ההצלחה המתמשכת של מחיר למשתכן

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/3/2018 11:11 ● ערב ערב 2853
בעת האחרונה נמסר על פתיחתה של הגרלה חדשה נוספת במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. עבור מחוסרי הדיור ובפרט משפחות וזוגות צעירים, אלה בשורות טובות מאוד. זהו צעד נוסף בדרך לירידה שכולם מייחלים לה במחירי הדיור בארץ לצד קיטון ביוקר המחייה בכלל. כדאי להזכיר כי גם העיר אילת הוזכרה בעבר על מפת המחיר למשתכן, כאשר דווח על קרוב למאתיים דירות שנכללו בתוכנית. כזכור, כחלק מהרעיון הוחלט להקצות אחוז ניכר מאותן הדירות לבני העיר. זאת בכדי להוות פתרונות מגורים לצעירים, שיש בהם כדי למנוע עזיבה או לפחות להקטין את ממדיה. עוד כדאי להזכיר כי מחירי הדיור המוזלים מאפשרים רכישת דירות בהנחה מאוד משמעותית, שיכולה להגיע לכעשרים עד עשרים וחמישה אחוזים לעומת מחיר השוק.
ההצלחה המתמשכת של מחיר למשתכן

 

ההגרלה הגדולה נפתחה

 

לפני ימים אחדים נפתחה הגרלה נוספת בתוכנית מחיר למשתכן. על פי הנתונים שנמסרו, מדובר באחת מההגרלות הגדולות ביותר שהתקיימו עד כה. משמעות הדברים ברורה – מדובר בסימן דרך לכך כי התוכנית וההגרלות זוכים להיענות והצלחה מבחינת כל המעורבים. מצד הקבלנים, עולה כי קיימת היענות יפה להציע מחירים נמוכים, בהתאם למפרט הנדרש. מצד הציבור, קיימת היענות רבה לתוכנית, שהפעם נפרסת על פני מספר נרחב מאוד של יישובים, מצפון ועד דרום.

ראוי להוסיף כי חלק מהפרויקטים הנכללים בהגרלה כבר מזמן אינם רק "על הנייר". ישנם לא מעט פרויקטים שכבר נמצאים בשלבי ביצוע די מתקדמים. למעשה, חלק מהדירות שיוגרלו כבר כמעט עומדות לפני אכלוס. כיצד הדבר נעשה, שהרי בדרך הדברים אינם כאלה? הדבר הינה פרי יוזמה לקדם מכירת דירות רגילות כדירות מוזלות. היענות של קבלנים לנושא זה היא שאפשרה זאת.

 

ההצלחה נמשכת – גם במספרים

 

על מנת להבין מהו גודלה של ההגרלה הגדולה, נביא כמה מספרים. מספר הדירות שמשתתפות עומד על מעל ל-6500 דירות בסך הכל. אמנם, זהו מספר קטן יותר מזה של ההגרלה הגדולה הקודמת, בכ-1000 דירות בקירוב אולם בכל זאת – לא מדובר בעניין של מה בכך. קרוב לשלושים יישובים נכללים במסגרת שלב זה של התוכנית כך שלרשות ציבור הזכאים יש שפע של אפשרויות בחירה מתאימות. מיהם הזכאים להשתתפות? כפי שנמסר, זכאי סדרה א' מקבלים את העדיפות הראשונה וזכאי סדרה ב' הם הבאים בתור, אחריהם. בתוך כחודש ימים אמורים הנרשמים לקבל את הודעות הזכייה.

 

הקבלנים נענו ליוזמת רמ"י

 

למרות שהגרת מחיר למשתכן הנוכחית כאמור כוללת פחות דירות ביחס להגדלה הקודמת, הדבר הראוי לציון הוא תוספת הדירות ה"רגילות". יותר מ-500 דירות במגוון רחב של פרויקטים מרחבי הארץ הן כאלה שנבנו כדירות רגילות לכל דבר, המיועדות למכירה בשוק החופשי. הקבלנים ניאותו לקבל את היוזמה מצד רמ"י, רשות מקרקעי ישראל, להצטרף להגרלה ולהציע לציבור מחירים מיוחדים, המגלמים הוזלה משמעותית ממחיר השוק. יש לציין כי הסכמת הקבלנים לא ניתנה בחינם. הללו יהיו זכאים למענקים שיגשרו לפחות באופן חלקי על הפרשי המחירים שבין דירות בשוק החופשי לבין אלה שבמחיר למשתכן.

 

ההגרלות הבאות כבר בדרך

 

ממשרד האוצר הודיעו כי קיימת היערכות להמשיך במשנה מרץ בפרויקט, בעל החשיבות הלאומית. כבר כיום נערכים להוציא פרסומים להגרלות הבאות, שיוסיפו אלפים רבים של דירות לשוק. באילו יישובים ניתן למצוא דירות מוזלות, במסגרת ההגרלה הנוכחית? בין היתר בראשון לציון, פתח תקווה וחולון, רחובות, חיפה, ירושלים ועפולה, מגדל העמק, פרדס חנה, גני תקווה, שוהם, אלעד, ביתר עילית, נתיבת, מעלה אדומים, אופקים, קריית שמונה, קריית גת, קריית ביאליק, חריש, מצפה רמון ועוד.     


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש