מתי משתלם לקנות רכב חדש ומתי יד שניה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/10/2018 15:21 ● ערב ערב 2884
המנטרה כי רכישת מכונית חדשה אינה כדאית מבחינה כלכלית מוכרת לכל, אך שום דבר אינו באמת שחור או לבן. אחת ולתמיד נשים על השולחן את השאלה הנצחית, מתי כדאי לרכוש רכב חדש ומתי משומש?
מתי משתלם לקנות רכב חדש ומתי יד שניה?

יובל בנר

 

יש כאלה שכלל לא שואלים שאלות ומדי תקופה קצובה, פשוט מחליפים ישן בחדש. אחרים, מנצלים את העובדה ששוק הרכבים מיד שניה או שלישית כה צפוי, מחכים שהרכב הנכון יגיע למחיר הנכון וקופצים על המציאה. מצד שני, יגידו קוני החדש, זה כבר מזמן לא עניין של כסף – רכישת רכב חדש היום או בכלל בשנים האחרונות, כבר איננה מצריכה סכומי כסף גדולים שיצאו מחשבון הבנק. נהפוך הוא, יבואני הרכב וסוכנויות הליסינג הגדולות יצאו מגדרן כדי "לעזור" לך ולתפור עבורך את עסקת התשלומים, המימון או ההלוואה המתאימה ביותר למידותיך כדי שמכונית חלומותיך תתגלגל לאיטה לחניית ביתך, וזה בדיוק העניין המרכזי: הרי אין צורך אמיתי, משום צורה או בחינה ברכב מהניילון וברור כשמש שרכישת רכב אחרי שנתיים לפחות כדאית יותר מבחינה כלכלית ובכל זאת, כל שנה נשבר שיא חדש של מכירת כלי רכב חדשים. בדיוק לשם כך התכנסנו, בואו ונסקור אחת ולתמיד, מתי חדש ומתי משומש?

 

למה חדש?

 

בוא, תבחר צבע, בואי, תבחרי איבזור בטיחות. רכישת רכב חדש מבטיחה קבלתו של הדגם המדוייק המתאים לך, בצבע, באיבזור ובכל דבר אותו ניתן לבחור. בנוסף, ניתן לרכוש רכב בעל איבזור בטיחותי רב יותר ובכך לחסוך בעלויות הביטוח, השוואת מחירים ביטוח רכב תעזור לך בשלב זה להבין כמה בדיוק, וכדאי שלא לשכוח שגם במעמד מכירת הרכב כמשומש יהיה מחירו גבוה יותר. ולבסוף הסיבה העיקרית בגללה נרכש רכב חדש, היא הקלות – אין צורך לכתת רגליים בין מוכרים מפוקפקים, ספק סוחרים, לבין מגרשי רכב משומש וסוכנויות ליסינג למיניהן. רכישת רכב חדש נעשית באולמות ממוזגים, לצד כוס אספרסו וצוות שלם שאמור לגרום לך להרגיש טוב עד כמה שאפשר. בנוסף, רוב הסיכויים שלא יהיה צורך להתעסק בתקלות, ביקור במוסך יהיה לצרכי טיפול תקופתי בלבד ואפילו לא יהיה צורך לראות את מכון הטסטים מבפנים בשלוש השנים הבאות, הודות לפטור שנכנס לאחרונה – את אגרת רישוי כן יש לשלם. בנוסף, קיימת האפשרות לחסוך עוד קצת מזומנים בקנייה ולרכוש רכב "0 ק"מ מליסינג" הנחשב למעשה כיד שניה.

 

למה לא חדש?

 

האימרה המפורסמת ביותר בנושא זה היא שמחירו הגבוה ביותר של רכב היא ברגע קנייתו. ובאמת, רכב שיצא מאולם התצוגה, נקי וללא קילומטראז, יאבד כ-10% מערכו באותו רגע. במהלך השנה הראשונה לחייו של הרכב, יאבד הרכב החדש 17%-27% מערכו, תלוי ביצרן ובדגם, סכום גדול כאשר מתרגמים זאת לשקלים. למעט הפער הכלכלי, חשוב להבין ששוק הרכב אינו דומה לשווקים אחרים בקצב התקדמותו. במילים אחרות, ישנו סיכוי לא רע בכלל שלמעט פער עיצובי קל, הרכב בן 3-5 השנים שיושב אצלך בחניה אינו שונה באופן משמעותי מזה הנמכר כחדש בסוכנות הרכב, זאת עקב התקדמות יחסית איטית המאפיינת את שוק הרכב העולמי.

 

אז משומש?

 

רכב משומש, במדינה בה כל קילומטר משפיע על המחירון, יכול להיות עסקה נפלאה. ניתן למצוא רכב שמור, עם קילומטראז נמוך, מטופל ושמור ב-50% ממחירו כחדש. זה יכול לקרות עקב רצון של בעלי הרכב לשדרג לחדש למול אי הרצון לקבל את המחיר שהוצע להם בסוכנות הרכב או הליסינג. בנוסף, דגמים מסויימים יכולים ליהנות או לסבול, ממחירון נמוך או גבוה רק בעקבות תמורות של ביקוש והיצע וללא קשר לאיכותו של הרכב. עובדה זו מאפשרת לרוכשי המשומשות ליהנות, לעיתים, מרכב חדש יחסית ובמצב מעולה, במחיר נמוך משמעותית מדגמים מקבילים. כמו כן, כדאי לבצע חיפוש והשוואת מחירי ביטוח רכב, לעיתים מתגלה – ברכבים ישנים יותר, כי אין צורך אפילו בביטוח מקיף, מה שיכול לחסוך סכום לא מבוטל.

 

מתי חדש ומתי משומש

 

מתי לקנות חדש? לאחר שעברנו על עיקרי הדברים, בואו נבחין באיזה תזמון ומדוע יש לבצע כל סוג של קניה. ראשית, לגבי קנייה של רכב חדש, זאת כדאי שתתבצע בסוף או בתחילת השנה, בתקופות אלו מנסים היבואנים למכור כמה שיותר כלי רכב, מה שגורם לירידת מחירים. בנוסף, אם ידוע הדגם המדוייק, כדאי לחכות לימי המכירות השנתיים ולנסות לרכוש במחיר נמוך משמעותית. כדאי לגלות גמישות לגבי דגמים אותן מנסה היבואן למכור.

רכב משומש? גם כאן ישנה חשיבות רבה לתזמון, שכן ניסיון לרכוש רכב משומש במקביל לתקופות מכירה חזקות של רכב חדש, יכול להביא לתוצאות טובות, כי המחיר המוזל בו הרכב נמכר עדיין יהיה גבוה יותר מהצעת הטרייד, כך שגוברים הסיכויים לצאת ברווח. תתחדשו וסעו בזהירות – זה הכי חשוב.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש