הלוואת בלון לרכב מסחרי, מה זה אומר?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/2/2019 16:37 ● ערב ערב 2901
הלוואת בלון, המוכרת גם כ'הלוואת גישור', היא הלוואה קצרת מועד שאנשים לוקחים כאשר הם צריכים לבצע קנייה ויודעים בוודאות גבוהה שבעוד כמה שבועות יקבלו לרשותם סכום שיכסה את ההלוואה. המקרה הכי מוכר של הלוואת בלון קורה בתרחישים של קניית דירה. רכשתם דירה ואתם מתכוונים לשלם עליה בסכום שיתקבל מרכישת דירתכם הישנה, רק שטרם השלמתם את מכירת הדירה הישנה והכסף צפוי לעבור אליכם רק בחודש הבא וחבל לפספס הזדמנות – בשביל זה לוקחים הלוואת בלון/גישור. הלוואת בלון לרכב זה אותו דבר, רק שזו הלוואה ייעודית לגישור של עסקת רכב.
הלוואת בלון לרכב מסחרי, מה זה אומר?

 

במקום לחכות שקרן ההשתלמות תשתחרר

 

קנייה של רכב מסחרי חדש היא הוצאה משמעותית שבהתאם לסוג הרכב יכולה לנוע מסכום של 170,000 ש"ח ל-420,000 ש"ח, וזה לא משהו שנוח לרובנו בחשבון העובר ושב. לכן, בדרך כלל רכישה של רכב חדש תתבצע כאשר יש כסף פנוי. פתיחה של קרן השתלמות היא דוגמה מצוינת. החיסכון לטווח בינוני שהרבה מאוד ישראלים מחזיקים, נחשב אידאלי לרכישת מכונית. בדרך כלל קרן כזו משתחררת אחרי שבע שנים. אבל מה קורה אם הצורך וההזדמנות לרכוש את מכונית החלומות במבצע סוף שנה אטרקטיבי מקדימה את פתיחת הקרן ושחרור החיסכון בחצי שנה? בדיוק בשביל התרחיש הזה המציאו את הלוואת הבלון לרכב. ניגשים לגוף המלווה, מקבלים הלוואה, קונים מכונית חדשה וכאשר הכסף משתחרר מחזירים את סכום ההלוואה בתוספת הריבית: והבעיה נפתרה. אין ספק שהלוואת בלון לרכב זה כלי אפקטיבי שטוב מאוד שהוא עומד היום לרשותנו כחלק מהארסנל הפיננסי.

 

מימון מלא בפריסת תשלומים רחבה

 

הלוואת בלון היא פתרון מימון שנותן מענה לצורך נקודתי של סיטואציה מאוד מסוימת. אבל עיקר שוק הרכב לא מתבסס על אנשים שיודעים שיקבלו סכום גדול בקרוב וגם לא על אנשים שמסתובבים עם כיסים תפוחים ממזומנים. רוב האנשים קונים באשראי ובתשלומים, והיום הם מבקשים לעשות את זה גם כאשר הם קונים מכונית חדשה.

כחלק מהאבולוציה של שוק הרכב ופתיחתו לתחרות, פועלות היום בענף הרכב הישראלי קבוצות רכב גדולות שמציעות רכבים חדשים ביבוא מקביל (לרוב במחירים יותר אטרקטיביים מהמחיר הרשמי של היבואן) ותוך תפירת תכניות מימון מתקדמות שעשויות להגיע למימון מלא של 100% (!). מכשירים פיננסיים אלו, שמוכרים בעולם שנים ארוכות ,אך הם בגדר חידוש בנוף המקומי, הופכים רכישת רכב חדש לעניין נגיש לכולם. הפערים בין מחירי היבואנים לרכבים החדשים שנמכרים בסוכנויות של קבוצות הרכב המובילות יכולים להיות מאוד משמעותיים (באופן מפתיע לרעת היבואן), לכן מומלץ לערוך סקר שווקים מקיף ולבחון קטלוגים של כמה קבוצות רכב. אם הכוונה היא לבצע עסקת מימון מלא, חשוב שגם תשוו את הצעות הריבית שאתם מקבלים מהגורמים השונים. בסיכומו של יום השוואה כזו עשויה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש