יותר בוגרי חמש יחידות מתמטיקה באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 18/10/2017 16:26 ● מה נשמע 518
ביום ראשון השבוע השיקו ראש עיריית אילת ומנכ''ל קרן טראמפ את התכנית החדשה שתתחיל לפעול כבר בשנת הלימודים הנוכחית ● המטרה- להכפיל את כמות בוגרי חמש יחידות מתמטיקה באילת
יותר בוגרי חמש יחידות מתמטיקה באילת
יוצאים לדרך משותפת

בהשקעה של למעלה מ-2 מיליון שקלים הושקה בתחילת השבוע התכנית החדשה לחיזוק המצוינות בעיר. אילת נבחרה להיות בין 4 רשויות מקומיות חדשות, לצד רמלה, אום אל-פאחם וקריית גת, אשר יצטרפו בשנת הלימודים הקרובה לתכנית לחיזוק המצוינות בלימודי המתמטיקה, צפויה באמצעות התכנית החדשה להכפיל את מספר בוגרי לימודי המתמטיקה חמש יחידות בעיר. ארבע הרשויות המקומיות יצטרפו בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ח) לרשת של 14 רשויות מקומיות ברחבי הארץ המחזקות את לימודי חמש היחידות במתמטיקה. 
אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "בשנים האחרונות אנחנו רואים רשויות מקומיות חלוצות וראשי ערים אמיצים שלוקחים אחריות על המצוינות בחינוך בעיר. מה שהתברר לנו הוא שכאשר הרשות עומדת מאחורי המורים שלה, נותנת להם גב, משקיעה משאבים, מציבה יעדים ומעניקה תנאים, התוצאות לא מאחרות להגיע. העיר אילת הציבה יעד שאפתני להכפלת בוגרי חמש היחידות במתמטיקה, וזו זכות עבורנו לעמוד לצידה של העיר ולסייע ככל שנוכל לעמוד במשימה החשובה והמאתגרת. אני בטוח כי העלייה המשמעותית במספר לומדי חמש היחידות במתמטיקה ומדעים תגיע בין השאר כתוצאה של עבודה עירונית נחושה שתתייחס אל לימודי המתמטיקה והמדעים כמנוע למצוינות בחינוך".
מאיר יצחק הלוי - ראש עיריית אילת: "הצלחת המורים תוביל להצלחת התלמידים. שאיפתנו, להכפיל את מספר התלמידים שלומדים ומצליחים ברמה של 5 יחידות לימוד כחלק מקידום המצוינות וקידום המקצועות המדעיים והטכנולוגיים".


התכנית החדשה כוללת בין השאר: 

 

  • הגדלת עתודת המורים של 5 יחידות במתמטיקה בעיר באמצעות הכשרה וליווי של מורים חדשים על ידי המורים המובילים בעיר ובתמיכת גוף אקדמי בכיר.
  • הקמת קהילות עירוניות ובית ספריות למורים למתמטיקה בחטיבות הביניים ובתיכונים, כדי לאפשר לתלמידים להגיע מוכנים ללימודי חמש היחידות ולהקל על המעבר לחטיבה העליונה.
  • מתן מענה אישי לטובת התפתחות מקצועית לכל אחד ממורי המתמטיקה בחטיבת הביניים והחטיבה העליונה באילת.
  • תכניות מיוחדות בהן פעילויות להורים ותלמידים במטרה להעלות את המודעות ללימודי 5 יח"ל במתמטיקה ובמדעים. 
  • מנהלי התיכונים ורכזי המתמטיקה יובילו את המהלך להצמחת תרבות של מצוינות בבית הספר שבבסיסה קידום המצוינות בלימודי המתמטיקה. 

בשנת תשע"ו נבחנו רק 6.1% מהתלמידים ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה והצפי כעת הוא שתוך שלוש שנים, בשנת תש"פ יבחנו 12% מהתלמידים בעיר ב-5 יח"ל מתמטיקה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש