מעצבת תכשיטים – מה צריך בשביל להיות מעצבת ברמה גבוהה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/1/2018 16:56 ● ערב ערב 2845
אחד המקצועות הוותיקים ביותר שיש, הוא ללא ספק עיצוב תכשיטים. עוד מימי הביניים היה נהוג להעניק מנחה, אשר כללה בין היתר תכשיטים מעוצבים, תכשיטים אשר לא פעם אנחנו יכולים להיחשף אליהם במסגרת חיפושים ומציאות ארכיאולוגיות.
מעצבת תכשיטים – מה צריך בשביל להיות מעצבת ברמה גבוהה
תגיות:

עבודתה של מעצבת תכשיטים לא השתנתה במובן הצר של המילה, היא עדיין מתעסקת עם חומרים שונים, היא עדיין אחראית על עיצוב תכשיטים על פי סגנונות שונים, מן הסתם, היא עדיין מעצבת תכשיטים בהתאם לחומרים מהם התכשיט עשוי.

אך במהלך השנים אנחנו יכולים לראות לא מעט שינויים שנוצרו בתחום, בין אם זה בגלל שנוספו חומרים שונים, בין אם זה בגלל המכשור, בין אם זה בגלל הסגנון לפי מעצבים את התכשיטים, וכן בגלל כל הנושא שקשור להתייחסות לעיצוב. היום אנחנו יכולים לראות נטייה הולכת וגוברת של אנשים, לחפש את המיוחד, לחפש את הייחוד, הם לא ממהרים לקנות בחנות תכשיטים טבעות או כל דבר אחר, שמעוצב באופן כללי, הם תמיד יעדיפו תכשיטים בעיצוב אישי, תכשיטים מיוחדים אשר בנויים בצורה מסוימת, ומשם אפשר להתקדם.

כעת עולה השאלה, כיצד אפשר להיות מעצבת תכשיטים ברמה גבוהה? בחלק הבא של המאמר אנחנו נתייחס לכמה פרמטרים שכל מי שרוצה להיות מעצבת תכשיטים צריכה לקבל על עצמה ולנסות, כמה שיותר לפעול על פיהם.

 

מעצבת תכשיטים – פרמטרים לעבודה נכונה

 

יצירתיות – הכל מתחיל ונגמר בנקודה זו. בשביל להיות מעצבת תכשיטים טובה, את צריכה להיות יצירתית, הן במובן הזה שאת צריכה לדעת לעבוד נכון ולעשות את הדברים שמבקשים ממך על הצד הטוב ביותר בלי לזלזל בכך, וכן הן במובן הזה, שמעצבת טובה צריכה להיות מסוגלת לייצר דברים מקוריים משלה, דברים ייחודיים, לא לחזור על עצמה, לעשות דברים שאף אחר לא עשה קודם לכן.

מיקוד וסבלנות – מעצבת תכשיטים צריכה להיות מסוגלת להיות ממוקדת בנקודות החשובות, לעבוד בצורה מאוד סבלנית, לעיתים במשך שעות על אותה נקודה. זה דורש יכולת לשבת על הכיסא ולא לעשות שום דבר חוץ מלעבוד, זה דורש סבלנות אין קץ. אלה דברים שלא הכי קל לכולם, בוודאי לא בעידן כמו היום.

לימוד עצמי – הרבה פעמים מעצבת תכשיטים נתקלת בחומרים חדשים, שיטות עיצוב חדשות, שיטות עבודה חדשות. אלה דברים שהיא תצטרך להיעזר בהם אך גם ללמוד בעצמה. זה לא פשוט. לכן היא חייבת להיות מסוגלת ללמד את עצמה תהליכים שלמים ולא פשוטים.

יכולת הקשבה – כאן חשוב לציין, הרבה פעמים מעצבת תכשיטים עובדת לבדה, וזה כשלעצמו דבר שדורש תהליך למידה וסבלנות, אך לא פעם צריך לפתח יכולת הקבה והבנה כלפי הלקוח, להקשיב מה הוא רוצה, להבין אותו ולהיות מסוגלת לספק לו את זה בתנאים הטובים ביותר ובצורה שהוא מצפה לקבל אותם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש