כסף לקופת גמל מסוימת, אך לאחר מכן התחלתם לעבוד במקום חדש ולגמרי שכחתם מהכסף שנותר בקופת הגמל. לכן חשוב כי כל אדם יבדוק האם הוא מקבל את כל המגיע לו בקופות הגמל ולנסות לאתר כספים אבודים בקופות גמל שונות.

 

דברים שחשוב לדעת על קופות גמל

 

קופות גמל נחשבות לאפיק חיסכון פנסיוני מקובל ופופולרי, בדיוק כמו קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים. עד שנת 2006 ניתן היה למשוך את כספי קופת הגמל לאחר 15 שנים, החל ב-1 בינואר 2006 ניתן למשוך את הכספים שהופקדו רק אחרי גיל 60.

דמי הניהול בקופות גמל לרוב יקרים יותר בהשוואה לדמי הניהול בקרנות הפנסיה, אך עליכם לבדוק האם יש למקום העבודה בו הועסקתם או עדיין עובדים, הסכם עם הגוף המנהל את קופת הגמל לדמי ניהול מופחתים ולתנאים משופרים. בבדיקות רבות מגלים כי חלו טעויות אנוש וטעויות חישוב בדמי הניהול, כך ניתן לקבל את כל הכסף שמגיע לכם בקופות הגמל. במקרים מסוימים עשויים לגלות כי מדובר בסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

אם בחרתם בתחילת הדרך במסלול השקעות כללי בקופת הגמל שלכם, אך בהמשך החלטתם לבחור במסלול אחר, עליכם לבדוק כי מנהלי קופת הגמל אכן ביצעו את השינוי. אם הוא לא בוצע, יתכן ומגיע לכם הרבה כסף בגלל התשואה במסלול בו בחרתם. עליכם לזכור כי כל שיפור בתשואה תורם להגדלת הכסף שלכם בקופת הגמל ואין לוותר על כך.

 

איתור כספים בקופות גמל

 

במרוצת השנים אנו מחליפים עבודות, עוברים לגור בעיר אחרת ומחליפים כתובות ומשום כך, עלולים לאבד ולשכוח מקיומן של קופות גמל שונות. באמצעות איתור קופות גמל תוכלו גם אתם לקבל את מה שמגיע לכם, לפי הנתונים שבידי משרד האוצר יש מיליארדי שקלים שהציבור שכח בחסכונות פנסיוניים שונים, בין היתר בקופות גמל.

 

טעויות חישוב ובדיקת חיסכון בקופות גמל

 

קופות הגמל עברו במהלך השנים ידיים רבות. לאור הרפורמה בענף הוחלט על העברת קופות הגמל מבנקים לחברות הביטוח ולבתי השקעות. תהליך זה גרם לשורה של שינויים תפעוליים וגם של טעויות העברת המידע בגלל מעבר של נתונים בין מערכות מחשוב שונות, מיזוגים בין חברות ביטוח ובתי השקעות, וטעויות אנוש רבות.

באמצעות בדיקת קופות גמל בחברת פוליסי צ'ק תוכלו גם אתם לאתר קופות גמל "ששכחתם" במרוצת השנים ולבצע בדיקה מקיפה ומעמיקה לגילוי טעויות חישוב, כספים שאבדו, ריביות שלא חושבו נכון, דמי ניהול שלא חושבו כראוי ועוד.

אל תזניחו את בדיקת קופות הגמל שלכם – הן עשויות להיות שוות עבורכם הרבה מאד כסף.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש