פרסומת
דלג

משרד התיירות ימשיך בסבסוד טיסות הלואו קוסט למרות שהחברות הזרות שוקלות להפסיק חלק מטיסותיהן לאילת

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● צילום: ווקיפדיה ● 5/6/2019 14:37 ● ערב ערב 2918
על אף הביקורת הרבה הודיע משרד התיירות כי ימשיך לסבסד את טיסות הלואו קוסט לשדה רמון גם בחורף הקרוב בסכום של 60 יורו לתייר – אף שלא ברור האם תיירים אלו כלל נשארים בישראל ולא עוברים לירדן או מצריים ● מנכ"ל משרד התיירות: ""החלטנו שאנחנו ממשיכים את הנוהל בשנה הקריטית הזו, כששדה דב הולך להיסגר, בתקווה שכולם ייכנסו מתחת לאלונקה ויעזרו לשפר את המוצר של אילת" ● מלונאי אילת הסכימו מצדם להקצות את סכום השתתפותם בסבסוד בעבר לטובת קיום אירועים תיירותיים בעיר ● משרד התיירות: "אנו נמצאים כעת בנקודת מבחן העשויה לקבוע את עתיד תנועת התיירות הנכנסת לשנים הקרובות, בין היתר בשל חברות תעופה ששוקלות להפסיק חלק מהטיסות לאילת בעונת החורף הבאה"
משרד התיירות ימשיך בסבסוד טיסות הלואו קוסט למרות שהחברות הזרות שוקלות להפסיק חלק מטיסותיהן לאילת
"מצפה מכולם להכנס מתחת לאלונקה". הלוי

משרד התיירות הודיע כי על אף הביקורת הרבה שהושמעה מפיו של מנכ"ל המשרד אמיר הלוי על חוסר הטעם שבבזבוז מיליוני שקלים על סבסוד תיירים שכלל לא בטוח שנשארים בישראל ולא עוברים לירדן ומצרים,  ימשיך המשרד לסבסד גם השנה עלותו של כל כרטיס טיסה לשדה רמון ב-60 יורו. כזוכר, השתתפה התאחדות המלונאים באילת בפיילוט לאורך שלוש השנים הראשונות לקיומו ומימנה 15 יורו מתוך סכום זה, השנה הודיעה ההתאחדות כי לא תשתתף עוד במימון הסבסוד וכי תפנה כספים אלו לפעילויות תיירותיות באילת, מה שאומר כי משרד התיירות יאלץ לשלם מכיסו את מלוא הסכום השנה. 

 

8 מיליון ₪ שהולכים לאיבוד


ביקורת לא מעטה הושמעה השנה מצד גורמי תיירות שונים באילת על סבסודן של טיסות הלואו קוסט מאירופה לשדה רמון.  הסיבה לטענות נובעת מכך שאין כל דרך לדעת האם התייר שנוחת ברמון ינפוש באילת, יצפין לים המלח וירושלים, או יצא את גבולות ישראל מיד עם נחיתתו לירדן או מצריים. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי כבר התבטא בחריפות כנגד העיר אילת במרץ השנה כיצא במכתב חריף לגורמי התיירות ועיריית אילת ובו כתב בין השאר: "משרד התיירות הביע חוסר שביעות רצון מהמוצר התיירותי, מהיצע הלינה ומהתוכן המוצע לתייר באילת..משרד התיירות לחץ להורדת מחירי הבירה ולהצבת דוכני מכר בטיילת, התקיימו פגישות שוטפות בנושאי ניקיון ותחזוקה ומעקב קבוע על ידי עובדי המשרד בכל התחומים הללו אך החוויה המוצעת לתייר מוגבלת. יש לדאוג לערך מוסף עבור התייר, הורדת מחירי הלינה ומתן תוכן חוויתי". 

עוד הוסיף הלוי: "למרות הצלחת נוהל הסבסוד, נשמעות טענות מעת לעת על כך שחלק מהתיירים חוצים את הגבול ואינם נשארים בישראל, ויש ישראלים שעושים גם הם שימוש בקווים האלה", ציין. הוא אף הפנה אצבע מאשימה כלפי התאחדות המלונות, שהפסיקה להעביר את חלקה בגובה 15 יורו לנוסע (סה"כ 60 יורו לנוסע). במכתבו מפרט הלוי ארוכות את עלויות המשרד כתוצאה מסבסוד הטיסות: "בחורף הקודם שילם המשרד לחברות התעופה הזרות 8.20 מיליון יורו. בעונת החורף הנוכחית ישלם משרד התיירות לחברות התעופה הזרות יותר מ–8 מיליון שקל עבור ישראלים שטסו עמן, שמן הסתם לא תורמים לכלכלת התיירות באילת. אם נוסיף לסכום זה את המענקים שמעביר משרד התיירות לחברות התעופה עבור התיירים שרק משתמשים בשדה עובדה כנקודת מעבר למצרים או ירדן, נגיע לכמעט 10 מיליון שקל של סבסוד מיותר".
לדברי הלוי לדה מרקר, "מה שקורה באילת מכוון לתיירות הישראלית, והבעיה היא שלמלונאים לא נפל האסימון שהם צריכים לפנות גם לתיירות מחו"ל. כשיסגרו להם את שדה דב והישראלים יתחילו להעביר את כל הכנסים בחורף לפאפוס בקפריסין - אז נראה איך הם מסתדרים. התוכנית האסטרטגית נגנזה, ובמקביל המדינה שמה 1.7 מיליארד שקל על שדה תעופה רמון ואף אחד לא שואל את עצמו מי יבוא אליו אחרי שיסגרו את שדה דב. רק עכשיו אילת חטפה זעזוע כשהוציאו את שדה התעופה מתוך העיר לרמון, דבר שהיה מחויב המציאות, אבל בשילוב סגירתו של שדה דב בתל אביב - זה יפגע גם בלינות וגם בתיירות הכנסים לעיר. במקום שנמתין שהעיר תתאושש מהסיפור הזה, אנחנו רוצים לסגור את שדה דב ונותנים לה עוד זבנג בפרצוף, ואני לא יודע איך היא תתאושש ממנו".

 

לשים דגש על פעילות עבור התייר מחו"ל

 

כאמור בשבוע שעבר התקבלה החלטה במשרד התיירות שלא לבטל את הסבסוד ולהמשיכו על אף הביקורת: "החלטנו שאנחנו ממשיכים את הנוהל בשנה הקריטית הזו, כששדה דב הולך להיסגר, בתקווה שכולם ייכנסו מתחת לאלונקה - לרבות רשות שדות התעופה, המלונאים והעירייה - ויעזרו לשפר את המוצר של אילת" אמר הלוי. "שר התיירות הבא יצטרך להחליט האם הנוהל ימשיך גם בחורף שלאחר מכן. נפגשתי עם אנשי הנהלה של חברת התעופה וויז אייר, והם מאוד התלהבו מהפוטנציאל של התיירות המדברית. אני מקווה שעם הדגש של גורמי התיירות באילת על פעילויות שרלוונטיות לתיירות מחו"ל ולא רק לתיירות הישראלית, נייצר מוצר יותר אטרקטיבי, שיגרום לחברות התעופה להמשיך לטוס לרמון - לא רק בזכות התמריץ".
חברה ראשונה שכבר הודיעה כי בדעתה לממש את הנוהל גם בחורף הבא היא חברת וויז אייר, שצפויה להרחיב את פעילותה מאירופה לשדה רמון בחורף הבא מ-14 טיסות שבועיות ל-16 טיסות. החברה הודיעה כבר לפני שבועיים כי תפתח קו נוסף בין אילת לוילנה.  בשל הגדלת מספר טיסותיה לרמון  תהא וויז אייר זכאית לבונוס של 10% בסבסוד, כך שהיא צפויה לקבל ממשרד התיירות מענק של 66 יורו עבור כל נוסע שינחת ברמון – ללא הבדל בין אם המדובר בישראלי או בתייר.

ממשרד התיירות נמסר: "משרד התיירות השקיע ומשקיע מאמץ רב לקידום תנועת התיירות הנכנסת לעיר אילת, ובמסגרת זו החליט להמשיך את התימרוץ בנוהל התעופה לאילת. עם זאת, אנו נמצאים כעת בנקודת מבחן העשויה לקבוע את עתיד תנועת התיירות הנכנסת לשנים הקרובות, בין היתר בשל חברות תעופה ששוקלות להפסיק חלק מהטיסות לאילת בעונת החורף הבאה".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש