יהדות - פרשת 'אחרי מות - קדושים'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 16/4/2018 12:56 ● מה נשמע 544
בעוד יומיים נחגוג בעזרת ה', את יום העצמאות השבעים למדינת ישראל. הציניקנים הקבועים מה יאמרו? וכי מה יש לחגוג כאן. שלטון מושחת, העשירים מתעשרים יותר והעניים מסכנים יותר. פיגועים, בירוקרטיה, אין עבודה, ואם יש, אז בשכר מינימום. ואם כבר תרוויח יותר משכר מינימום, מיד מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות יקרעו לך את הצורה, כך שיותר טוב לא לעבוד. החרדים משתמטים קבוע מלשרת בצבא ואף אחד לא עושה ולא יעשה עם זה כלום. ולהפך הם רק מעמיסים עלינו חוקים שמגבילים לנו את חופש הפרט.
יהדות - פרשת 'אחרי מות - קדושים'

 

פרשת 'אחרי מות - קדושים'


בעוד יומיים נחגוג בעזרת ה', את יום העצמאות השבעים למדינת ישראל. הציניקנים הקבועים מה יאמרו? וכי מה יש לחגוג כאן. שלטון מושחת, העשירים מתעשרים יותר והעניים מסכנים יותר. פיגועים, בירוקרטיה, אין עבודה, ואם יש, אז בשכר מינימום. ואם כבר תרוויח יותר משכר מינימום, מיד מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות יקרעו לך את הצורה, כך שיותר טוב לא לעבוד. החרדים משתמטים קבוע מלשרת בצבא ואף אחד לא עושה ולא יעשה עם זה כלום. ולהפך הם רק מעמיסים עלינו חוקים שמגבילים לנו את חופש הפרט.  גירשו יהודים מגוש קטיף והביאו עלינו את חטיפת גלעד שליט, שיחררו מאות מחבלים ארכי רוצחים בעבורו, אלפי טילים משוגרים במרוצת השנים מעזה ובעקבותיהם מלחמה אחת ועוד אחת. ובכל יום שישי "חגיגות" על הגדר של עזה, שמרתקות מאות חיילים לשטח ומונעים מהם לצאת שבת. המתנחלים, כל מה שמעניין אותם זה רק עוד גבעה לשים עליה קרוואן. השמאלנים כל היום משתפי"ם עם המחבלים, ומחפשים בכל דרך נלוזה לפגוע בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל. הסודנים באילת, בערד ובדרום תל אביב הם פצצת זמן מתקתקת והממשלה ובג"ץ מגלים אוזלת יד מביכה מול הפושעים שהסתננו לארצנו שלא כחוק. נראה שאין לדבר סוף... אפשר לכתוב טור שלם רק על קיטורים כמה "לא טוב" במדינת ישראל. צודקים, באמת. פעם היה הרבה יותר טוב.
הנה לא מזמן, רק לפני 75 שנה, איזה כיף היה באירופה. מה רע? היה לנו אושוויץ, בוכנוואלד, ברגן בלזן, באבי- יאר, שם לא היו עשירים או עניים, לא היה שכר מינימום או מקסימום, לא מיסים ולא בטיח. כולם היו שווים- למשרפות. טוב, זה היה באירופה, אולי בצפון אפריקה כדאי היה יותר לחיות.  שם שכחו את חוקי עומר, אסור ליהודי לרכב על סוס או ללכת על המדרכה. המוג'הידין חייבו את כל היהודים להתאסלם או למות. אם נולדה תינוקת, חייבים היו עד גיל 6, מקסימום שמונה, לחתן אותה, לפני שהגויים ייקחו אותה כשלל. ילד יתום חייב היה להתאסלם, ותקצר היריעה. רק ארץ ישראל עומדת שוממה. בקושי גרו כאן יהודים. הרמב"ן כותב במכתב לבנו, כשהוא עלה לארץ ישראל לפני 800 שנה, שביקר בירושלים ומצא שם שני אחים יהודים צבעים. שני יהודים בכל ירושלים!!!איזה כיף היה פעם בלי מדינה. אולי יותר טוב היה כששלטו כאן הבריטים! הטורקים? הביזאנטים? הרומאים? היוונים? מי בדיוק.
ה' מצווה אותנו בפרשה (באופן פלאי כמעט תמיד, למעט שנה מעוברת, פרשת 'קדושים' נקראת בשבת הסמוכה ליום העצמאות)- כאשר תבואו אל הארץ- אתם צריכים לטעת עצי מאכל ,עצי פרי. תמתינו, אל תאכלו את הפירות מיד, הם עדיין בוסר. צריכים להמתין 3 שנים מרגע שנטעו את העצים. בסבלנות עד שהפירות יהיו מותרים וראויים לאכילה. למה להמתין? בואו נאכל מיד כשיוצאים הפירות. לא. אסור. סבלנות! לוקח זמן לגדל משהו שנותן פרי, לא ביום אחד. ואם על גידול פירות עלינו להתאזר בסבלנות, על אחת כמה וכמה שעלינו להמתין כאשר מדובר בהולדת מדינה, גידול אזרחיה וגיבושם לעם.
אנחנו זוכים לחיות בדור נפלא. בתקופה הכי טובה שהייתה לעם ישראל מאז ימי בית שני. יש לנו ארץ, מדינה. אז נכון- לא הכל מושלם. סבלנות תמתינו, לא ביום אחד. לוקח זמן לגדל משהו שנותן פירות. המדינה בסך הכל בת 70. היא מתפתחת בצורה יוצאת מן הכלל. יש צבא יהודי, יש משטרה יהודית. יש בתי ספר יהודים, יש בתי חולים יהודים, יש הייטק יהודי, ערים יהודיות, יש ממשלה יהודית בישראל. נכון זאת לא הגאולה השלימה, עדיין, אבל אנחנו כבר בתחילת הגאולה. אנחנו כבר יכולים לטעום, קצת, מהפרי. עוד מעט ונזכה, בעזרת ה', לגאולה השלימה במהרה. חג שמח.

הטור מוקדש לרפואת אבי מורי ניסים בן מאשה שלימד אותי לאהוב עד כלות את ארץ ישראל.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש