פרסומת
דלג

שדרות התמרים לא יחוברו בכביש לאזור המלונות לאחר פינוי השדה

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: מערכת ערב ערב ● 19/10/2018 10:17 ● ערב ערב 2885
חכ''א - חברה כלכלית אילת) פרסמה בשבוע שעבר סרטון המסביר ומדמה את העבודות הצפויות עם פינויו של שדה התעופה ממרכז העיר ● בתכנית: הפיכת הטרמינל לבית תרבות ● הקמת פארק זמני בחלקו הדרומי של השדה ● והבטחה משר האוצר לממן את הקמתו של הפארק ב-50 מיליון ₪ ● ומי יפסיד: שדרות התמרים לא תחובר לאזור המלונות בכביש ● עיריית אילת: ''שדרות התמרים יהיה ציר לעוברים ושבים בלבד, לא לרכבים'' ● חכ''א: ''התכנית לוותה על ידי חברת ''בילד'', ומבוססת על מחקר מעמיק שבוצע בארץ ובעולם כולל סקרים וקבוצות מיקוד מקרב תושבי העיר והיא משקפת את משאלת לבם של תושבי אילת וצרכי העיר''

שדרות התמרים לא תחובר לאזור המלונות בציר תנועה, כך עולה מסרטון הדמיה שפרסמה בשבוע החברה הכלכלית לאילת (חכ"א). בסרטון מצוינים מסלולי הכבישים השונים שיחברו את אזור המלונות עם העיר, כאשר אף אחד מהם לא מתוכנן לחצות את רחובה הראשי של אילת. הנתיב הסמוך שייפרץ יהיה דרך גן בנימין, והוא יתחבר עם רחוב גן בנימין שבין פרויקט המגורים של יוסי אברהמי למרכז רכטר וסיטי סנטר. צירי תנועה מרכזיים נוספים יחצו את שטח השדה מתחילת ברכות המלח אל אזור כיכר המשטרה והציר השני יעבור צפונית לשם ויחבר את האזור המוכשר כיום עבור קריית הספורט הבינלאומית לשכונה החדשה בנחל רודד, בואכה הכביש העוקף.

וכך נאמר בסרטון: "בימים אלה מתרחש באילת מהלך היסטורי. שדה התעופה הישן נסגר ופתאום הכל מתחבר, צירי תנועה חדשים יפרצו באופן מידי לרוחבה של העיר, יחברו את שני הצדדים וייצרו רצף טבעי. אילת הופכת להיות קהילה אחת – תושבים, תיירים ומבקרים". עוד מפרט הסרטון את התכנית לשנים הראשונות של השטח. על פי המתוכנן, ישמש שטחו הדרומי של השדה כפארק זמני במשך מספר שנים. "החלק הדרומי של השטח יהפוך בשנים הראשונות לפארק ייחודי ומחובר שיהווה מוקד לאירועים ולפעילויות יום יומיות לרווחת התושבים והמבקרים. בתוך הפארק תוכלו לפגוש את פארק אנד פליי – מרחב מזמין ועשיר לפעילויות ואירועי פנאי, ספורט ותוכן. טרמינל שדה התעופה הישן יהפוך למרכז התרבות של אילת – פתרון מקורה ורב תכליתי בתיאטרון, מופעי בידור ומוסיקה. 'איירפורט לייב' – מתחם חיצוני שיארח פסיבלים והפקות ענק מקומיות ויכיל עשרות אלפי חוגגים". 

בעיריית אילת אישרו את הדברים ואמרו ל'ערב ערב': "שדרות התמרים יהיה ציר לעוברים ושבים בלבד, לא לרכבים". 
עם זאת, לא ציין הסרטון כמה זמני אמור הפארק המתוכנן להיות, או במילים אחרות, מתי צפויה הבניה על פי התכניות של השטח להתחיל. למעשה לא ברור כלל כנמה זמן תארך הקמת הפארק הזמני עצמו וכמה זמן ישאר לו לשמש בתפקידו הזמני עד לתחילת מועד העבודות, כן לא ברור מהסרטון מי יפעיל את הפארק והאם תכלול הפעלתו מכרזים לבני אילת. הפנינו את כל השאלות הללו לחכ"א, אך תשובות לא קיבלנו. מה שכן הסכימו לספר לנו בחכ"א היתה העובדה כי שר האוצר בפגישתו האחרונה עם מאיר יצחק הלוי ואלי לנקרי, הבטיח קבל עם ומצלמה להעביר תקציב של 50 מיליון ₪ עבור בנייתו של הפארק הזמני. הסרטון המתעד את הבטחתו של כחלון הועלה על עמוד הפייסבוק של יצחק הלוי. שאלה אחרת שלא קיבלה מענה היתה כמה תעלה הפיכתו של בית הנתיבות למרכז תרבות והאם היא כלולה בתקציב שהקצה לצורך הקמת הפארק שר האוצר.

בתגובה מסרה חכ"א: "עם תחילת פעילות שדה התעופה ע"ש רמון ישמש השדה לתקופה קצרה כשדה חירום ולאחר מכן יחלו העבודות לפירוק תשתיות השדה על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) למעט מבנה הטרמינל המיועד להישאר ולשמש כמרכז תרבות. התכנית לשימוש בחלקו הדרומי של שטח השדה לוותה על ידי האגף לפיתוח כלכלי בעירייה באמצעות חברת "בילד", ומבוססת על מחקר מעמיק שבוצע בארץ ובעולם כולל סקרים וקבוצות מיקוד מקרב תושבי העיר ומשקפת את משאלת לבם של תושבי אילת וצרכי העיר, בכפוף למגבלות הסטטוטוריות החלות בשטח. המקורות התקציביים לפיתוח השדה המתפנה יגיעו ברובם מתקציבי הפיתוח של רשות מקרקעי שיראל, וממיזמים מניבים עירוניים. זה המקום לציין כי בפגישתם האחרונה של ראש העירייה וסגנו וממלא מקומו עם שר האוצר, הכריז שר האוצר כי בכוונתו להעניק 50 מיליון ₪ לטובת הפרויקט בחלקו הדרומי של השדה. עבודות הפיתוח בשטח השדה הינן חלק מהסכם הגג. במסגרת זו יבוצעו העבודות על ידי החברה הכלכלית לאילת באמצעות מינהלת הפיתוח של הסכם הגג".
לאחר סדרת שאלות נוספת שהועבר לחכ"א נמסר: "יש להוסיף כי המכרזים המיועדים יהיו עם עדיפות לבני אילת, בהתאם לדין. העבודות יחלו מיד עם השלמת עבודות הפינוי שיבוצעו על ידי רש"ת". 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש