ד"ר אהרון מנור : גינקולוג – מנתח בכיר

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: ארכיון יום יום באילת ● 7/2/2018 10:15 ● ערב ערב 2849
מחפשות מומחה ב: מיילדות וגינקולוגיה, בגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם (פאפ + קולפוסקופיה וביופסיות), בניתוחים גינקולוגיים וביניהם: הפסקות הריון לא רצוי, ניתוחים קיסריים וניתוחים פלסטיים של הנרתיק, הגעתם למומחה מספראחת - ד"ר אהרון מנור
ד''ר אהרון מנור : גינקולוג – מנתח בכיר

זה לא סוד, כי תופעות כמו דימומים, כאבי בטן והפרשות וגינליות חוזרות ונשנות הן אכן מדאיגות ואם אינך מוכנה לחכות לתור בקופ"ח - ד"ר מנור הוא הבחירה הנכונה עבורך.
כרופא נשים בכיר עם רזומה של מעל ל- 30 שנה בתחום, היה ד"ר מנור אחראי חדרי לידה במספר בתי חולים במרכז הארץ וביצע במהלך הקריירה שלו מספר רב של ניתוחים קיסריים, כולל ניתוחים גינקולוגיים מורכבים והפסקות הריון - במיומנות ובמקצועיות רבה.

ממחקרים עולה, כי סרטן אברי המין הנקביים בישראל מהווה כ- 13% מכלל הגידולים הממאירים, והוא אחת הסיבות השכיחות לתמותת נשים ממחלה ממארת. הבולטים בממאירותם הם סרטן צוואר הרחם וסרטן השחלות. 

גורמי הסיכון העיקריים להתפתחות סרטן צוואר הרחם הם: א. התחלת קיום יחסי מין בגיל צעיר (המחלה כמעט ולא קיימת אצל בתולות). ב. נשים שקיימו יחסי מין עם מספר רב של בני זוג. ג. נשים הסובלות ממחלות מין למיניהן. סקרים בעולם הראו ששיעור המחלה גבוה יותר אצל נשים שאף פעם לא ילדו ולא הרו. כמו כן נצפתה עליה בשיעור הופעת הגידול השחלתי אצל בנות אותה משפחה. 

 

 

כשמדובר בגידולים שחלתיים, הם יכולים להופיע גם אצל ילדות ונערות בתקופת ההתבגרות. אחת התלונות השכיחות אצל אותן נערות היא כאבי בטן שלא נמצאה להם אבחנה מדויקת על ידי רופא הילדים, הנמשכים למרות הטיפול המומלץ. לילדות ונערות מתבגרות אלה מומלץ לפנות לייעוץ גינקולוגי ולבדיקת על-קול לשלילת ממצא שחלתי. עקב הגישה הנוחה והלא פולשנית אל חלק מאברי המין, כגון העריה, הלדן וצוואר הרחם, ניתן לאבחן מצבים טרום סרטניים בהם הטיפול המיידי יכול להביא למעשה להיוותרות (הישארות בחיים) של עד 100%.
בדיקת פאפ המתבצעת אחת לשנה הורידה בכ- 90% את תמותת הנשים מסרטן צוואר הרחם, ובדיקה גינקולוגית תקופתית לגילוי מוקדם של סרטן השחלה העלתה באופן משמעותי את תוחלת החיים אצל אותן נשים. כך עולה ממחקרים שנעשו במקומות שונים בעולם.

בעקבות הממצאים הללו, מומלץ לכל אישה מרגע שהחלה לקיים יחסי מין לעבור את הסריקה לגילוי מוקדם של סרטן הרחם והשחלה. הבדיקה פשוטה לביצוע, אינה כואבת, קצרה ולא פולשנית. בסריקה -נעשית בדיקת פאפ לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם המבוצעת לאחר סיום הווסת ובה נלקח משטח מצוואר הרחם לבדיקה ציטולוגית (תאית ס.ס.ש). כמו כן מבוצעת בדיקה גינקולוגית ידנית נרתיקית לגילוי מוקדם של סרטן הרחם והשחלות.

הרפואה הגינקולוגית העוסקת בנושא ספציפי זה נוטה לשלב בו זמנית את בדיקת הפאפ הרוטינית עם בדיקה קולפוסקופית: בדיקה בה נצפה צוואר הרחם תחת הגדלה של עדשה טלסקופית, מה שמאפשר לאתר מיד אזורים על הצוואר הנראים כחשודים בממאירות. אין ספק שהשילוב בין שתי הבדיקות הללו מעלה את אחוז הדיוק האבחנתי.

ד"ר אהרון מנור: ליצירת קשר, ייעוץ וקביעת תורים - נא להתקשר לטלפון 054-4555609.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש