פרסום בפייסבוק – לוקאלי או גנרי?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/6/2019 08:11 ● ערב ערב 2921
פעם, אופציית הפרסום היחידה הייתה פרסום בגוגל. פרסום בגוגל כשהוא היה מתקיים בשרת החיפוש הוא היה פרסום בשיטת PULL, מה שאומר שאנשים מחפשים את מבוקשם וכל מה שצריך הוא "למשוך" אותם אל העסק שלנו, אל אתר האינטרנט שלנו בכדי שייחשפו אליו
פרסום בפייסבוק – לוקאלי או גנרי?

היום אפשר לפרסם באינטרנט גם בשיטת "PUSH" מה שאומר במילים אחרות, "לדחוף" לגולשים מודעות פרסומיות, ואחת האופציות הטובות ביותר אם לא הטובה שבהן היא פרסום בפייסבוק. כיאה לרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם, כל מודעה יכולה להגיע לאלפי עיניים ואף יותר מזה כשרוצים, אך מצד שני, פייסבוק מאפשרת גם פרסום לוקאלי – מקומי. אז מה עדיף? תלוי כמובן מהו העסק ומהו תחום הפעילות שלו.

 

פרסום לוקאלי

 

אחד הכלים המדהימים ביותר אם כן של פרסום בפייסבוק הוא הפרסום הלוקאלי. היכולת לקחת עסק מקומי, קטן שככל שיהיה, ולפרסם אותו כמו הגדולים רק לאלו שעוברים באזור שלו או רק לאלו שגרים בסביבתו. זהו פרסום ממוקד מאוד ש"מנקה" את כל מה שמסביב, את כל האזורים האחרים בארץ ומתמקד רק איפה שהעסק פועל. כך לדוגמא אם יש לכם חנות בגדים ברמת גן, תוכלו לפרסם אותה כעסק מקומי מה אומר שאם תעשו את זה נכון, את המודעות שתפרסמו לא יראה מי שגר בירושלים או בחיפה. כך יהיו פחות הקלקות שווא שעולות כסף וכך הפרסום יהיה ממוקד יותר.

 

פרסום גנרי

 

פרסום גנרי הוא פרסום כללי יותר, פרסום שאמור להגיע לחשיפה רחבה של כמה שיותר אנשים. אומנם פייסבוק מאפשרת לפרסם פרסום לוקאלי אך גם לגנרי יש מקום מכיוון שהוא מתאים גם כן ללא מעט עסקים. כך לדוגמא עסקים שמספקים שירות אינטרנטי לכל מקום בארץ ואולי אפילו בעולם, וכך גם למי שמפרסם חנות וירטואלית שלא משנה מה המיקום שלה, היא יכולה לשלוח לכל מקום בארץ את המוצרים שלה. פרסום גנרי הוא אם כן פרסום שמתאים ללא מעט עסקים, פרסום שיגיע להמון עיניים כשחלק לא מבוטל מהן אמורות להיות של לקוחות פוטנציאליים. אבל הפרסום הגנרי והלוקאלי הם לא היתרונות היחידים של פרסום בפייסבוק.

 

לפרסם על פי פרמטרים רבים.

 

פרסום איכותי בפייסבוק לא מתחיל ונגמר בכך שהוא גנרי או לוקאלי אלא פייסבוק מאפשרת לטרגט את הלקוחות הפוטנציאליים ברמה מאוד גבוהה. זה אומר שמעבר לבחירת מיקום בעת הפרסום שלכם, אתם יכולים לבחור מין, גיל, עיסוק, תחומי עניין, מצב סוציואקונומי ועוד פרמטרים רבים אחרים שיסייעו לכם למקד את הפרסום שלכם ללקוחות פוטנציאליים ספציפיים שאתם רוצים. כך תימנעו מהקלקות מיותרות מכאלו שאין סיכוי שיקנו או יתעניינו בכם וכך תוכלו לעבוד באופן מדויק.

אין ספק שפייסבוק מספקת כלים מדהימים לפרסום שכל אחד יכול לעשות בהם שימוש, וכל מה שצריך הוא לעשות את זה נכון.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש