היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 16/5/2018 17:20 ● ערב ערב 2863
כל אירועי התרבות באילת בין התאריכים 17-23 במאי
היכל התרבות

 

חגיגה לכל המשפחה - חוגגים שבועות באילת

 

מסיבת מים למשפחות במזרקה המוזיקלית ● מופע לילדים: כוכבי 'הצחוקייה' – אמיר הורוביץ וצמד שיניים! ● ביאנלה לאמנות - מעל 50 יצירות, הרצאות, סיור מודרך ● תערוכה חדשה בגלריית האמנים: 'גאוות יחידה' של הצלם זיו קורן ● הופעות של גיא ויהל, אריק סיני

עיריית אילת ותאגיד התיירות העירוני אילת מזמינים לחגיגה נהדרת, לכל המשפחה. בעיר יתקיימו מספר אירועים ללא תשלום במשך 3 ימי פעילות: משפחות וילדים יהנו ממסיבת מים ברחבת המזרקה המוזיקלית עם תותח קצף, מתנפחים, דוכני יצירה ומופע לילדים של כוכבי הצחוקיה: אמיר הורוביץ וצמד שיניים. בעיר מתקיימת הביאנלה לאמנות – 50 יצירות, סיורים מודרכים והרצאות לקהל שוחר תרבות. השנה הוכרזה שנת 'אילת מצדיעה לצה"ל', ולכבוד האירוע מארחים בגלריה את תערוכת היחיד החדשה של זיו קורן -  'גאוות יחידה' – תערוכה שמספקת הצצה נדירה לרגעים צבאיים מיחידות סגורות ומובחרות בצה"ל. עוד באירועים הופעות של גיא ויהל, אריק סיני, הרצאות וסיורים מודרכים בגלריה. כל האירועים מתקיימים ברחבת הפארק המרכזי, ליד גלריית האמנים ומוזיאון אילת, וצמוד למזרקה המוזיקלית המפורסמת. הכניסה לאירועים ללא תשלום!


 

הביאנלה לאמנות – הופעות, ציור חי, סיורים מודרכים, הרצאות ותערוכת 'גאוות יחידה' של זיו קורן

 

ימים שבת וראשון 19-20/5 בין השעות 20:00-23:30 ברחבת מוזיאון אילת עירי וגלריית אמני אילת

מעל 50 אמנים בתחומי הציור, הפיסול, הקדרות והצילום יציגו את יצירותיהם ביומיים של אמנות ויצירה. מלבד היצירות שיוצגו מסביב ייפתח מתחם של "ציור חי" בו שרית נחשון, אמנית ואוצרת, תיצור יצירה תוך כדי תנועה מתוך ההשראה שתקבל במהלך האירוע, מהאמנים, מהמבקרים, מהיצירות האחרות, המוזיקה והאורות. עוד יתקיימו הרצאות בנושא הגוף הנשי באמנות, סיור מודרך בתערוכת 'גאוות יחידה' והרצאה בנושא. בין המפגשים יופיעו הרכבים מוזיקליים בסגנונות השונים. בכל ערב בשעה 22:00 יתקיים מופע פתוח, ביום שבת יופיע אריק סיני ולמחרת יופיעו גיא ויהל.

השנה כחלק מחגיגות ה-70 למדינת ישראל ובעקבות הכרזת העיר אילת על שנת "אילת מצדיעה לצה"ל" התערוכה שנבחרה להוביל את הביאנלה היא תערוכת היחיד "גאוות יחידה" של הצלם עטור הפרסים זיו קורן. התערוכה מספקת הצצה נדירה ליחידות המיוחדות והמובחרות בצה"ל וחושפת מקרוב תיעוד צבאי אשר נחשף בפעם הראשונה. דרך עדשתו מנגיש זיו לצופה מנעד רחב של מבצעים, אימונים, ורגעים אנושיים בעלי רבדים צבאיים.


 

מסיבת 'חג המים' למשפחות במזרקה המוזיקלית

 

 

יום שני, 21.5 בין השעות 16:00-20:00

המזרקה המוזיקלית משיקה את עונת הקיץ במסיבה רטובה לכל המשפחה. הילדים שיגיעו יהנו מתותח קצף, מתקנים מתנפחים, משחקי מים, דוכני יצירה ומופע לילדים של כוכבי הצחוקייה, צמד שיניים ואמיר הורוביץ. מומלץ להגיע בבגדי ים ולהצטייד במגבות ומחצלות לישיבה.

חוגגים שבועות באילת 2018 – הפארק המרכזי, חופשת שבועות: ימים שבת עד שני 19-21 במאי 2018 הכניסה חופשית!


 

מועדון הסרט הטוב - הבטחה עם שחר

 


זוכה פרס סרט הדרמה הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב ושני פרסי אוסקר. אחרי חודשים שאף פושע לא נתפס בפרשת הרצח של בתה, מילדרד הייז נוקטת בצעד נועז ומחכירה שלושה שלטי ענק בכניסה לעיירה בה היא גרה עם אצבע מאשימה כלפי וויליאם ווילובי, השריף הנערץ של העיירה. כאשר סגנו, גבר שעדיין נאחז בסינר אמו ועם נטייה לאלימות מחליט להתערב, הקרב בין מילדרד ואנשי החוק של אבינג הופך לממשי ואלים

חייו של הסופר רומן גארי היו תמיד יוצאי דופן ומיוחדים. מילדותו הקשה בפולין ועד לנעוריו שטופי השמש בעיר ניס בדרום צרפת ומשם - לקורס הטיס באפריקה בימי מלחמת העולם השנייה, אבל את הדחף שלו להיות אדם מפורסם וסופר גדול הוא חב לאמו נינה. אבל אהבה אימהית חסרת גבולות זו הייתה גם אהבה שהייתה מעמסה גדולה שהשפיעה על גארי לאורך חייו.

יום שלישי, 22.5.18, ב- 19:20, בתיאטראות אילת.


 

המלצת ספר - ספר ילדים חדש: "הבלגן של הדס" מאת הדס גניס-פרי

 

מקשב וריכוז להשראה

ספר הילדים בהוצאת 'ספרי צמרת' מתאר יממה בחיי הדס, ילדה בעלת הפרעת קשב וריכוז אשר על אף רצונה העז להצליח להיות "ככל הילדים" היא אינה מצליחה להתרכז בשיעורים ולמלא אחר המשימות הנדרשות בבית הספר ובבית. הספר מתאר באופן משעשע את חוויית החיים של הדס החל בבלגן שיש לה בחדר וכלה בחלומות בהקיץ המלווים אותה בשיעורים. הספר כתוב בשפה קלה ומהנה, מציג את ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז ואת הפתרונות השונים והיצירתיים שאפשר למצוא ביחד כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש