מעצורי חניה כשמירה על הרכבים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 12/4/2018 22:49 ● ערב ערב 2857
יותר ויותר חניונים ציבוריים מופיעים בנוף העירוני. זה קורה בעיקר בערים הגדולות, אבל לא רק בהן, ואין ספק שיש לכך סיבה אחת ועיקרית: התמודדות עם מצוקת החניה. מספר הרכבים בישראל נמצא במגמת עלייה תמידית, מה שמעורר את הצורך בפתרונות יצירתיים שיאפשרו לכל הרכבים הללו לחנות בקלות ובצורה בטוחה ככל האפשר. עם זאת, החניונים הללו הם לרוב צרים מאוד, משום שכל פינה אפשרית מנוצלת בהם כשטח חניה פוטנציאלי. המשמעות די ברורה – אנחנו צריכים למצוא דרך להגביר את הבטיחות בשטחים הללו.
מעצורי חניה כשמירה על הרכבים

 

שמירה על הסדר

 

כאמור, המטרה העיקרית שלנו בחניון היא לשמור על הבטיחות, אבל זו לא המטרה היחידה. למעשה, סימון החניות ושמירה על הסדר חשובים לא פחות. אם  נדייק, שני היעדים הללו תלויים במידה רבה זה בזה, שכן חניון מסודר ובו סימונים ברורים ומוגדרים מאפשר גם שמירה על בטיחותם של הנהגים והולכי הרגל, וגם על הרכבים עצמם. זהו השלב שבו מעצורי חניה נכנסים לתמונה, וכך הם מספקים מענה על שני הצרכים המרכזיים הללו. בעלי המכוניות יודעים בדיוק היכן הגבול של שטח החניה שלהם, ובאמצעות המעצור הם נעצרים בזמן, מבלי להיתקל במכוניות אחרות שחונות ממול וגם מבלי להיתקל בקיר.

 

מה הוא בעצם מעצור חניה?

 

המעצור הוא אלמנט ייחודי שנועד לצרכי הגנה ובטיחות בחניונים, וכדי להשיג את המטרה שלו הוא מותקן על הקרקע תוך שהוא מונע מהגלגלים להמשיך בנסיעה מעבר לנקודה הרצויה. זו הדרך הטובה והבטוחה למנוע מהרכב להמשיך לנסוע ולהסתכן בפגיעה בקיר החניון, ובמקומות רבים שבהם רכבים חונים אלה מול אלה, המעצור גם מונע פגיעה ברכבים החונים. תוצאת הלוואי של המעצור, אגב, היא גם חניה אסתטית ומסודרת יותר. בזכות הסימונים הללו כל הנהגים חונים באופן מסודר, אלה לצד אלה, בלי לבלוט החוצה מצד אחד – ובלי "לגנוב" שטחי חניה מן הצד השני.

 

גומי, ברזל או פלסטיק?

 

החשיבות שלו ברורה, היתרונות שלו לא מבוטלים, וכל שנותר כעת הוא לזהות את סוגי המעצורים הקיימים. באופן כללי ישנם מספר סוגים רלוונטיים, כאשר הנפוץ שבהם הוא מעצור חניה מפלסטיק המספק עמידות טובה בפני התנגשויות וגם בפני נזקי מזג האוויר. מעצורי חניה מגומי נחשבים גם הם לנוחים יחסית, משום שהם מתאימים היטב למשטחים שאינם מיושרים אם כי הם נוטים להתבלות בשיעור גבוה יותר. שני סוגים נוספים הם מעצורי ברזל ובטון, שניהם חזקים מאוד ועמידים, אבל אפשר לזהות את החסרונות שלהם די בקלות. מעצור ברזל עשוי להתעקם בקלות ולהיעקר ממקומו, ואילו מעצור מבטון הוא חזק מאוד ולכן קשה להזיז אותו או להחזירו למקום. בחירת המעצור, אם כן, היא משימה חשובה לא פחות מעצם ההחלטה להתקין מעצור מלכתחילה.

 

קטלוג מעצורי חניה באתר ארבל שטראוס:

https://www.asclean.co.il/catalog-safety-equipment/park-stopper

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש