פרסומת
דלג

88 צעירים נפגעו בעשור האחרון בתאונות רכב דוד גלגלי באילת

מאת: מערכת ערב ערב ● 26/6/2019 15:50 ● ערב ערב 2921
בעשור האחרון 02009-2018), נפגעו באילת בתאונות דרכים 270 הולכי רגל, מתוכם שבעה נהרגו ו-33 נפצעו באורח קשה ● רק בשנת 2018 נפגעו בעיר 21 הולכי רגל ● כן נפגעו בעשור האחרון באילת 88 צעירים בעת שרכבו על רכבים דו גלגליים, מהם 17 קשה
88 צעירים נפגעו בעשור האחרון בתאונות רכב דוד גלגלי באילת
בתאונת דרכים בכביש הערבה ליד מושב פראן, נהרגו שתי ילדות בנות שלוש ושמונה ● צילום:יובל שגיא:תעוד מבצעי מד"א

כלי הרכב הדו גלגלי, חוסר היציבות שלו וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שזה עתה קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2018 נפגעו בירושלים 115 רוכבי אופנוע צעירים, הכי הרבה מכל הערים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בבירה מאז שנת 2013. בתל אביב-יפו נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2018, בחיפה נפגעו בשנה זו 42 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר הצפונית. בבת ים נפגעו 31 רוכבים בני 15-24 וכמו בחיפה, זהו מספר הנפגעים הגבוה בעיר בעשור. 
בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 695 רוכבי דו גלגלי צעירים, מהם שבעה נהרגו ו- 127 נפצעו באורח קשה. בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,500 רוכבים צעירים. גם באילת נתוני הפגיעה בצעירים גבוהים יחסית, כאשר בעשור האחרון (09-18) נפגעו 88 צעירים בטווח הגילאים שנבדק בתחומי השיפוט של העיר אילת, מהם 17 נפצעו קשה ו-71 קל, עם זאת לא נרשמה בעשור זה תמותה בקרב נפגעים בגילאים אלו בעיר. שנות השיא בהפגעות צעירים היו השנים 2009 (14) ו-2010 (17), כאשר הממוצע השנתי עומד על כ-9 נפגעים צעירים בשנה באילת.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".

 

270 הולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים באילת בעשור האחרון 


מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים בעשור האחרון, ירושלים היא העיר השנייה במספר הנפגעים ובתחומה הכי הרבה הולכי רגל נפצעו באורח קשה. מדי שנה נפגעים בתחום העירוני 3,200 הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים. בנוסף עולה כי מדי שנה נהרגים 75 הולכי רגל בממוצע בתחום העירוני ונפצעים באורח קשה 560 הולכי רגל בממוצע.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב. כשהולך הרגל חוצה את הכביש הוא פגיע ואין לו אמצעי הגנה, לא חגורת בטיחות ולא מערכות טכנולוגיות מצילות חיים. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה במקרים רבים תהיה קטלנית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את נושא היפגעותם של הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות ולקדם התקנת פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול למנוע את הולך הרגל ההרוג הבא".   

 

מעברי חציה דהויים, חשוכים, וללא פסי האטה 


מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו באופן מדגמי 233 מעברי חציה (177 מעברי חציה לא מרומזרים ו-56 מעברי חציה מרומזרים), ב-29 רשויות וערים ברחבי הארץ. עוד תיעדו בעמותה את אופן חציית הכביש של 1,864 בני אדם. ב-69% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב. ב-66% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה שתגדיל את נראותו של הולך הרגל בשעות החשכה ותאפשר לנהג להבחין בו מרחוק. ב-61% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל. 48% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים. ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הקיימת הנמכה בכניסה וביציאה ממעבר החציה לטובת אנשים עם כסאות גלגלים, עגלות ילדים וכו'.
התנהגות הולך הרגל: 44% מהולכי הרגל חצו את הכביש באופן לא תקין  - 35% לא חצו במעבר החציה ו-9% חצו את הכביש באור אדום.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש