סיוע ורווחה לזקוקים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/6/2019 16:55 ● ערב ערב 2920
במדינה מערבית, ישנה הערכה והוקרה לחיי אזרחים כוללת שירותים המסייעים לאזרח מרגע הולדתו ועד רגע מותו.
סיוע ורווחה לזקוקים

 

כדי לסייע לאוכלוסיות הזקוקות לעזרה ולאפשר להם חיים נוחים יותר, יש ארגונים, מוסדות ותפקידי מקצוע שאחראים על רווחת האוכלוסיות ודאגה לכל צרכיהם. בין אם אלה תינוקות שזקוקים לעזרה כדי להתפתח ולהיות עצמאים ובין אם אלה מבוגרים וקשישים הנזקקים לעזרה או הקלה בסוף ימיהם. עבור אנשים האוהבים להעניק סיוע ואהבה אלה מקצועות לחיים.

 

תפקידים בגן

 

ראשית, נכנסת לחיי הפעוטות המטפלת, העיקר בתפקיד המטפלת הוא לדאוג לצרכיהם הראשוניים של התינוקות, ולהעניק סיוע ואהבה. נדרשות השכלה בסיסית של 12 שנות לימוד עבור תפקיד זה. איך להיות סייעת בגן ילדים? ראשית, יש צורך בהשכלה של 12 שנות לימוד ובתעודת סייעת מוסמכת, בחלק מהמקומות הניסיון נרכש עם העבודה. בשביל להיות גננת דרושים תעודה מוסמכת והשכלה של 12 שנות לימוד. תואר ראשון וניסיון בתחום יהוו יתרון משמעותי.

 

תפקידים בבית אבות

 

בית אבות הוא מוסד המיועד לאנשים מבוגרים, ותפקידו הוא להקל על חייהם ולדאוג לצרכיהם, במידה והאדם המבוגר כבר אינו עצמאי או מתקשה בביצוע פעולות. שירותי בית האבות משתנים בהתאם ליכולות כלכליות או לסוג הטיפול אותו הם מעניקים. בבתי אבות בעיקר דרושים אחיות ואחים, על כלל סוגיהם, אחראי מחלקות, משגיחים, מטפלים וסייעים.

 

אוכלוסיות חלשות וסיוע

 

מלבד תינוקות וקשישים, קיימות הצעות ואפשרויות סיוע מגוונות לכל אדם הנתקל בקשיים ולא משנה מהו גילו. ישנם ארגונים המטפלים ברווחת ילדים, נוער, צעירים ומבוגרים הזקוקים לסיוע פיזי או נפשי בעקבות מוגבלות או הפרעות נפשיות. ישנם בתי חולים, בתי ספר, ארגונים ובתי מחסה עבור אוכלוסיות אלה. בהם מטפלים מדריכים, אחים ואחיות, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים ופסיכולוגים.

 

סיכום

 

במדינות מערביות, ובהן ישראל, ישנה חשיבות לחיי אדם ולזכויותיו, ועל כן מדינות הנכללות בהגדרה זו דואגות לשלום תושביהן ורווחתם. ניתן לקרוא להן גם "מדינות רווחה", מדינות המעניקות מערכות חינוך, בריאות, קצבאות ודאגה לצרכי האזרחים הזקוקים לכך. ארגונים ומוסדות מסווגים לפי שלב בחיים, רמת ההזדקקות לסיוע ומאפיינים נוספים כדי לאפשר לסייע לאזרחים בצורה הטובה ביותר, לקבל כלים להמשך הדרך וגם לנוח בכבוד הראוי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש