מעונות נעמ''ת - מעניקים לילדיכם ביטחון ואהבה

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 16/5/2018 08:28 ● מה נשמע 548
אם אתם הורים עובדים לילדים בני שלושה חודשים ועד שלוש שנים ומחפשים מקום בטוח ואיכותי בו יבלה הפעוט שלכם את יומו בזמן שאתם עובדים - מעונות ''נעמת'' הם פתרון מושלם ● מעונות ''נעמת'' נבנו במטרה לתת פתרון מושלם לאימהות עובדות
מעונות נעמ''ת - מעניקים לילדיכם ביטחון ואהבה

המעונות של נעמ"ת מתאימים את עצמם למסגרת  יום העבודה של מרבית ההורים, ועונים על כל הצרכים של התינוקות והפעוטות שהופקדו בידיהם. נעמ"ת באילת פועלת מזה שנים רבות. כשגדלה האוכלוסייה באילת, יותר ויותר אימהות נקלטו במעגל העבודה והצורך במעונות לילדים גדל, נבנו בעיר מעונות נעמ"ת נוספים והותאמו לפרוגרמה שמכתיב משרד הכלכלה. נכון להיום מפעילה נעמ"ת באילת ארבעה מעונות: מעון 'יעלים' בשכונת יעלים, מעון 'יובל' בשחמון, מול בית הספר 'היובל', מעון 'ברכה' ברחוב ששת הימים, ובתחילת שנת הלימודים הנוכחית, נפתח המעון הרביעי בשחמון- מעון 'אלמוג'.

 

 

מענה מייטבי


המעונות פרוסים בשכונותיה השונות של העיר במטרה לאפשר שירות להורים בסמיכות למקום מגוריהם. הצוותים מונחים להיות קשבים לילדים ולהורים תוך מתן תחושת ביטחון ואהבה לילדים . המעונות פועלים בהתאם לתקינה המוכתבת על ידי משרד הכלכלה כאשר התקן של כל אחד מהמעונות הוא 77 ילדים - 18 תינוקות, 27 פעוטות ו 32 בוגרים. לכל מעון יש מנהלת, בכל מעון 3 כיתות, כשלכל כיתה יש אחראית כיתה ומחנכות בהתאם למספר הילדים בכיתה. כמו כן, בכל מעון מועסקת מבשלת המבשלת את הארוחות מדי יום, בהתאם לתפריט שנבנה על ידי תזונאית ובהנחיית משרד הבריאות. כן מועסקת רכזת מעונות, האמונה על המערך האדמיניסטרטיבי, והיא זו האחראית על סידורי העבודה, הצטיידות, מילוי אחר הנחיות ונהלים, והקפדה על הבטיחות והטיפול בילדים.
נעמ"ת המופקדת על ביטחונם ושלומם של ילדי דור העתיד, דואגת לצרכיהם הפיזיים, הנפשיים והחינוכיים, ולצורך כך מעסיקה מטפלות בעלות תעודות הסמכה מטעם משרד התמ"ת, מפקחת חינוכית המלווה ומנחה את הצוותים ורכזת מעונות האחראית על ניהול תקין של המערכת. נעמ"ת שמה דגש על טיפוח סביבה פיזית וחינוכית מעשירה ומותאמת לגלאי הילדים, השתלמויות,  הכשרה והדרכה  מקצועית לצוות המחנכות המועסקות במעונות.
כמו המחנכות גם מנהלות המעונות והמבשלות עוברות השתלמויות והדרכות במהלך שנת הלימודים, במטרה לסייע להן בעבודתן היומיומית. כל הצוותים ללא יוצא מהכלל עוברים השתלמויות עזרה ראשונה והחייאה. את נעמ"ת אילת מנהלת מאז 1986 עו"ד סימה נמיר. והיא אחראית על כל הפעילויות של נעמ"ת בעיר כמו גם על הצד הלוגיסטי של פעילות המעונות. לצדה של סימה פועלת גם מפקחת פדגוגית שהיא אשת מקצוע בשטח החינוך לגיל הרך, והיא מדריכה, מנחה ומלווה את המטפלות ומנהלות המעונות בשטח הפדגוגי.

 

 

סדר יום ברור ומוגדר


למעונות נעמ"ת יתקבל כל ילד, אולם יש קדימות  לילדי אימהות עובדות, אימהות חד הוריות, וילדים המופנים על ידי האגף לשירותים חברתיים מסיבות שונות – ילדים בסיכון. שכר הלימוד של הילדים נקבע על פי הכנסת ההורים ונקבע רק  על ידי משרד הכלכלה הקובע את דרגות שכר הלימוד. שכר הלימוד של ילדים הנשלחים למעון על ידי הרווחה, נקבע על ידי הרווחה והוא סכום מינימלי ביותר. סדר היום במעונות קבוע ומותאם לכל חתך גילאים. המעונות פועלים מהשעה 7:00 בבוקר ועד ארבע אחר הצהריים. חצי השעה הראשונה מיועד לפעילות חופשית. הילדים מתחלקים לקבוצות כשלכל קבוצה צמודה מטפלת, והיא זו האחראית לקבוצה מתחילת השנה ועד לסיום שנת הלימודים, בשמונה יושבת כל קבוצת גיל עם המטפלת האחראית שלה לארוחת בוקר המורכבת מכל אבות המזון. הילדים יוצאים לפעילות בהתאם לנושא הנבחר, חלק מהפעילויות מתקיימות בקבוצות, וחלק מהפעילויות משותפות. ב-3 מעונות נעמ"ת בעיר מתוך ה-4, מתקיימת מתכונת של 'נעמ"ת פלוס', מתכונת בה ההורים משלמים תשלום נוסף שנקבע מראש בהתאם לחבילה שנבחרה לשכבת הגיל בתיאום מלא של מנהלת המעון והמפקחת הפדגוגית. במסגרת 'נעמ"ת פלוס', התפריט משופר והילדים נהנים מתפריט בשרי, ניתנים חוגי העשרה ופעילויות נוספות כמו ריתמוסיקה , תנועה ועוד. 

 


בשעה 11:45הילדים מוזמנים לארוחת הצהריים בקבוצות בהשגחת המטפלת. בסיום הארוחה , רחצה, החלפות ושינה למשך שעה עד שעה ורבע. אחרי השינה ארוחת מנחה בצלחת עם שתיה מסביב לשולחנות. ועד לסיום יום הלימודים, מתקיימת  פעילות עם המטפלת עד להגעת  ההורים. הילדים לומדים נושאים שונים בהתאמה לגיל הילדים בכיתה , נרכשים הרגלים וכישורי חיים במגוון רחב של תחומים. 
נעמ"ת פועלת בשקיפות מלאה מול ההורים, ולצורך כך ישנה הקפדה על מילוי הנהלים ובעיקר עדכון ההורים על כל הקורה במעון במהלך יום הלימודים כשההורים מקבלים דיווח בזמן אמת על כל חריג ולו הקטן ביותר המתרחש במעון. בכל מעון קיים לוח הודעות להורים, ממנו ניתן ללמוד על נושאי הפעילות הנעשית במעון באותו שבוע, התפריט  של השבוע וכל מידע אודות הפעילות השוטפת  שעל ההורים לדעת.
ההרשמה למעונות היום של נעמ"ת לשנה הבאה בעיצומה. צרו קשר והבטיחו את מקומו של ילדכם במעון. 


מעון 'אלמוג' בשחמון
רחוב שרה אימנו. מנהלת ביטון תמר טל: 08-9510509
מעון 'יובל' בשחמון 
רחוב בני ישראל. מנהלת מירי כהן  טל: 08-6338736 
מעון 'יעלים'
רחוב השחם. מנהלת סימה אטיאס טל: 08-6387261 
מעון 'ברכה' 
רחוב ששת הימים. מנהלת אילנית מויאל טל: 08-6337993


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש