היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 29/8/2018 16:33 ● ערב ערב 2878
כל אירועי התרבות באילת בין התאריכים 30.8-5.9
היכל התרבות

 

קבלת שבת - שישי בחוף הדקל

 

מדי שישי, בר חוף הדקל בשיתוף תאגיד התיירות מזמין אתכם לקבל את השבת החל מהשעה 16:00. בתאריך 31.8.18, תוכלו להנות מ- דרוויש ואדמסקי.


 

מופע סוף קיץ - אייל גולן ואביב גפן על במה אחת

 

עיריית אילת מזמינה אתכם לסגור את הקיץ עם המופע החם של השנה (כחלק מאירועי ה'תימניאדה').

מוצאי שבת, 1.9.18, פתיחת דלתות 22:00. חוף הדקל. מחיר מסובסד 50 ש"ח. כרטיסים: 08-6367024/334.


 

מועדון הסרט הטוב - קשר משפחתי

 

ארוון, אלמן בן 45, הוא מומחה לפירוק פצצות. חייו דומים גם הם לשדה מוקשים. הוא מגלה בדרך מקרה שהאיש שגידל אותו אינו אביו הביולוגי ומתחיל לחפש אחריו. כשהוא פוגש את ז'וזף, גבר שרמנטי שגר לא רחוק, הוא נשבה לא רק בקסמיו אלא גם בקסמיה של אנה, הקשורה לשניהם. וכאילו לא די בכך, ז'ולייט, בתו של ארוון, בהריון ומסרבת לומר מי האב.

יום שלישי, 4.9.18, בשעה 19:00, תיאטראות אילת.


 

מיליון הפרשות חלה - אילת נכתבה לשנה טובה

 

מאות נשים מפרישות חלה באירוע שטרם נראה כמותו, בואי להכניס את הברכה לביתך – חוויה אישית וייחודית בהנחיית הרבנית משטנפנשט תחי'. כל משתתפת מקבלת: קערה, קמח, מים, שמן וכל המוצרים ותברך בעצמה על הבצק שמכינה יחד עם כולן במקום. כל הסודות של החלה יתגלו בערב זה. בתוכנית האמנותית: הזמרת מישל אלבז תחי'. הכניסה לנשים ונערות – 30 ש"ח כולל הקערה והמוצרים במתנה. כרטיסים: 03-5790303.

יום שלישי, כ"ד אלול, 4.9.18, בשעה 20:00, באולמי חצר המלכה (גני מוריה), רח' המלאכה 18.


 

תערוכות - אמנות בגלריה

 

באירוע צבעוני רב משתתפים נפתחו לקהל, שתי תערוכות אמנות שהוצבו בגלריית אמני אילת. האחת עוסקת באמנות של התרבויות העתיקות בצ'ילה והשנייה על רקע פסטיבל הג'אז ה – 32, מציגה מוסיקה בציור, צילום ופיסול. ראש העירייה מאיר יצחק הלוי ושגריר צ'ילה בישראל - רודריגו פרננדס ברכו את הקהל הרב ואת ציירי ואמני אילת, שהגיעו לאירוע האמנותי

"במסגרת קשרי ערים תאומות בין אילת לבין עיר התיירות - אריקה השוכנת בצפון צ'ילה ובשיתוף שגרירות צ'ילה בישראל, ניתנה לנו ההזדמנות לחוות מעט מן התרבות העתיקה אשר השתמרה באמצעות אמנות הCraft-", סיפרה שרית נחשון – המנהלת האמנותית של הגלריה וציינה, כי התערוכה חושפת את עושרה התרבותי של החברה העתיקה בצ'ילה ומציגה קשר אמיץ בין התרבויות הקדומות אל הטבע ומסורת האבות.

התערוכה השנייה מופלאה בדרך אחרת. זו תערוכת אמנות חזותית ומוסיקה, במסגרתה מציגים 30 מאמני אילת והערבה, עבודות חדשות בנושא מוסיקה, בציור, בצילום ובפיסול. "יש הרבה מהמשותף בין אמנות למוסיקה. בשניהם יש טונים שונים -  בצבע ובצליל. אחד מתקיים בחוש הראיה והאחר בחוש השמיעה. העבודות שמוצגות בתערוכה מצליחות לרגש וניתן לחוש את הרטט וכמעט אף לשמוע את הצליל שהן יוצרות", סיפרה נחשון והזמינה את תושבי אילת ואורחיה לבקר בגלריה וליהנות מהיופי שמציגות התערוכות.


 

המלצת ספר - סדרת ספרים חדשה: "סודות היהדות – יהדות בג'ינס"

 

לא עוד כלי בית ופרחים – מתנה חדשה ומקורית לקראת החגים: 'סודות היהדות – יהדות בג'ינס', סדרת ספרים חדשה לכולם

כל מה שצריך לדעת על היהדות: פרשת השבוע, חגים, מנהגים, סיפורים ותובנות המקיפות את כל תחומי החיים – זוגיות והורות, היריון ולידה, תקווה וייאוש, שמחה וכעס, שיפוטיות ואהבת הזולת, נבואה, בית המקדש והעולם הבא, גאולה ותחיית המתים ועוד.

סדרת הספרים נערכה על ידי מרכז שטיינזלץ, בהכוונת הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ).

בארבעה כרכים בלבד מצליחה סדרת הספרים לזקק טקסטים מן המקורות, להנגיש ידע יהודי שנצבר במשך אלפי שנים ולגעת בלבבות עם ישראל. 

ראש השנה נקרא גם 'יום הזיכרון' ו'יום תרועה'. מדוע תוקעים בו בשופר? אילו הכנות עושים האשכנזים והספרדים בערב ראש השנה?

עשרת ימי תשובה, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, הם ימים מיוחדים. אילו תוספות ושינויים יש בנוסח התפילות? מי היה גדליה בן אחיקם ומדוע צמים ביום מותו, ג' בתשרי?

יום הכיפורים, היום היחיד בשנה שבו התנועה נעצרת. מדוע עושים כפרות על תרנגול, והאם אפשר לעשות את הטקס על כסף לצדקה? מי הם ה'עבריינים' אשר מכריזים עליהם לפני תפילת 'כל נדרי' כי מותר להתפלל עמם?

ועוד שאלות רבות ומסקרנות שעליהן ניתן מענה בסדרת הספרים החדשה.

כשהישראלי בן ימינו שומע את המילים 'יהדות' או 'מורשת ישראל' – הוא אולי רואה בדמיונו טקסטים כבדים, בשפה קשה, שהוא מתקשה לקרוא ולהבין.

הוא יודע שיש שם אוצרות רוח כבירים, חוכמה עמוקה, תרבות עשירה ושורשים שמהם צמחה הרוח היהודית לדורותיה – אבל המחסום נראה לו בלתי-עביר.

כל זה הוא נחלת העבר. עכשיו יש 'יהדות בג'ינס', בהפצת סטימצקי.

זו סדרה מפוארת ומחכימה, שהיא פריט חובה לכל בית ישראלי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש