זה הביוב של כולנו- בואו נשמור עליו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/2/2018 09:36 ● ערב ערב 2848
אנחנו רגילים לשמוע שצריך לשמור על כדור הארץ ועל הסביבה, אבל מי שמע שצריך לשמור על הביוב? כדי להימנע ממצב שבו הביוב המרכזי עולה על גדותיו והצנרת נסתמת, יש לשמור על כמה כללי שימוש.
זה הביוב של כולנו- בואו נשמור עליו

 

שאיבות ביוב - סיפור לא נעים

 

ברגע שביוב נסתם יש צורך להזמין ביובית, משאית מיוחדת המשמשת גם לשאיבות ביוב בפתח תקווה וגם לפתיחת הסתימה בביוב ולסקירה של קווי הביוב לכל אורכם. עלות השאיבה ותיקון הסתימה לאו דווקא יקרים, אך הבלגן והנזקים שנלווים לביוב שעולה על גדותיו, הריח והנזק לקירות ולרהיטים, הם אלו שגורמים לאנשים לנקוט באמצעי זהירות ולשמור על הביוב, בין אם זה ביוב פרטי או משותף.

 

שלושה כללים פשוטים לשמירה על הביוב:

 

על פי האינסטלטורים, מסתבר ששמונים אחוז מסתימות הביוב נגרמות מזריקה של מוצרי היגיינה ומגבונים לביוב במקום לאשפה. (גם המגבונים שעשויים מבד דמוי נייר). הקפידו לא להשליך אותם לביוב וגם הוציאו הודעה מטעם הוועד כדי שכל הדיירים יהיו מודעים לנושא.

בצעו טיפולים תקופתיים- יש לבצע פתיחת ביוב בערך פעם בשנה, וככל שהצנרת ישנה אפילו כל חצי שנה. פתיחת הצנרת תחסוך הצפה של הביוב ושאיבות ביוב בפתח תקווה כתוצאה מההצפה.

ניקוי שורשים- כחלק מן הטיפול התקופתי רצוי לטפל בשורשים שצמחו בתחתית הביוב וגורמים לסתימה של הצינור. יש לעקור את השורשים ולמנוע את צמיחתם לעתיד.

 

במקרה של הצפה בביוב בבניין משותף, הקומות הראשונות יפגעו והביוב יעלה אצלם. אולם, האחראיות על התיקון חלה על פי חוק על כל הדיירים שכן זהו ביוב משותף. שאיבות הביוב בפתח תקווה נעשית על ידי ביובית, בעזרת צינור ומערכת שאיבה, כאשר הביוב מתנקז לתוך מיכל אגירה על גבי הביובית. יש לשים לב שביוב עומד הוא מפגע תברואתי חמור מאוד ולכן אין להזניח את הנושא. לאחר השאיבה ניתן לפתוח את הסתימה ובעת הצורך לבצע טיפול מונע, למשל לשורשים. שמירה על 3 כללים פשוטים אלו תמנע את סתימת הביוב ותחסוך את הצורך בשאיבות ביוב בפתח תקווה מהבית הפרטי ואת הריחות הלא נעימים.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש