בור ספיגה – מה זה וכיצד מטפלים בו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 22/11/2017 21:03 ● ערב ערב 2837
כשאנחנו הולכים ברחוב, לא משנה אם מדובר ברחוב גדול או קטן, רחוב בעיר גדולה, כפר או קיבוץ, אנחנו יכולים לראות מכסים מברזל בלב הבטון. מכסים אלו מכסים במקרים רבים, בורות ספיגה של מערכות הביוב. יש להם תפקיד חשוב שהמערכת תתפקד כמו שצריך.
בור ספיגה – מה זה וכיצד מטפלים בו

בור ספיגה הוא למעשה המקום אליו מתנקזת המערכת, כל שפכי הביוב מגיעים אל הבור ומשם מוזרמים דרך הצנרת אל מקומות שונים. בעבר, היה נהוג להקים בורות ספיגה ליד המבנים עצמם, תופעה זו עדיין קיימת בכפרים ערביים, קיבוצים וכן במבנים ישנים. עם זאת במרבית היישובים כיום, נהוג שלא ליצור בור ספיגה ליד מבני מגורים, בין היתר מתוך חשש שאם יקרה משהו הרי שהנזק התברואתי עלול להיות עצום, עלולות להיגרם מחלות וסכנות אחרות לדיירי המקום.

בין היתר, כתוצאה מסתימה בצנרת או בעיות אחרות שעלולות להיגרם לצינורות שמובילים את הפסולת מהבתים דרך הצנרת, הרי שהבור עלול לעלות על גדותיו וייתכן ויגרם נזק בלתי הפיך למקום. לכן נהוג ליצור בורות ספיגה מרכזיים במקומות מרוחקים. מן הסתם, הן גם מתוחזקים בצורה הרבה יותר טובה מאשר בורות ספיגה תוחזקו בעבר, כשהם היו מוקמים ליד המבנים עצמם.

לפני שניכנס לשאלה, כיצד מטפלים בבור ספיגה, חשוב להדגיש, הטיפול מתחיל במבנה עצמו. על מנת שהצנרת תעבוד בצורה תקינה יש לוודא אילו חומרים ופסולת משליכים באסלה, על מנת שלא יווצר מצב שהמערכת תיסתם. הרי אם כך יקרה, יהיה מאוד קשה לנקות אותה מכל הלכלוך ובלי פעולה זו הצנרת לא תוכל לתפקד.

 

כיצד מטפלים בבור ספיגה

 

בשלב הראשון, יש לנקות אותה, לשם כך נהוג לשאוב את כל מה שיש בצנרת בטרם חוזרים לטפל בה. השאיבה מתבצעת באמצעות משאבות מיוחדות אשר נמצאות על ידי אנשי מקצוע. כאן חשוב להדגיש, שרק אנשים שמתמחים בכך, בין אם מדובר בעובדי הרשות המקומית ובין אם מדובר בעובדים של חברות פרטיות, יכולים לטפל בבור ספיגה. אסור שגורמים שאינם מכירים את הנושא יטפלו בה.

לאחר שמתבצעת שאיבה של הפסולת, יתבצע ניקוי מוחלט שלה על מנת לוודא ששום דבר לא נשאר בפנים, ואז יתבצע תהליך של איתור תקלות, זאת בשביל לבחון האם יש סדק או שבר בצנרת שגורם לה להיסתם. ייתכן מאוד, במיוחד כשמדובר במערכת ביוב ישנה, שיש צורך להחליף חלק ממנה, במקרה כזה, תתבצע סריקה ובמידה ויש צורך, אז החלק השבור או הסדוק יוחלף בחלק אחר.

כמובן שכל הפסולת אשר מוצאים מתוך בור הספיגה, יגיע אל תוך משאית אשר תעביר אותו אל מקום לטמינת פסולת באופן חוקי. כך אין חשש שהיא תישאר ברחוב או במקום גלוי אחר בו, אנשים עלולים להריח אותה, דבר שיכול כמובן לסכן מאוד את בריאותם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש