מדוע הופסקה פעילותו של האשנב העסקי בדואר המרכזי?

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: אהובה מאמוס ● 22/5/2019 17:17 ● ערב ערב 2916
אנשי עסקים טוענים כי לאחרונה הופסקה פעילותו של האשנב העסקי בסניף הדואר המרכזי בקניון האדום באילת ● דבר שגורם לדבריהם לתורים ארוכים ובלתי נסבלים ● רשות הדואר: "האשנב העסקי בבית הדואר המרכזי באילת פועל לסירוגין, בהתאם לשעות העומס”
מדוע הופסקה פעילותו של  האשנב העסקי בדואר המרכזי?
השלט מתנוסס אך השירות הופסק. האשנב המסחרי לשעבר בסניף המרכזי

בעלי עסקים הנדרשים מידי יום לשירותי הדואר לצורך עסקיהם, שירותים כגון בלדרות מאובטחת, שליחת דואר עסקי בכמויות, תשלומים לרשויות ועוד, טוענים כי לאחרונה הופסק השירות לעסקים בבית הדואר המרכזי באילת. לדברי אהרון בעל עסק הנזקק לשירות הדואר כמעט מדי יום: "סגירת האשנב העסקי והפיכתו לחלק מאשנבי הכל אולי תורמת להורדה במעט מהעומס של כל מי שמבקש להשתמש בשירותי הדואר הכללים, אך מקשה מאד על בעלי העסקים". לדבריו: "לא תמיד השירות שאני זקוק לו יכול להסתכם בהשארת חומר. יש פעמים שאני רוצה לשלם תשלומים בנוסף, רוצה להעביר כמות גדולה של דואר בהתניות מסוימות. למשל אחד עם אישור מסירה ואחד עם מסרון ואני רוצה להנחות פנים אל פנים את הפקידה שלא יהיו טעויות". אהרון מוסיף: "זה גם לא נעים להשאיר הוראות לפקידה בכתב היא לא עובדת אצלי ואם היא עושה טעות, אז מה אני יכול לכעוס עליה? ממש לא". לדבריו של אהרון הצטרפו ביום ראשון האחרון בעלי עסקים רבים שישבו והמתינו לתורם. "אני מספר 144 ורק 123 נכנס, "אמר ר' שביקש לא להיחשף בשמו. "בכל זאת הפקידות כאן לא אשמות ואנחנו נמשיך לעבוד ביחד", הוא אומר. "אבל אני ממתין כבר יותר מ 20 דקות ולהערכתי יש לי לפחות עוד 20 דקות עד שיגיע תורי. הזמן הזה הוא זמן יקר למי שעצמאי". לדבריו:  "יש אשנב שמתנוסס עליו שלט "אשנב עסקי", פניתי לפקידה ושאלתי אותה למה אין אופציה להוציא תור אליה כפי שהיה תמיד והיא אמרה שאין כרגע אשנב עסקי וזאת למרות שהשילוט קיים. שאלתי מה עושים בעלי עסקים שצריכים להעביר תשלומים לרשויות והיא אמרה שממתינים בתור כמו כולם. זה לא הגיוני. כשהגיע תורי שאלתי מדוע בעלי חשבונות בבנק הדואר / אנשי עסקים, צריכים להמתין בתור הארוך ואינם זוכים לדלפק שייתן להם שירות, למשל ביחד עם אנשי העסקים. הרי ניתן לבצע את זה בקלות כאשר ניתנת אופציה לבחור את סוג השירות ומי שייקח מספר זה יתריע שיש אנשי עסקים /בעלי חשבונות בתור. התשובה שלה הפתיעה אותי כשאמרה לי כי בעלי חשבונות מחכים בתור הכללי. שיקול שאני חושב שכל מי שרוצה לפתוח חשבון בבנק הדואר צריך לקחת בחשבון", הוא אומר. 

לשאלה מדוע לא פועל יותר אשנב עסקי בדואר המרכזי באילת והאם מדובר בשירות שבוטל רק בסניף זה או בכל הסניפים בעיר אילת / או בארץ בכלל, מסרו מדוברות הדואר: "האשנב העסקי בבית הדואר המרכזי באילת פועל לסירוגין, בהתאם לשעות העומס. במידה ולקוחות עסקיים מגיעים והאשנב משרת לקוחות פרטיים, הם נוהגים להשאיר תיק ממסר עם  חומר אשר מטופל בו ביום ומוחזר אליהם למחרת".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש