הכרה בינלאומית באילת - הצטרפה למועדון היוקרתי של ערי המפרץ היפות בעולם

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 17/1/2018 10:47 ● מה נשמע 531
העיר אילת השוכנת למפרץ הים האדום בין ארבע מדינות (ישראל, מצרים, ירדן וסעודיה) ושלוש יבשות, הצטרפה למועדון היוקרתי של ערי המפרץ היפות בעולם בו חברות 41 ערי מפרץ מ–25 מדינות והנה הנציגות הראשונה של מדינת ישראל במועדון ● בכך זוכה מפרץ אילת להכרה בינלאומית ומחזק את מעמדו כיעד בינלאומי מבין היפים בעולם
הכרה בינלאומית באילת - הצטרפה למועדון היוקרתי של ערי המפרץ היפות בעולם
הנהלת המועדון והנהלת העירייה בביקורם באילת

מפרץ אילת הוא המערכת האקולוגית הטרופית הצפונית ביותר בעולם, בית גידול טבעי לאלפי דגים ואלמוגים, ומליחות המים בו היא מהגבוהות בעולם. רצועת החוף של מפרץ אילת משתרעת על כ – 14 ק"מ בקצה הצפון-מערבי של המפרץ, וכוללת חופים קסומים, אתרי צלילה, ספורט ימי, שמורת אלמוגים, פעילות מחקר ופיתוח בתחומי הביולוגיה הימית והביוטכנולוגיה וגם פעילות נמלית. שונית האלמוגים באילת משתרעת על פני 1,200 מטרים לאורך החוף ומוכרזת כשמורת טבע הכוללת מעל 270 מינים של אלמוגים, ביניהם בתי גידול קטנים רבים המכילים מעל 2,500 מינים של חיים מתחת למים - חלקם ייחודיים לים האדום. חופי המפרץ הקסומים והקיץ שנמשך באילת כמעט כל השנה הפכו את אילת ליעד תיירותי מבוקש. בזכות אלה, זכה מפרץ אילת, שהינו ללא ספק מבין היפים בעולם, להכרה בינלאומית עם הצטרפות העיר אילת למועדון. 
את ההודעה הרשמית על הצטרפות העיר אילת למועדון ערי המפרץ היפות בעולם קיבל ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מנשיאת המועדון - ראשת העיר סטובל מפורטוגל המשתייכת למועדון ערי המפרץ - מריה דה דורס מיירה. הטקס הרשמי יתקיים בחודש ספטמבר השנה באי פנגו שבטיוואן. 

 

צילום: רוני בלחסן


תהליך הצטרפותה של אילת למועדון ערי המפרץ היפות בעולם, נמשך כשנה במהלכו התמודדה אילת מול שתי ערי מפרץ נוספות. כחלק מהתהליך, ביקרו באילת במרץ שנה שעברה נשיאת המועדון - מריה דה דורס מיירה ביחד עם צוות הנהלת המועדון. במהלך הביקור שתואם בעזרתה האדיבה של שגרירת ישראל לשעבר בפורטוגל – ציפורה רמון, הכירו החברים מקרוב את העיר אילת והתרשמו מאוד ממיקומו של המפרץ, מיופיו, מהפעולות לשמירה על המפרץ ומהתכניות לפיתוח רצועת החוף. בביקור שהתקיים כאמור באילת, סקר ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי בפני חברי המשלחת את החוזקות של העיר אילת כעיר תיירות בינלאומית ושערה הדרומי של מדינת ישראל ועדכן אותם בדבר התכניות העתידיות לפיתוח העיר החל מבניית שדה תעופה בינלאומי דרך פרויקט השער הדרומי ועד לתכנית לפיתוח רצועת החוף. סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי, המשמש גם כיו"ר תאגיד התיירות העירוני, שיזם את התמודדות אילת על כניסה למועדון היוקרתי כחלק מקידום התיירות הדגיש בפני חברי המשלחת, כי שתי המטרות החשובות של המועדון עולות בקנה אחד עם פעולות העיר אילת, האחת שמירה על המפרץ והשנייה  קיום כלכלה בריאה ואיתנה סביב המפרץ. ראוי לציין, כי ביקור זה של המשלחת במרץ האחרון התקיים לאחר שנציגי העיר אילת השתתפו בכנס שהתקיים חודשיים לפני במקסיקו, שם הגישה העיר אילת את התמודדותה על כניסה למועדון. 
נשיאת המועדון ציינה אז בביקורה באילת, כי מעבר ליופיו של המפרץ, התרשמה מאוד מהאנשים החמים המתגוררים לחופי המפרץ. "יש הרבה מאוד מפרצים יפים בעולם, אך אין מפרץ בלב המדבר השוכן בין ארבע מדינות" אמרה הנשיאה. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש