טור יהדות - פרשת 'שמיני'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 3/4/2018 10:11 ● מה נשמע 542
ראש הממשלה החליט השבוע לסגת מהרעיון הנכון לגרש את המסתננים מאפריקה בחזרה לאפריקה. במקום זאת הוא התקפל (כרגיל), וסגר עסקה מצוינת עם נציבות האו"ם לפליטים, לפיה 18,000 מסתננים דורשי עבודה יישארו בארץ ואילו 16,000 מסתננים אחרים יועברו לגרמניה ואיטליה. לא עוברת 24 שעות והנה מתברר שאף אחד מהגרמנים או האיטלקיים יודע על ההסכם, והם בכלל לא אישרו את הבאת המסתננים לארצם.
טור יהדות - פרשת 'שמיני'

 

פרשת 'שמיני' 


ראש הממשלה החליט השבוע לסגת מהרעיון הנכון לגרש את המסתננים מאפריקה בחזרה לאפריקה. במקום זאת הוא התקפל (כרגיל), וסגר עסקה מצוינת עם נציבות האו"ם לפליטים, לפיה 18,000 מסתננים דורשי עבודה יישארו בארץ ואילו 16,000 מסתננים אחרים יועברו לגרמניה ואיטליה. לא עוברת 24 שעות והנה מתברר שאף אחד מהגרמנים או האיטלקיים יודע על ההסכם, והם בכלל לא אישרו את הבאת המסתננים לארצם. ומאחר ואנחנו מכירים "קצת" את מוסדות האו"ם, ואת אהבתם העצומה למדינת ישראל, אני בטוח ב-100 אחוזים, שההסכם שנחתם איתם, לא שווה את הנייר עליו הוא נחתם, ובצביעותם הגדולה והטבעית, הם יסבירו לנו, שלא ניתן לממש את ההבנות ולכן אי אפשר להוציא אף מסתנן מארץ ישראל. הצביעות של הגויים היא מהמפורסמות שאינן צריכות ראייה, וודאי ובוודאי כאשר מדובר ביחס שלהם ליהודים בכלל, ולמדינת ישראל בפרט. מישהו זוכר את ההבטחה של ארצות הברית שניתנה לבן גוריון על כך שאם צה"ל ייסוג מסיני אחרי "מבצע קדש", הם ידאגו באופן אישי לפתיחת מיצרי טיראן לספינות ישראליות? אז הבטיחו. בפועל ההבטחה הזאת הובילה למלחמת ששת הימים, כשחיילי האו"ם גורשו מהמייצרים. כך קרה גם בלבנון אחרי הבריחה משם בשנת 2000, וכך בדיוק יקרה גם עכשיו. הסכם עם הגויים כמוהו כהסכם שנחתם על קרח ביום חמסין.
השבת נקרא בתורה בפרשת 'שמיני', על איסור אכילת שקצים ורמשים (שרימפס ושאר "פירות ים"), וכן על איסור אכילת חיות בהמות ועופות טמאים. הכלל הוא שכל חיה או בהמה שיש לה כפות רגליים סדוקות, מפריסה פרסה, והיא גם מעלת גרה – היא חיה טהורה ומותר לאכול אותה, וכל חיה או בהמה שאין לה את 2 סימני הטהרה הללו החיצוני- מפריס פרסה והפנימי- מעלה גרה, היא חיה טמאה ואסור לאכול אותה. אבל התורה מדגישה באופן מיוחד את החזיר, השפן, והגמל, שאסור לאכול אותם, למרות שיש להם סימן אחד של טהרה. מעניין שלאורך כל הדורות, כל היהודים הרגישו סלידה עמוקה מאכילת חזיר. החזיר נתפס בעיני כולם כסמל לתיעוב ולמרות שאנשים חוטאים וגם לא מקפידים על כשרות המאכלים, מבחינתם חזיר הוא מחוץ לתחום. מדוע ? מה יש בו בחזיר שגורם לנו להירתע כל כך ממנו? לחזיר יש סימן אחד של טהרה, החזיר מפריס פרסה- כפות רגליו שסועות, אבל הוא לא מעלה גרה. חז"ל מלמדים אותנו שהחזיר היא חיה צבועה ושקרנית. כלפי חוץ היא נראית טהורה, אך מבפנים היא טמאה. חז"ל מסבירים שעשיו הרשע, שהוא מלכות אדום (הנוצרים), דומים לחזיר- כלפי חוץ הם מדברים על דת החסד והאהבה, אבל באופן מעשי, לאורך כל הדורות הנוצרים עסקו באופן שיטתי בהשמדת עם ישראל. החל מהרומאים, שהחריבו את בית המקדש, דרך מסעי הצלב, גירוש ספרד, האינקוויזיציה, פרעות חמילנצקי (שבהם נרצחו ארבע מאות אלף יהודים בתוך שנתיים בת"ח ות"ט לפני 360  שנה), ועד השואה הנוראה, שחוללו הגרמנים הנאצים בכל רחבי אירופה. החזיר הוא סמל הצביעות בעולם, ולכן סלידתנו העמוקה ממנו, למרות שכאיסור הוא אינו שונה במאומה מהאיסור לאכול שקצים ורמשים. הצביעות היא המאוסה. לצערנו הרב, גם נשיאי ארצות הברית לדורותיהם, אשר מדברים על כך שהם מחוייבים לביטחונה של ישראל, כאשר מגיע רגע האמת הם לא נוקפים אצבע למעננו, כפי שהתפרסם בשבוע שעבר שהנשיא ג'ורג' בוש סירב להפציץ את הכור בסוריה. צבועים כבר אמרנו ?. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש