על מנת להדביר בעלי חיים לא רצויים- חובה להזמין שירותי חברת הדברה מוסמכת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/2/2018 09:23 ● ערב ערב 2851
לפעמים אנו נתקלים בבית, בעסק או במשרד לצערנו בבעלי חיים מזיקים שאינם רצויים בקרבת בני אדם. בעלי חיים אלו גורמים לטרדה היגיינית ותברואתית, לעוגמת נפש, לבהלה ולאי נוחות. מה הם בעלי החיים הללו?
על מנת להדביר בעלי חיים לא רצויים- חובה להזמין שירותי חברת הדברה מוסמכת

כאשר מדברים על בעלי חיים מזיקים לרוב מתכוונים למקקים, שיירת נמלים, עכבישים ועוד. ואולם, מאוד חשוב לזכור, כי בעלי חיים לא רצויים יכולים להיות גם מסוכנים ולגרום לנזק בריאותי או/ ו תברואתי משמעותי. למשל כאשר מדובר בעכברושים נושאי מחלות ושאף עשויים לנשוך ילדים ופעוטות, כיני יונים שגם הם מלאי מחלות, חיידקים הגורמים לעקצוצים, גירודים ואפילו דלקות עיניים ודלקות עור. כמובן, ניתן להזכיר גם את הנחש כבעל חיים מסוכן ולא רצוי.

אז מה עושה לוכד עכברים על מנת להדביר ולהרחיק את בעלי החיים הללו? אנו ממליצים תמיד להזמין חברת הדברה מוסמכת, מורשית ומיומנת הפועלת אך ורק על פי כללי המשרד לאיכות הסביבה ועל פי החוקים הנוקשים שלו.

חשוב לדעת, כי הרחקת בעלי החיים נעשית על ידי לכידתם או על ידי פיזור מפוקח ואחראי של חומרי הדברה וריסוס על פי שיקול דעתם של צוות אנשי איכות הסביבה. חומרי ההדברה הם חומרים מסוכנים ואינם מיועדים לשימוש על ידי האזרח הפשוט שאינו מכיר ויודע לבטח מתי להשתמש בהם, איפה ובאיזו כמות.

בנוסף, יש לדעת, כי לכל בעל חיים יש חומר הדברה המיועד ומתאים במיוחד על מנת למגר אותו. אפילו בין בעלי החיים- יש חשיבות לפעמים להכיר את תת הסוג על מנת להתאים טוב יותר את החומרים הדרושים.

צוותי חברות הדברה מורשות ומיומנות עוברים השתלמויות והדרכות מפעם לפעם, ועל כן אנחנו יכולים לסמוך עליהם שהם יהיו מיומנים ביותר להשתמש בחומרים הנכונים. בנוסף לכך, אנשי צוות חברת ההדברה לרוב הוא בעל ניסיון רב ומשמעותי שעשוי בהחלט לתרום באופן ניכר לבחירת חומרי ההדברה ולאופן השימוש בהם.

איך נדע מתי להזמין את חברת ההדברה לבצע ריסוס לבית ? ככלל אנחנו ממליצים לערוך בדיקת בית והדברה אחת לתקופה מסוימת באופן קבוע ולאו דווקא להמתין להגעתם של בעלי החיים הלא רצויים. כך ניתן בהחלט להימנע מהבעיות לפני בואן... כמובן, כאשר אתם כבר מזהים את המפגע – הזמינו בדחיפות את חברת ההדברה.

 

 מה צריך לדעת לפני שמזמינים חברת הדברה לצורך הרחקת בעלי חיים מזיקים?

 

חברת הדברה היא חברה מקצועית המוסמכת ומיומנת לצורך לכידת מזיקים וזוחלים ולצורך הדברתם, ריסוסם והרחקתם מסביבת בני האדם. בחברות ההדברה עובדים צוות מנוסה שמומחה על ידי השתלמויות ולימודים מקצועיים לצורך קבלת תעודה מורשית של מדביר מוסמך ומורשה.

מדוע חשוב שמדביר יעבור לימודים לצורך הסמכה? התשובה פשוטה מאוד- עבודת ההדברה היא עבודה שבה חייבים לעסוק באמצעות חומרים מסוכנים האמורים להרחיק את בעלי החיים הלא רצויים. חומרים אלו בפועל במקרים רבים הם פשוט סוג של חומרי ריסוס, רעל. מובן, שבחוסר ידע או באי שימת לב חס ושחלילה עלולים חומרים מסוכנים אלו להזיק לא רק לבעלי החיים הלא רצויים והמזיקים, אלא גם לבני האדם המצויים בסביבתם וכמובן גם בחיות המחמד.

אמנם היום אנו מודעים יותר לכל התחום של איכות הסביבה והשמירה על שטחים ירוקים, ועל כן רוב חברות ההדברה משתמשות באופן תכוף יותר ככל האפשר בחומרי הדברה ידידותיים לסביבה וירוקים בטיבם. זאת כמובן על מנת לשמור ככל האפשר על סביבה נקייה מרעלים פוגעים, ואולם בכל זאת חשוב לדעת, כי לעתים אין ברירה ולצורך מיגור המזיקים עדיין חומרי ההדברה שבהם משתמשים אנשי צוות ההדברה בחברות שונות אינם מומלצים בקרבת בני אדם ואפילו מוגדרים חומרים מסוכנים ביותר.

אנשי חברת ההדברה יודעים את הסכנה ולכן הם נזהרים מאוד בשימוש בחומרים אלו, הם יודעים איפה להניח את החומרים, באילו חומרים להשתמש וכמובן מבינים ומחליטים גם על פרק הזמן הנחוץ והראוי לצורך שימוש בחומרים.

לצערנו, כבר נודעו לא אחת בתקשורת מקרים שבהם נפגעו בני אדם כתוצאה משימוש לא נכון ולא קפדני בחומרי הדברה. הפגיעה עלולה להיות משמעותית ביותר ואפילו לגרום למוות ממש. לכן, לא כדאי להסתכן ולהשתמש בחומרי הדברה מסוכנים אלו ללא פיקוח וללא הדרכה מוסמכת וראויה.

כמה משלמים עבור עבודת ההדברה? לפני שתזמינו חברת הדברה ראוי לערוך סקר שוק של מחירים על פי סוג ההדברה, הדחיפות שבה אתם נזקקים לחברת ההדברה, על פי עונת השנה- שכן יש תקופות ועונות שנה שבהן יש לחץ משמעותי על חברות ההדברה ( לרוב תקופת האביב- כשבעלי החיים יוצאים ממחבוא החורף שלהם) וכמובן על פי אזור המגורים שבו אמורה עבודת ההדברה להתבצע.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש