בשם ההשראה

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/5/2019 08:39 ● מה נשמע 601
מומחית בינלאומית ברביית דגים, אם לתשעה ילדים שתרמה את כלייתה לאדם שכלל איננה מכירה, מאמנת כדורסל שסגרה מעגל, שתי נשות עסקים שהתחילו מאפס, מתנדבת ללא לאות, בחורה עם מוגבלות שמוכיחה שאפשר גם אחרת, ואתי אלימלך אחת שמינפה את השכול לעשייה ● שמונה נשים שנבחרו כמעוררות השראה בקהילה יקבלו בשבוע הקרוב תעודות הוקרה
בשם ההשראה

ביום שני הקרוב, ה- 27/5 (שעה 20:30), יתקיים במלון 'המלך שלמה' "ערב השראה" שכולו השראה. במהלך הערב יקבלו שמונה נשים אילתיות מתחומי חיים שונים, תעודה המעידה עליהן שהן נשים מעוררות השראה. הערב פתוח ללא תשלום לקהל ותושבי אילת ואורחיה, נשים וגברים כאחד, מוזמנים לפגוש את הנשים מעוררות ההשראה של עירנו, ליהנות מהופעה של הזמרת ענבל בן חיים מלהקת 'המשפחה' וליהנות מהכיבוד העשיר שנתרם לאירוע על ידי מלון 'המלך שלמה'. ארבעים הנשים הראשונות שירשמו בתחילת הערב, יזכו לעבור כעבור שבוע סדנא של איך להגשים חלום, יקבלו לוח שעם  - לוח חזון אישי - עליו הן ירשמו את החלום שלהן וילמדו איך להגשים אותו.

 

לגעת בשמיים


את הערב יזמה קבוצה של עשר נשים מאילת, שהחליטו להנהיג גם בעיר את יום ההשראה, בדיוק כמו שנהוג לחגוג בעולם את יום ההשראה הבינלאומי. יום בו כל עיר וכל קהילה בעולם בוחרת להפנות זרקור לעבר נשים מיוחדות המוכיחות  באופן התנהלותן בחייהן כי השמים הם הגבול ואם רוצים מגיעים ומשיגים כל מטרה.  הנשים האילתיות שיזמו את הערב מתכוונות להפוך אותו למסורת, כמו בכל העולם, ולערוך בכל שנה אירוע דומה בו תוארנה נשים מעוררות השראה בקהילה האילתית שמסביבנו. על הקבוצה היוזמת את הערב המיוחד נמנות עשר נשים מעוררות השראה לא פחות מהנשים שהן בחרו להאיר ביום ההשראה:
אהובה לוי, מנהלת תוכנית 'אשת חיל' ורכזת תעסוקה במרכז "עוצמה", סימה נמיר, יו"ר נעמ"ת ומשנה לראש העיריה, בטי סימלמיץ', אשת חינוך, עד לפני שנה ניהלה את בית הספר 'אלמוג', בהווה נמצאת בחל"ת, ברכה לוי, סגנית מנהלת דיור ברשת 'ישרוטל', אתי קרחילי, משנה לסמנכ"ל משאבי אנוש ברשת 'ישרוטל' ודירקטור בתאגיד התיירות, סיגל אילת, מתווכת ויועצת נדל"ן, ג'ורג'ט נופי, אשת עסקים, אילה שומר מנחת סדנאות בלווי אישי, אילנה אידל, מנהלת מכון הרנטגן בבי"ח 'יוספטל' וגילה עדה, גימלאית, מי שניהלה עד לאחרונה את מחלקת הנשים והיולדות בבי"ח 'יוספטל'.
"החלטנו להנהיג את יום ההשראה הבינלאומי באילת תחת המטריה של 'אשת חיל' ונעמ"ת", מספרת אהובה לוי. "כל אחת מאתנו לקחה על עצמה לבחור באשה מעוררת השראה, שאותה נציג בפני תושבי העיר כדוגמא והשראה לכך שאפשר להגיע לשמים ואפשר להגשים כל חלום".

 

 

עם הרבה רצון


ואלו הנשים מעוררות ההשראה הנבחרות לשנה זו:

  • אהובה לוי בחרה בדר' חנה רוזנפלד, שגדלה והתחנכה באילת והיום היא מנהלת המרכז לחקלאות ימית. מומחית בינלאומית ברביית דגים, שבשנת 2012 הדליקה משואה בהר הרצל.
  • סימה נמיר בחרה את נחמה פריאל - אם לתשעה ילדים, מורה לחינוך מיוחד באולפנה. נחמה מעורה ומעורבת בחיי התלמידות במגוון רחב של התנדבויות, תרמה כליה מטעמים הומניטריים לתושב הדרום שאינה מכירה כלל, לאחר שלא נמצאה התאמה לתושב אילת. המוטו של נחמה הוא שכל יום צריך אדם לעשות מעשים טובים.
  • בטי סימלמיץ' בחרה במירב לוי דיאמנט - עורכת עיתון 'מה נשמע' וכתבת ראשית בעיתון 'ערב ערב' מזה 25 שנה. מירב ששיחקה בנערותה ובבגרותה כדורסל בקבוצות של יטבתה ואילת סגרה השנה מעגל ואחרי 25 שנים שעזבה את התחום, חזרה ואימנה את קבוצות הילדות של מחלקת הנוער בכדורסל כשכבר שנת האימונים הראשונה שלה הובילה את קבוצת הילדות לאליפות מחוז נגב לראשונה בתולדות העיר אילת כשהמוטו המוביל אותה הוא- גם השמיים הם לא הגבול.
  • אתי קרחילי בחרה באפרת סבירסקי שהקימה בכוחות עצמה ובעשר אצבעותיה, וללא גב כלכלי, את המותג "אפרתיס" למוצרי יופי וטיפוח. עסק משגשג שהתחיל באילת והיום הוא כבר נחשב לשם דבר בתחום מוצרי היופי בישראל.
  • אילנה אידל בחרה את ליאת שוורץ - ליאת נפגעה בצעירותה בתאונת דרכים והיא נכה ומרותקת לכסא גלגלים. ליאת היא הקול של "נגישות ישראל" באילת, ולמרות היות נכה, נישאה והביאה לעולם שני ילדים בהליך פונדקאות. ליאת מגדלת את שני ילדיה עם בעלה רוני באהבה גדולה, ומנהלת משק בית בכוחות עצמה.
  • גילה עדה בחרה בלילך לוי, צעירה אילתית שמזה 10 שנים מלווה את הילדים חולי הסרטן של 'קרן המשאלות' של גילה אלמגור. פעם בשנה, למשך שלושה ימים, היא נרתמת ונותנת את כל כולה למען הצלחת ביקורם באילת, כשקודם לכן היא מכשירה את השטח עבורם בעיר כדי שהביקור יהיה הכי מוצלח שרק אפשר. בזאת נכנסה לילך לנעליו של אביה, רחמים לוי ז"ל, שעשה זאת לפניה במשך שנים ארוכות.
  • סיגל אילת בחרה במירב כהן, אם חד הורית לשני ילדים, שהקימה במו ידיה מכון יופי מצליח ביותר בו היא מיישמת את סודות היופי שלמדה אצל חוה זיגבוים, אחת מאושיות עולם היופי והטיפוח בישראל. 
  • אילה שומר בחרה באתי אלימלך - אמו של עידן קובי ז"ל שנפל בלבנון. אתי לא נתנה לשכול להוביל אותה והיא מנציחה את זכרו של בנה ביום של פעילות ספורטיבית אחת לשנה. אתי מתנדבת בצבא ובמשטרה, ובפעילות עם בני נוער ועובדת כשמרית בתכנית עיר ללא אלימות בבתי ספר. על פעילויות אלו קיבלה  אתי בשנה החולפת את התואר "יקירת בני הנוער". 

חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש