ביקור מפקד פיקוד העורף

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/4/2018 09:05 ● מה נשמע 543
כחלק מקידום המוכנות של העיר אילת, נפגש השבוע מפקד פיקוד העורף – האלוף תמיר ידעי עם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי ומנהל אגף חירום וביטחון בעירייה – אילן חדידה ● האלוף שפיקד גם על אוגמ"ר 80 ומכיר היטב את הגזרה, שיבח את פעולות העירייה למוכנות בחירום
ביקור מפקד פיקוד העורף
ראש העירייה ומפקד פיקוד העורף

בפגישה האמורה דנו השניים באתגרים עמם מתמודדת העיר אילת בשגרה ובחירום על רקע מאפייניה הייחודיים וסוכם, כי כחלק מהיערכות לחירום ייבנה מחדש אתר הרס קבוע שישמש אתר לאימונים. בנוסף תקבל העירייה ציוד חירום נוסף לשיפור המוכנות כאשר המטרה היא להביא את העיר אילת לעצמאות תפקודית מיטבית בשל הריחוק. באתר האמור יתרגלו לצד כוחות הביטחון וההצלה גם יחידת סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) שהקימה עיריית אילת בשיתוף פיקוד העורף מתוך הצורך בבניית יכולת עצמאית של העיר בשל ריחוקה הגיאוגרפי להגשת מענה ראוי וראשוני לאוכלוסייה במתאר הרס (במלחמה וברעידת אדמה). בנוסף הציג ראש העירייה בפני האלוף את תוכנית הבניה של מרכז החירום הלאומי, שייבנה צפונית לכביש העוקף המערבי. בשלב ראשון שיחל ממש בקרוב ייבנה בית המשטרה שישתרע על שטח של כ – 9,500 מ"ר. בשלב שני לאחר הקמת המתחם מתוכננת העתקת הפעילות של כיבוי אש, מד"א ומפקדת נפת אילת כחלק מהקמת מתחם חירום עירוני, שישלב את גורמי השיטור, ביטחון הפנים ומשק החירום הלאומי. 
כידוע מידי שנה מתרגלת העירייה מצבי חירום שונים באמצעות פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית (רח"ל), על מנת להעלות את מוכנותה לחירום וזוכה לשבחים על כשירותה ומוכנותה של הרשות למצבי חירום בתחום ההתגוננות האזרחית. הקצאת הציוד הנוסף כמו בניית אתר הרס לאימונים יאפשרו לרשות להעלות את מוכנותה בחירום. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש