הצמדת אוזניים - ניתוח הצמדת אוזניים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/9/2018 11:09 ● ערב ערב 2881
סובלים מאוזניים בולטות המרוחקות מהקרקפת ומשפיעות על ההופעה החיצונית שלכם? מעוניינים לעבור ניתוח להצמדת אוזניים כדי ליהנות ממראה אסתטי מרשים? ובכן, את האוזניים הבולטות ניתן לתקן כבר בגיל מוקדם, כאשר האוזן מגיעה כמעט לגודלה המלא בגיל 5-6. ניתן לעבור את הניתוח גם בגיל מבוגר, זהו ניתוח למטרות אסתטיות בלבד, הוא אינו משפיע על איכות השמיעה, זהו הליך כירורגי בטוח ויעיל.
הצמדת אוזניים - ניתוח הצמדת אוזניים

כדאי לדעת כי כ-5% מהאוכלוסייה סובלים מתופעת אוזניים בולטות. התופעה קיימת בקרב נשים וגברים כאחד, כיום נהוג לבצע את ההליך הכירורגי בגיל מוקדם ככל הניתן כדי למנוע מהילד הצקות מילדים אחרים וכדי למנוע מהילד סבל רב, בידוד חברתי ופגיעה בדימוי העצמי. תוצאות הניתוח נותרות לכל החיים, זהו הליך פשוט יחסית, אך יש לעבור את הניתוח רק אצל רופא מומחה לאסתטיקה וכירורגיה פלסטית.

 

למי מתאים ניתוח התמדת אוזניים?

 

הניתוח מתאים לנשים ולגברים הסובלים מאוזניים בולטות ומעוניינים בשיפור המראה. את הניתוח ניתן לבצע החל מגיל 6 ומעלה, במהלך ההליך הכירורגי אפשר לתקן גם בעיות של א-סימטריה בין האוזניים.

בגיל 6 רוב הסחוס הנמצא באוזן התפתח והאוזן הגיעה כמעט לשלב הצמיחה הסופי ולגודלה המלא. ניתן לעבור את הניתוח בכל גיל, ללא מגבלות מסוימות, כל עוד המצב הרפואי תקין.

 

הכנות לקראת הניתוח

 

ההכנות לקראת ניתוח הצמדת אוזניים מתחילות במפגש הכרות ואבחון אצל רופא מומחה לאסתטיקה וכירורגיה פלסטית. הרופא המומחה חייב לבחון את התיק הרפואי של המטופל על מנת לברר את מצבו הרפואי וכשירותו של המטופל לניתוח.  לאחר הבדיקה השגרתית הרופא מודד את אוזניו של המטופל לבדיקת א-סימטריה ולאבחון הסיבה הגורמת לתופעת האוזניים הבולטות.

ראוי לציין כי ניתוח לתיקון אוזניים בולטות אצל ילדים נעשה תחת הרדמה כללית בעוד מבוגרים יכולים לעבור את ההליך הכירורגי בהרדמה מקומית עם חומרי טשטוש. כחלק מההכנות לקראת הניתוח יש לעבור בדיקת דם, מבוגרים מעל גיל 40 נדרשים לעבור בדיקת אק"ג.

לפני הניתוח נפגשים גם עם רופא מרדים, יש לציין רגישויות לחומרי הרדמה, מחלות נשימה ובעיות רפואיות נוספות. במידה והמטופל נוטל תרופות לדילול דם עליו להפסיק את הטיפול התרופתי כשבועיים לפני ההליך הכירורגי. למעשנים מומלץ להפסיק לעשן לפחות 3 שבועות לפני הניתוח.

אין לגלח את האזור לפחות 4 ימים לפני מועד הניתוח. כמו כן, חשוב לחפוף את הראש היטב בבוקר לפני הניתוח וכדאי ללבוש בגד נוח עם רכיסה מלפנים ולא חולצות שיש ללבוש מעל הראש.

 

הליך הניתוח

 

ביום הניתוח ולאחר ההרדמה המקומית או הכללית, בהתאם לגילו ומצבו הרפואי של המטופל, הרופא המומחה מבצע חתך קטן מאחורי האוזן, לרוב מאחורי אפרכסת האוזן, באזור הקפל הטבעי כדי להסתיר את הצלקת לאחר התפירה.

דרך החתך הרופא מסיר עודפי עור וסחוס ומעצב מחדש את סחוס האפרכסת כדי לתקן את בעיית האוזניים הבולטות. הרופא מסיר את עודפי העור והסחוס על פי התוכנית שתכנן מראש ובהתאם לצורך. לאחר תיקון הפגם במבנה אפרכסת האוזן הרופא תופר את האזור בטכניקות מיוחדות לתיקון הפגם האסתטי, ועליו לחבוש את האזור היטב כדי להצמיד את האוזניים לראש.

את החבישה ההיקפית ניתן להסיר לאחר 4 ימים, חלק מהתפרים נספגים באופן טבעי, את השאר יש להסיר בקליניקה של הרופא כשבועיים לאחר ההליך הכירורגי להצמדת האוזניים.

כדאי לדעת כי הניתוח עצמו נמשך כשעה עד שעה וחצי, זהו ניתוח יחסית פשוט ומהיר. עם זאת, יתכנו סיבוכים כמו בכל הליך כירורגי אחר, לעתים לאחר הניתוח סובלים משטפי דם וזיהומים באזור, יש הסובלים מנפיחות קלה באזור, במקרים מסוימים סובלים מכאב באזור, הכאב המקומי צפוי להיעלם לאחר כשבוע.

סיבוכים אחרי ניתוח להצמדת אוזניים נחשבים לנדירים במיוחד, ישנם מקרים בהם נותר חוסר סימטריה בין האוזניים, לעתים סובלים גם מחוסר תחושה באזור, לרוב הבעיה חולפת מאליה.

 

החלמה מהירה

 

כשבועיים שלושה לאחר הניתוח יש ללכת עם סרט ראש לפסגת זיעה, כמו הסרטים שספורטאים משתמשים בהם. את החבישה ניתן להסיר לאחר 4 ימים, אין לחפוף את הראש עד להסרת התחבושת. כמו כן, יש להקפיד על מנוחה בחודש הראשון לאחר הניתוח ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת. מי שעונד משקפיים מתבקש לא להשתמש בהם עד כשבוע לאחר הניתוח, כדי לא לפגוע בתוצאת הניתוח.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש