פרסומת
דלג

היכן הכי סביר שתפגעו בתאונת דרכים באילת

מאת: מערכת ערב ערב ● צילום: דוברות המשטרה ● 12/5/2018 14:36 ● ערב ערב 2862
עמותת 'אור ירוק' פרסמה את ממצאי הניתוח שעשתה לנתוני הלמ''ס , ממנו עולה כי שניים מהרחובות האדומים בישראל נמצאים באילת. בין 2014-2016 נפגעו בשני רחובות אלה 17 בני אדם. נושא הכביש העוקף כבר עלה בעבר במועצת העירייה ואף הועלו מספר הצעות אך בפועל לא נעשה דבר והכביש נותר מסוכן, כשעומסי התנועה עליו הולכים וגדלים
 היכן הכי סביר שתפגעו בתאונת דרכים באילת
תה''ד בה מצא את מותו ליאור אוחיון ז''ל (ארכיון דוברות המשטרה)

 

נוסעים בכביש העוקף (שד' ששת הימים) או ברח' קאמפן באזור המלונות? כדאי שתחשבו פעמיים אם ברצונכם לנסוע ברחובות הללו שכן על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס מדובר בשני רחובות שזכו לתואר 'מהרחובות  האדומים ביותר בישראל'. על פי הנתונים, במהלך שלוש שנים (2014-2016) נפגעו 17 בני אדם בתאונות דרכים ברחובות אלה

בעמותת אור ירוק איתרו 325 רחובות מרחבי המדינה בהם אירעו מעל שלוש תאונות עם נפגעים בממוצע בכל שנה, במשך שלוש שנים. בכל אותם רחובות נפגעים בממוצע מעל 2,000 בני אדם בכל שנה ו-24 בני אדם נהרגים – אחד בכל שבועיים בממוצע.

כאמור לאילת נציגותת מכובדת ברשימת הכבישים האדומים בהם מתכבדת שד' ששת הימים, היא הכביש העוקף, עם לא פחות מ-5 תאונות בהם נפגעו 6 אנשים, אחד מהם נהרג. ברח' קאמפן שבאזור התיירות ארעו בשנים אלה 9 תאונות דרכים בהן נפצעו 11 בני אדם, איש מהם לא נהרג.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עשרות בני אדם מקפחים את חייהם ברחובות האדומים בכל שנה לאחר מעורבות בתאונת דרכים. מדובר בזירת היפגעות  ברורה וידועה, רוב הרחובות מוכרים כאדומים במשך שנים ולא נעשה כמעט דבר כדי להפוך אותם לבטוחים. אפשר למנוע צער וכאב רב בפעולות פשוטות ומידיות. כבר מחר צריך להגביר את האכיפה ובעיקר את הנראות המשטרתית  באותם רחובות מרובי תאונות ובמקביל חייבים לשפר את התשתית ולהפוך אותה לכזאת שתמנע תאונות דרכים ופגיעה בהולכי הרגל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול להמשיך ולהטיל את כל האחריות רק על הנהגים, הגיע הזמן לקחת אחריות ולשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים". 

רחובות אדומים נוספים בישראל המצויים בעשירייה הראשונה על פי ממצאי העמותה הם: דרך חברון בירושלים, דרך בגין בירושלים, שד' ירושלים בתל אביב, רח' בלפור בבת-ים, רח' יפת בתל אביב, שד' ההסתדרות בחיפה ורח' ז'בוטינסקי ברמת גן.

153 בני אדם נהרגו בשנת 2017 בתחום העירוני לעומת 127 בני אדם שנהרגו בשנה שקדמה לה – עליה של 20%. בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים באילת 87 בני אדם, שלושה מתוכם נהרגו.

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, אמר ל'ערב ערב' לאחר התאונה שגבתה את חייו של ליאור אוחיון ז"ל בנובמבר 2014, כי בכוונתו לכנס ישיבה דחופה עם נציגי המשטרה ויועצי בטיחות כדי לגבש פתרונות שיביאו להפחתת הסכנה בכביש העוקף. "הכביש לצערנו גובה מחיר ונמצא על סדר יומנו הרבה מאוד זמן", אמר ראש העירייה. "ביצענו בו בעבר מספר שינויים, בהתאם לעמדת יועצי הבטיחות. ביטלנו פניות שמאלה בכמה צמתים, בנינו איי תנועה חדשים. יש לנו ויכוח עם משרד התחבורה בכל הנוגע להרחבת הכביש. אנחנו דורשים לא רק שני נתיבים נוספים, אלא סלילת כביש עוקף מערבי יותר, שישמש לתעבורת משאיות. יש כבר תכנון ראשוני. משרד התחבורה בודק את זה בהיבט הכלכלי - מכיוון שמדובר בפרויקט שעלותו מיליוני שקלים. עד שזה ייצא לפועל, יעברו שנים. לכן, אנחנו צריכים לבדוק מה ניתן לעשות בטווחי הביניים. נשב עם המשטרה ונראה כיצד הם רואים את הדברים".
מאז ועד היום לא נעשה דבר.

"יש בעיה אחרת"


בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אז (נובמבר 2014), מחה אלון וייס על כך שהמשטרה אינה מבצעת בכביש, אכיפה מספקת. "הכביש הזה מסוכן וקטלני", הוא אמר. "מי שנוסע בו במהירות המקסימלית המותרת, 50 קמ"ש, נחשב 'הפרעה לתנועה'". הוא פנה למפקד משטרת התנועה בעיר, רפ"ק שלום רם, ואמר: "באכיפה שביצעתם בכביש הזה, נתתם במשך שעתיים 70 דו"חות לנהגים על מהירות. מדוע עשיתם זאת רק לשעתיים. מדוע אין שם אכיפה משמעותית יותר?". רפ"ק רם השיב כי האכיפה אינה הבעיה בכביש: "ראש אגף תנועה אמר לי שאם בתוך שעתיים נרשמו 70 דו"חות, סימן שיש בכביש בעיה אחרת", הוא אמר. מפקד משטרת אילת, ניצב משנה קובי כהן, טען כי בכביש העוקף אין הרבה תאונות ולכן מרבית האכיפה מתבצעת בכבישים אחרים, מסוכנים יותר.

שתפו את הכתבה בפייסבוק

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש