איך לדעת איזו טלוויזיה מתאימה לגודל הסלון?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:43 ● ערב ערב 2855
הגודל הפיזי של הסלון והמרחק בין נקודת הישיבה למסך יקבעו איזה טלוויזיה תתאים לכם. מסתבכים עם המרה מאינצ' לסנטימטרים ורוצים להתחשב גם בסוג הטכנולוגיה? הנה המדריך לחוויית צפייה מושלמת
איך לדעת איזו טלוויזיה מתאימה לגודל הסלון?

שורה ארוכה של שינויים טכנולוגיים משפיעים על הרגלי הפנאי שלנו ובתוך כך גם על הצפייה בטלוויזיה. למרות שלפי מחקר של אריקסון העולמית משנת 2016 הצפייה בטלוויזיה ירדה ב-4 השנים האחרונות ב-2.5 שעות בשבוע, המסך בסלון עדיין מושך הרבה תשומת לב כי הוא משמש לצריכת תוכן מהאינטרנט, לצפייה בסרטונים מהנייד ולאירועים חברתיים כמו במשחקי כדורגל וכדורסל.

הבעיה היא שרובנו בוחרים טלוויזיה לפי מפרט טכני ומחיר ולא לפי המידות בסלון. זו טעות נפוצה שעלולה לעלות ביוקר, כי היא פוגמת בחוויית הצפייה ועלולה לגרום בעיות ראייה. בנוסף, אי אפשר לבחור את המסך המושלם בלי להתאים אותו לגודל הסלון והחדר.

 

כך יודעים כמה אינצ' צריכה להיות הטלוויזיה

 

מרחק הצפייה האופטימאלי מסמל את הקו האווירי שבין העין לבין חזית המסך. בשביל לדעת מה המרחק המתאים לסלון הבית, כל מה שצריך לעשות הוא להשתמש בסרט מדידה ולמדוד את המרחק בין הספה לבין הנקודה הייעודית שבה מתכננים להניח את הטלוויזיה. בנוסף, כדאי לשבת רגל ולאחר מכן לשכב לאחור, לאסוף את שתי המידות לטווח המינימום והמקסימום ולהשתמש בממוצע ביניהן.

יש גם נוסחה שבה אפשר להשתמש בשביל למדוד את הגודל המתאים: המרחק בין איפה שאתם יושבים לבין אמצע המסך (לפי הזווית הרצויה ומבנה הסלון), חלקי שלוש. התוצאה תראה לכם את הגודל המומלץ באינצ'ים, אז זכרו שכל אינצ' שווה 2.5 ס"מ (או במילים אחרות, בכל מטר יש 40 אינצ').

מכאן והלאה זה כבר שאלה של תקציב והעדפות אישיות. במרחק צפייה של 2.5 מטר או פחות, המסך המומלץ יהיה בגודל של 32-37 אינצ'. במרחק צפייה שנע בטווח של 2.5-4 מטרים רצוי לבחור מסך בגודל 42 אינצ', ובמרחק צפייה של 4-5 מטרים כבר צריך להצטייד במסך בגודל 50 אינצ'.

 

הגודל לא קובע: המלצות נוספות לבחירת המסך המתאים

 

המרחק בין הספה והטלוויזיה הוא לא היחיד שיקבע את מידת ההתאמה של המסך, כי הסלון הוא חדר עמוס שבו רהיטים, תמונות וקישוטים. גם האור הטבעי מהחלון או הנברשת שתלויה באמצע התקרה ישפיעו על חדות הרזולוציה במסך ועל הצבעים שמגיעים ממנו. ההמלצה בהקשר הזה היא לקנות מידה אחת יותר מזו שהתקבלה בעקבות חישוב הנוסחה לעיל, כך שניתן יהיה לשנות זוויות.

לבסוף, מומלץ להביא בחשבון את סוג הטכנולוגיה. הנוסחה הבסיסית היא לטלוויזיות Full HD, בעוד בטלוויזיית K4 יש פי 4 פיקסלים ולכן צריך מסך גדול יותר של פי 1.5 וכמובן התאמה של מסגרת התקציב לטווח מחירים של כמה אלפי שקלים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש