ראש העירייה לשרים: ''התערבותכם הדחופה בנושא העורבים בעיר''

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/12/2017 10:06 ● מה נשמע 524
על רקע ההתמודדות הבלתי פוסקת למיגור תופעת העורבים באילת, פנה שוב ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, לשר להגנת הסביבה, חה''כ זאב אלקין ולשר לביטחון פנים, חה''כ גלעד ארדן ודרש את התערבותם הדחופה בגיבוש נוהל טיפול בעורב ההודי ● נוהל שעיקרו הפעלה מבוקרת ומפוקחת של ירי קליבר זעיר בשטח עירוני, להשמדת העורבים וקניהם
ראש העירייה לשרים: ''התערבותכם הדחופה בנושא העורבים בעיר''

בשנים האחרונות מתמודדת אילת עם תופעת העורב ההודי - בעל-כנף פולש, ציפור תוקפנית ואגרסיבית, שהוגדרה בחוק להגנת חיית הבר כ"מין מזיק", ולכן לפי החוק יש לפעול להשמדתה וביעורה. העורב ההודי הגיע באקראי לאילת בשנים האחרונות, ככל הנראה כ'נוסע סמוי' באניות שהגיעו מהודו, התמקם בעיר ובסביבתה (אזור עקבה), הקים בשכונותיה אתרי קינון רבים והוא מתרבה בקצב מדאיג. בעל-כנף זה מפר את האיזון הביולוגי באזור, מזיק לחקלאות, אך עיקר נזקו הוא בהתנהגותו התוקפנית מאוד כלפי בני-אדם.
במהלך כל השנה, ובעיקר בתקופת הקינון אז הופכים העורבים תקיפים עוד יותר אגב שמירה על הקינים והביצים, פועלת העירייה ביתר שאת למגר את התופעה באמצעות היחידה האזורית לאיכות הסביבה והמרכז הבינלאומי לצפרות על ידי הצבת מלכודות, הורדת קני עורבים מהעצים באמצעות מנוף תוך גיזום צמרות עצים המהווים כר לקינון העורבים ובנוסף, הדברה באמצעות משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. בעבר פעלה העירייה גם באמצעות ירי מבוקר, שהיה פתרון יעיל לצמצום אוכלוסיית העורבים ההודיים באילת, אולם בהנחיית משטרת מרחב אילת הופסק הירי בשנת 2015, דבר שמותיר רק את ביצוע שאר הפעולות. מאז פועלת העירייה מול המשרד להגנת הסביבה, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות ומשרד המשפטים לגיבוש נוהל טיפול בעורב ההודי, נוהל שעיקרו הפעלה מבוקרת ומפוקחת של ירי קליבר זעיר בשטח עירוני, להשמדת עורבים הודיים וקניהם. בשנת 2017 נדון נושא "העורב ההודי" גם בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשותו של חה"כ דוד אמסלם. יו"ר הועדה הנחה את נציגי המשרד להגנת הסביבה להחיש את טיפולם בנושא, אך גם פניה זו לא הביאה לזירוז הטיפול בנושא.
מאחר והמצב באילת לא משתפר, ונהפוך הוא העורבים ממשיכים להתרבות ולתקוף ילדים ואנשים, פנה ראש העירייה זה מכבר לשרים להגנת הסביבה וביטחון הפנים בבקשה לזרז את הטיפול בגיבוש הנוהל. לאחרונה משלא השתנה המצב, פנה שוב ראש העירייה לשרים. "היקף פניות התושבים לקבלת סיוע בשל תקיפות עורב זה מגיע לשיאים משמעותיים, וידינו בעיריית אילת קצרו מלהושיע", כתב ראש העירייה לשרים והוסיף, כי ההליך לגיבוש הנוהל אטי בצורה לא-סבירה. "מאז תחילת המהלך ועד היום חלפו כבר יותר משנתיים, אך טרם הונחה בפנינו אפילו טיוטה של נוהל כזה. נוהל אין, ותושבי אילת ממשיכים לסבול מנחת מקורם של העורבים," הדגיש ראש העירייה וביקש את התערבותם הדחופה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש