השתלות שיניים ממוחשבות – איך זה עובד?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 21/4/2019 09:45 ● ערב ערב 2911
רפואת השיניים בישראל השתפרה ללא היכר ב-30 השנים האחרונות. אחד מתחומי הטיפול בהם חל השינוי הבולט ביותר הוא תחום השתלות השיניים, אשר הפכו למבוססות טכנולוגיה מתקדמת וממוחשבות יותר. מהן השתלות שיניים ממוחשבות? כיצד מתבצע התהליך שלהן? מה היתרונות שלהן על השתלות 'רגילות'? על כך בכתבה הבאה.
השתלות שיניים ממוחשבות – איך זה עובד?

 

השתלת שיניים ממוחשבת – התהליך

 

השתלת שיניים הינה תהליך שמטרתו השלמת חוסרי שיניים שנוצרו מסיבות שונות. מדובר בתהליך הדורש מיומנות רבה, בשל אלמנטים מורכבים הקיימים בטיפול, החל משלב הצילום הראשוני ועד החדרת השתלים וההחלמה. שיעור הצלחת טיפולי שתל גבוה ועומד על כ- 95% (אך פחות מכך בטיפולי שתל מורכבים). השתלת שיניים ממוחשבת נועדה, בראש ובראשונה, למזער את האפשרות לטעויות אנוש הגורמות לכישלון הטיפול, יחד עם הפחתת הכאב למטופל, קיצור תהליך ההחלמה, ובמקרים רבים מניעת השלב הכירורגי הנדרש בחניכיים.

במסגרת השתלת שיניים ממוחשבת, נלקחות מידות הלסת של המטופל וכפועל יוצא מכך, נבנה מודל פלסטיק הנבחנת ע"י הרופא המטפל. בשלב הזה, נשלח המטופל לצילום CT, לאחריו מועברת האינפורמציה לתוכנת מחשב ייחודית, אשר מרכיבה מודל תלת ממדי של הלסת. היותה תלת ממדית מאפשרת לרופא לבצע ניתוח וחישוב מדויקים של הנתונים, ומכאן הדרך להכנת "סד כירורגי" במעבדה, והתקנתו בפה, קצרה במיוחד. זהו – השתלת השיניים הממוחשבת הסתיימה...

 

יתרונות השתלת שיניים ממוחשבת

 

להשתלה ממוחשבת יתרונות רבים אל מול השתלה שאינה ממוחשבת. בראש ובראשונה, סיכויי ההצלחה שלה גבוהים יותר, בשל הדיוק המושלם בנתונים המועברים לרופא המטפל, והתלות המופחתת ביכולות הרופא. הדברים נכונים בעיקר בהשתלה בעלת מורכבות גבוהה, לרבות מטופלים בעלי חוסר בולט בעצם תומכת. יתרון נוסף מתקיים במקרים רבים, בהם הפרוצדורה הכירורגית המקדימה הנערכת בחניכיו של המטופל בהשתלה רגילה, לא מתקיימת במקרה זה. בשורה התחתונה – הטיפול הממוחשב בטוח יותר, פחות כואב, ההחלמה עשויה להיות קצרה יותר, והתוצאות – מרשימות.

 

היכן לבצע השתלת שיניים ממוחשבת?

 

אלא שכל היתרונות הללו לא יתממשו אם תבחרו לערוך השתלה ממוחשבת במרפאה הלא נכונה. חייבים לומר שמדובר בטיפול חדשני הדורש מומחיות על מנת לבצעו על הצד הטוב ביותר. בישראל לא פועלות יותר מדי מרפאות המציעות טיפול שכזה, וגם אם כן, לא כולן מספקות את הטיפול הטוב ביותר. השתלת שיניים במרפאה מובילה חשובה גם בהשתלה 'רגילה', ועל אחת כמה וכמה בהשתלה ממוחשבת. אז אל תהססו. בדקו היטב לגבי המרפאה והרופא המטפל ואל תבחרו במקום שיש לכם ספקות לגביו.

בהצלחה!


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש