אור על העור: המלצות טבעיות לשמירה על עור הפנים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/11/2018 11:11 ● ערב ערב 2889
לפי נתוני ההליכים הפלסטיים של איגוד הרופאים הפלסטיים לשנת 2018 – מתוך כ-27,000 הליכים שבוצעו השנה, הרוב הגורף היה הזרקת בוטוקס לעור הפנים. אבל מסתבר שהרבה לפני ההזרקות או התכשירים הכימיים – ניתן לשמור על עור הפנים בצורה טבעית ופשוטה
אור על העור: המלצות טבעיות לשמירה על עור הפנים

זאב נחמנזון

הפנים שלנו מספרים את הסיפור שלנו. ניתן לקרוא את התווים שלהם וללמוד עלינו המון. רופא יוכל לאבחן מחלות או תסמינים רק ממבט על פנינו, אנשים יזהו בנו מצבים נפשיים לטוב ולרע. מעבר למה שמשדרות העיניים שלנו, הפה, ההבעות והתנועות – יש את העור שלנו. הסיפור שהוא מספר הוא ארוך יותר. יש בו היסטוריה, למידה, מסרים, זיכרונות, לעתים צלקות והוא אחד הגורמים החשובים ביותר בשיווק הפיזי שלנו. אומרים שצריך לדעת איך לספר סיפור טוב, או במקרה שלנו – איך לשמור על עור הפנים, באופן טבעי. הנה כמה המלצות.

 

תזונה בריאה – עור בריא

 

בריאות מתחילה בתזונה, תזונה מתחילה בשתייה ושתייה מתחילה כמובן במים. המשוואה הזו פשוטה מאד – ככל שתשתו יותר מים כך ישמור עור הפנים שלכם על רעננות וחיוניות. משקאות מוגזים, מסוכרים וכדומה מעבירים הרבה דברים מזיקים לעורנו. גם המים שאתם שותים צריכים להיות מסוננים ונקיים מחיידקים ומזהמים, משהו שכל בר מים טוב יוכל להציע לכם. המים לא רק מוסיפים לחות לעור הפנים שלנו ומונעים ממנו להתייבש, הם גם מחדשים תאי עור ותורמים לחילוף חומרים ובכך שומרים על הניקיון שלו.

לשתיית מים עקבית וקבועה חשוב לצרף מזון בריא וטבעי. הקולגן, חלבון המהווה מרכיב חיוני במיצוק העור, מאד אוהב שמשדכים לו ויטמין C. את הויטמין הזה ניתן למצוא כמובן בפירות הדר, בדגש על תפוזים, עגבניות, פלפלים, קיווי ופירות רבים אחרים. היעדר של ויטמין C, במיוחד במבוגרים, עשוי להוביל לפיגמנטציה של העור, מה שמאד קשה להעלים בדרכים טבעיות. גם ויטמין A, שנפוץ מאד במוצרי חלב, ירוקים כמו ברוקולי ותרד וירקות כתומים כמו גזר ובטטה, תורם מאד להתרבות תאי עור ובכך שומר עליו. ויטמין E, שאחראי לשומנים בריאים ונוגדי חמצון, השומרים על גמישות עור הפנים שלנו, נמצא בבוטנים ואגוזים ומראה נוכחות מוגברת גם באבוקדו. וכמובן שאכילת מוצרים מטוגנים או ג'אנק פוד אחר על בסיס יומי מזיקה מאד לעור ולגוף. היינו אומרים לכם לנסות לאכול המבורגר וצ'יפס מדי יום ולראות מה קורה לעור הפנים שלכם, אבל בעצם עדיף שלא. פשוט הקפידו על שתייה של מים ואכילה של פירות וירקות מכל הצבעים – ואתם בכיוון הנכון.

 

הקרמים הנכונים והקרמים שלא

 

שוק האנטי אייג'ינג מגלגל מיליארדים בעולם ולא בכדי, על העגלה הזו כולם רוצים לקפוץ ולמכור לכם ממנה את התכשיר המהפכני הבא. חלק מהמוצרים האלו עובדים, חלק מהם לא, וכולם יקרים. לפני שאתם נכנסים להרפתקה כלכלית שיכולה גם לגרור מחיר פיזי – בדקו האם יש קרמים טבעיים ופשוטים יותר שאתם יכולים להשתמש בהם. מסכת אבוקדו שעושה פלאים לעור הפנים שלכם – אתם יכולים להכין לבד. תיוני קמומיל, פרוסות מלפפון ושמנים טבעיים כמו קוקוס – תוכלו לקנות בסופרמרקט הקרוב ולפנק את הפנים שלכם במסיכה בעלות נמוכה ובתוצאות מצוינות. החלטתם להשתמש בתכשיר קוסמטי? נהדר. רק אל תחליפו יותר מדי תכשירים כי העור צריך להתרגל אליהם.

הגוף שלנו זקוק לאור השמש, אך בחשיפה ממושכת השמש וחומה עשויים להזיק מאד לעור הפנים שלנו. אחת הדרכים לווסת את החשיפה לשמש היא מריחת קרם הגנה. חשוב להבין שגם צריכה מרובה של תכשיר כזה פוגעת בעור שלנו במרוצת הזמן, והשמנים שמרכיבים אותו נספגים בפנים שלנו, ומוצאים דרך להראות את עצמם עלינו באופן לא נעים ולא אסתטי.

 

חייכתם כבר היום?

 

לעור הפנים שלנו יש זכרון משל עצמו. הזכרון מתעצב על פי השפעות ארוכות טווח. עישון, למשל, מביא לקמטים ולהחלשות תאים, וזה בא לידי ביטוי בנראות הפנים שלנו. עוד גורם בעל השפעה מכריעה על הזכרון הזה הוא הבעות הפנים שלנו. במילים אחרות – ככל שנחייך יותר, עור הפנים שלנו יהיה בריא וגמיש יותר. באופן תיאורטי, היינו אומרים שאותה תוצאה תתקבל גם אם נזעיף פנים, אבל אין טעם לבדוק את הנושא, ואנו ממש בעד חיוכים על בסיס יומי, ומקווים שיש לכם מספיק סיבות לעשות כן.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש