שליש ממלון רימונים נמכר לרשת דן בעבור 110 מיליון ₪

מאת: רותם נועם ● צילום: עומר כרמון ● 22/5/2019 17:28 ● ערב ערב 2916
חברת הכשרת הישוב בבעלות עופר נמרודי מנסה מזה זמן לממש את נכסי הנדל''ן המלונאיים שלה ● כעת היא משלימה נדבך נוסף וחותמת עם רשת דן, על הסכם למכירתם של שלושה בתי מלון, בעסקה שגובהה 225 מיליון ₪ ● בכך יגדל מספר המלונות שתנהל הרשת באילת לשלושה
שליש ממלון רימונים נמכר לרשת דן בעבור 110 מיליון ₪
מחזקת את אחיזתה באילת. מלון רימונים עובר לרשת דן
תגיות:

מיקי פדרמן, הבעלים של רשת דן רכש שליש ממלון רימונים מהחברה הבורסאית 'הכשרת הישוב' שבבעלות עופר נמרודי, בתמורה ל-110 מיליון ₪.  העסקה כוללת גם את הסכם הניהול בו מחזיקה הכשרת הישוב. עסקה זו הנה חלק אחד מבין שלושה מלונות אותם תרכוש רשת דן מהכשרת הישוב. שני המלונות הנוספים רימונים נצרת ורימונים שיימכר בעבור 33.7 מיליון ₪ צפת שיימכר בעבור 63.6 מיליון ₪, בסך הכל תסתכם העסקה ב-207.3 מיליון ₪ והיא תגלם להכשרת הישוב רווח של 15 מיליון ₪ (לפני הוצאות ומסים). הכשרת הישוב כבר הודיעה כי 72 מיליון ₪ מתוך התמורה תועבר לפירעון הלוואות. בנוסף, תקבל רשת רימונים אופציה לשלושה חודשים בה תוכל למכור את זכויות החכירה שהנן אופציות המכר שלה, במלון רימונים נווה אטיב. מלונות דן מהצד השני, יקבלו זכות לנהל מו"מ על הסכמי הניהול של שלושה בתי מלון אחרים של רימונים שמפעילה מלונות גם ברמת גן, בעכו ובירושלים. העסקה הנה שלב נוסף במסגרת ניסיונה הנמשך של הכשרת הישוב לממש נכסים שאינם עומדים בליבת עסקי הנדל"ן המניב שהיא מנהלת בישראל ובחו"ל. עוד מסדיר ההסכם את האפשרות העומדת בפני דן, לרכוש את המלון של רימונים בנווה אטיב שבחרמון. בעבור מלון זה תשלם דן 17.7 מיליון ₪, מה שיביא את סך העסקה ל-225 מיליון ₪. עם זאת נדרשים לעסקה אישור הממונה על ההגבלים, רשות מקרקעי ישראל וכמובן הבנקים. 

 

חברה הפסדית


ביום א' שעבר, פרסמה הכשרת הישוב הצעת רכש להחזקותיו של הציבור העומדות על 15%, במחיר של 6.14 ₪ למניה. סך ההצעה עומד על 21 מיליון ₪. בחצי השנה האחרונה נסחרה מניית החברה ב-5.99 ₪. הונה העצמי של הכשרת הישוב עמד נכון לסוף 2018 על 143.7 מיליון ₪. שווי זה משקף עלות של 6.31 ₪ למניה. ההצעה אינה כוללת את נפטון מלונות המחזיקה ב-1.5% ממלונות הכשרת הישוב. היה ותתקבל הצעת הרכש, כי אז תימחק הכשרת הישוב מהמסחר בבורסת תל אביב ותהפוך למעשה לחברה פרטית. הכשרת הישוב לא הצליחה להראות בשנים האחרונות תוצאות טובות, כך למשל היא סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2018 עם ירידה של כ-14% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה שנה קום לכן (2017) ונעצרה על 157 מיליון ₪. לחברה נרשם אותה שנה הפסד נקי של 6 מיליון ₪. בתקופה המקבילה שנה קודם לכן עמד ההפסד הנקי על 5 מיליון ₪. נכון לסוף 2018 הרשת ניהלה 8 בתי מלון, בהם שלושה הנמצאים בבעלותה המלאה, מלון רימונים אילת בו היא החזיקה שליש וארבעה מלונות נוספים שנוהלו באמצעות הסכמי ניהול. מאז חודש פברואר השלימה הכשרת הישוב את מכירת מלונותיה בנצרת ובצפת לרשת דן בתמורה ל-97 מיליון ₪ ואף דיווחה על כי כל התנאים שנדרשו ממנה בהסכם התמלאו כך שהיא יכולה להתקדם עם עסקת הרכש של מלון רימונים אילת בתמורה ל-110 מיליון ₪. החברה גם דיווחה כי הפסיקה את ניהול מלון חוף התמרים בעכו, כך שנכון לסוף חודש מרץ 2019 החברה עדיין ניהלה חמישה בתי מלון ובהם 829 חדרים.
עם הדיווח לבורסה עלתה מניית הכשרת הישוב ב-1.2% ומניית דן עלתה ב-5% לאחר שנה קשה בה רשמה ירשיה בת 6%. שווי החברה מוערך כעת ב-2.7 מיליארד ₪. ליבת עסקיה של דן היא בניהול בתי מלון שבבעלותה, סך הכל מחזיקה החברה ב-13 בתי מלון, שניים מהם באילת, ובהם 4,000 חדרים.

 

זה שנכנס וזה שיוצא 

 

מאת: אהובה מאמוס

גיא אדירן מנכ"ל מלון דן פנורמה ינהל את מלון אריה בבעלות רשת אסטרל. במכתב ששלח אדירן למנהלי המלון, הודיע כי יסיים את תפקידו ברשת בשל הצעה שקיבל לנהל את מלון "אריאה" (מרידיאן/יו סוויטס לשעבר) שבבעלות רשת אסטרל. כמו כן סיפר אדירן כי התפקיד יביא עמו קידום, כך שאחרי שנה סוכם עמו כי יתמנה כמנהל  רשתי. כרגע לא ברור מי יחליף את אדירן בתפקידו. ליאור מוצ'ניק מנכ"ל מלון דן אילת יוסיף לתפקידו את התואר מנהל אזורי של רשת דן באילת. מוצ'ניק משמש גם כיו"ר התאחדות בתי המלון. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש