שמרו על המזגן תקין: 5 פעולות שיכולות להזיק למזגן שלכם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/7/2019 09:33 ● ערב ערב 2922
באילת במיוחד וכן בבתי אב רבים בארץ, המזגנים עובדים בחודשי הקיץ נון סטופ. במשרדים, לפחות 9 שעות בכל יום. שחיקה ובלאי הם הגורם המרכזי לתקלות במצבים כאלה, ולכן כדאי להשקיע במזגן איכותי, במיוחד אם אתם מתכוונים לעשות בו שימוש מסביב לשעון
שמרו על המזגן תקין: 5 פעולות שיכולות להזיק למזגן שלכם

מלבד זאת, רבים לא מודעים לפעולות שונות שהם מבצעים אשר פוגעות בתפקדו התקין של המזגן. להלן כמה דברים שממש לא כדאי לעשות כאשר אתם מפעילים את המזגן שלכם.

  1. פתיחת חלון או דלת –  לא מעט אנשים משתמשים במזגן כאשר לא כל הדלתות והחלונות סגורים. אם גם אתם חוטאים בזה, כדאי שתפסיקו לעשות זאת. אתם גורמים למזגן להתאמץ יותר וכך לעבוד קשה מידי. כאשר אתם פותחים דלת או חלון המזגן מתאמץ לקרר יותר במטרה ליצור טמפרטורה נעימה בחדר. חשוב להבין שאין שום בעיה בפתיחת דלתות ברחבי הבית בעת שימוש במזגן מיני מרכזי, ממש לא כדאי לפתוח חלונות בעת שימוש במזגן מסוג זה.
  2. חסימת מדחס – המדחס פולט את האוויר החם מתוך הבית. ולכן חשוב שיהיה מולו אזור מספיק פנוי על מנת שיוכל לזרוק את האוויר החם החוצה. במידה ואתם חסומים אותו עם מחסן בגינה או מציבים אותו מול קיר, אתם פוגעים בפעולת המזגן כי האוויר החם חוזר אליו. כן, טכנאי המזגנים שלכם אמור לדעת את זה והוא ימליץ לכם לא לעשות זאת, אבל לפעמים אנשים רוכשים מחסן לגינה, או בונים קיר, וכך חוסמים את המדחס מבלי להבין שהם עושים לו נזק. מה גם שהאוויר החם הזה עלול להיפלט לאזורים בהם יושבים אנשים, במקום להתפזר, מה שיהפוך את הישיבה בחצר לסאונה.
  3. הזנחת ניקיון הפילטרים -  "אני אנקה בשבוע הבא..." בטח אמרתם את זה לעצמכם יותר מפעם אחת. אל תדחו את ניקיון הפילטרים. פילטרים סתומים פוגעים בפעולת המזגן והופכים אותו ללא אפקטיבי. כך אתם מבזבזים חשמל. ישנם מצבים שהם אפילו גרועים יותר. אנשים מזעיקים טכנאי כי המזגן לא מחמם וכשהטכנאי מגיע הוא מבין שהבעיה היא פילטר סתום. מדובר בבזבוז של מאות שקלים על ביקור טכנאי שאפשר היה למנוע ע"י שמירה על הניקיון. אגב, אם רכשתם מזגן אלקטרה התומך באפליקציית הסמארט של החברה, תוכלו אפילו לקבל התראה מתי צריך לנקות את הפילטרים.
  4. הזזה ידנית של תריס המזגן – תריס המזגן לא  נועד להזזה ידנית אלא לשליטה ע"י שימוש בשלט. איבדתם אותו? תעשו מאמץ וחפשו אותו. הזזה ידנית של התריס עלולה לשבור אותו וכך תמצאו את עצמכם מזמינים טכנאי מזגנים בגלל שבר בתריס.
  5. הנחת צינור מזגן בתוך דלי – המדחס מותקן בגינות של בתים פרטיים רבים. מתוך כוונה טובה וגישה נכונה לסביבה, אנשים אוגרים את המים ומשתמשים בהם לצורך השקיה. במקביל, חלקם עושים טעות ונותנים לצינור להשתלשל לתוך הדלי עצמו במקום להיות תלוי מעליו. כאשר הדלי מתמלא - הצינור נסתם, ומכיוון שלמים אין לאן לצאת הם נוזלים לתוך הדירה דרך המזגן. כך, פתאום מטפטף לכם המזגן בבית ואתם לא מבינים למה. לא חבל על ביקור טכנאי?

חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש