מיתוג

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/11/2017 13:18 ● ערב ערב 2835
מיתוג הוא תהליך שמדגיש, מבליט וחושף יתרונות של מוצר, אבל לא כל מוצר. זאת מדוע? מפני שלא כל מוצר ראוי לתואר מותג, הוא חייב להיות כזה "מלידה" ותהליך של מיתוג מבליט את מה שיש לו, אבל התכונות שם.
מיתוג

אי אפשר לייחס מיתוג למוצר בינוני. הוא חייב להיות מצטיין, מוכשר ומעל לכל השאר כדי לזכות בתואר הזה. הוא חייב להיות שונה מכולם, אחר, מיוחד וכזה שיודע לדחוף את עצמו קדימה בעזרת התכונות "המולדות" שלו.

אבי המותגים הוא מי שזיהה כבר בגיל ממש מוקדם, שהמוצר הה עליו הוא חשב ופיתח שנים רבות, הפך להיות חלק חשוב ואינטגרלי יש לומר בתחום שלו.

הוא חייב להיות בעל תרומה משמעותית כלשהי, שלא הייתה לפניו, ולו היה את הכוח והיכולת לבצע שינוי.

 

ממנעול עד לואי ויטון

 

כאשר מדברים על תהליך של מיתוג זה יכול להיות מנעול שאיש לא פיתח קודם ואשר שינה לחלוטין את עולם המנעולים והציע אופציה יותר בטוחה. זה יכול להיות חומר ניקוי שמסוגל להוריד כתמים שעד פיתוחו, הם בלטו בשטח ושום חומר אחר לא הצליח להתמודד אתם. זה יכול להיות חומר בנייה שמשנה לחלוטין את זמן הבנייה, חוסך בעלויות ואולי גם יותר חזק מקודמיו.

וזה בוודאי יכול להיות ספת עור שלא דוהה ולא מתקלפת גם אחרי שלושים שנה, בגדים שהם גם יפים וגם מעוצבים כך שיש להם חיי נצח, או בושם שיש לו ריח שאי אפשר לעמוד בפניו.

לכל מותג יש כמה דברים שהפכו אותו למותג: חדשנות, מקוריות, איכות, עיצוב, ייחודיות, ערך מוסף. אם נבחן את המותגים שמחזיקים מעמד עשרות אם לא מאות שנים, נגלה שהם לא השתנו במשך כל הזמן הזה, כי מותגים מנצחים לא משנים.

 

הטעם של ההמצאה

 

קוקה קולה הפך למותג, אבל הוא לא היה כזה בהתחלה. הוא לא היה מוצר של חברת משקאות אלא של רוקח סקרן שהחליט להמציא משקה.

רבות מההמצאות הפכו למותגים שאיש לא יכול להתחרות איתם. כמו מנעולי ייל, או ג'ינס ליווייס שבכלל נתפרו כדי לספק בגדי עבודה לחוואים ואנשי עמל והפכו לאופנה של 150 שנה.

הדבר הכי חשוב שיש בו במותג, בכל מותג, הוא האמינות שלו. ככה עושים מיתוג מנצח. מותג חייב להמשיך ולספק את מה שבגללו קונים אותו. אם זה טעם, ריח, עיצוב, אריג ועוד. הוא חייב להישאר כל הזמן אותו דבר ואוי ואבוי אם ישנו אותו. הלקוחות לא יזהו אותו, והתדמית שלו עלולה להיפגע. כי מותג הוא תמיד מושלם וכל שינוי שעושים בו בשם, בלוגו ובמוצר, עלולים לגרום לצרכנים לתהות, אם הוא היה מושלם קודם, או שהם רק דמיינו את זה.

 

מותחים מותגים אבל בעדינות

 

כאקט שיווקי יש מהלך שנקרא מתיחת מותגים. הכוונה היא לקחת את המותג המסוים כמו שוקולד פרה ולייצר אותו למשל בעוד כמה טעמים.

הויז'ואל יישאר אותו ויזואל, הפרה תקבל מילויים שונים אבל המותג יעמוד חזק מאחוריה. השינויים לא יהיו גדולים, הם יהיו ממש קטנים. הם יהיו סמגרת קונספט של חג, מבצע וכו', חגיגת 50 שנה לפרה האדומה ועוד. את כל זה עושים  כדי לעורר את סקרנות הצרכנים וגם כדי לעשות איזה באזז קטן במקום מו...


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש