היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 17/7/2019 11:54 ● ערב ערב 2924
כל אירועי התרבות לתאריכים 18-24.7
היכל התרבות

 

מיזם בימות פיס - פותחים את הקיץ באילת עם הופעה של קובי פרץ

 

צילום: משה נחמוביץ

בתאריך ה- 22.7 ייהנו תושבי אילת מהופעה של הזמר קובי פרץ, אשר יופיע במסגרת מיזם 'בימות פיס' של מפעל הפיס. מופע זה, יפתח את אירועי הקיץ בעיר. הכניסה חופשית

'בימות פיס', מיזם התרבות הגדול והחשוב של מפעל הפיס, התרחב השנה משמעותית ויוצא לדרך בימים אלה. מפעל הפיס יעניק במסגרת הפרויקט ל- 200 רשויות ברחבי הארץ, במהלך החודשים יוני-דצמבר 2019, הזדמנות ליהנות ממופעי תרבות מבוקשים, תוך בחירת סוג המופע המתאים להם, מתוך היצע נרחב של 90 אמנים מהשורה הראשונה, כולל אמנים אהובים מהחברה הדתית והערבית.

המיזם מתקיים זו השנה התשיעית ומאפשר לתושבי הפריפריה ליהנות מהופעות חיות של מיטב האמנים הישראלים במחיר סמלי במיוחד (לעומת כניסה למופעי האמנים העומד על פי רוב על מאות שקלים). מטרת 'בימות פיס' הינה להעשיר את ההיצע התרבותי על כל גווניו לתושבי הפריפריה ולאפשר למגוון רחב ביותר של אמנים ישראלים ליהנות מהאפשרות להופיע בפני קהל נרחב בכל רחבי הארץ. חלק מהמופעים יתקיימו אף ללא תשלום.

לפרטים נוספים והרשמה:

https://culture.pais.co.il/Interdisciplinary/Pages/bimot_pais_shows_list_2018.aspx.


 

מועדון הסרט הטוב - מילים נרדפות

 

יואב הוא צעיר ישראלי שמגיע לפריז לדירה נטושה, ללא כל ציוד פרט לבגדיו וכמעט קופא למוות. זוג שכנים צעירים בשם אמיל וקרוליין מציל אותו ממוות ומאמץ אותו לדירתם. יואב מסרב לדבר בעברית, הוא מספר כי הוא שונא את המדינה בה גדל, וטראומה שעבר בשירותו הצבאי מרחפת מעל התנהגותו. נטיותיו הפואטיות מרשימות את אמיל התומך בו כספית, ויואב בתמורה מספר לו את סיפוריו. גם קרוליין נשאבת למשולש הזה ומתחילה בקשר עם יואב, המנסה למצוא את עצמו במדינה בה אין לו דבר.

יום שלישי, 23.7.19, ב- 19:05, בתיאטראות אילת.


 

חגיגת קיץ מוסיקלית - פסטיבל "ים של מוסיקה" באילת

 

רבע לאפריקה צילום: שירלי רוזנס

טובי האמנים מגיעים לאילת להרקיד את הנופשים. טיפקס, מופע הארנבות של ד"ר קספר, בית הבובות ועוד

אמנים רבים ובמיוחד לילדים: מתחם חווייתי ובו מתנפחים, תחנות קרנבל ועוד המון פעילויות ופרסים

חגיגת קיץ מוזיקלית באילת! טובי האמנים מגיעים לאילת להרקיד, להקפיץ ולשמח את הנופשים. עיריית אילת והתאגיד העירוני לתיירות מזמינים את האורחים בעיר ליומיים של חגיגה משפחתית עם הופעות חיות, דוכני אוכל ומתחם משחקים חווייתי לילדים.

 

בית הבובות צילום: טל רביב

בכל ערב יעלו לבמה אמנים שונים, להקת המנקיז המקומית, הרכב רבע לאפריקה יגיע עם השירים מהסינגל החדש לחגיגה קיצבית, אחריהם יעלו לבמה בית הבובות, אחד ההרכבים המצליחים והאהובים בישראל בעשור האחרון שיארחו את גלעד ויטל ורואי לוי (שוטי הנבואה) במיוחד לכבוד הפסטיבל, יחד יעלו ויקפיצו את הקהל לצלילי הלהיטים החדשים והוותיקים; גם להקת טיפקס תגיע לעשות שמח ולהרקיד את הנופשים, להקת הרוק הישראלית מופע הארנבות של ד"ר קספר תפציץ על הבמה עם השירים המוכרים, לצד שירים חדשים.

ובכל ערב לקינוח תתקיים מסיבה אל תוך הלילה ועל הבמה,DJ  אדמסקי ו D.J AVRATZ-.

 

מופע הארנבות של ד"ר קספר   צילום: גבריאל בהרליה

בנוסף לשלל הפעילויות, כל הטעמים האהובים והמוכרים של מסעדת עומר'ס יעשו את דרכם משדרות התמרים היישר לטיילת! לצדם, יחכה לאורחים Beer garden מפנק שיציע מגוון סוגי בירות; אלה שיגיעו עם הילדים, יוכלו ליהנות ממתחם ילדים חווייתי שיפעל בכל ערב בין השעות 20:00-24:00 ובו יהיו מתנפחים, משחקי כדורגל וכדורסל, תחנות קרנבל, עמדות פול מון צבעוניות של איפור וקעקועים לילדים, פרסים והפתעות.

יום רביעי - חמישי, 24-25 ביולי 2019, 19:00-24:00, בטיילת מול הים.

הכניסה חופשית

פרטים מלאים באתר www.redseaeilat.com.


 

ספר ילדים חדש: 'התזמורת משתוללת' מאת דפנה לוסטיגר

                              

                                                                                              

קְלָרִינֶט וְקֶרֶן יַעַר מְחֻבָּקִים,

הַפִּיקוֹלוֹ עַל גַּלְגִּלִּיֹּות דּוֹהֲרִ,

הַבַּסוֹן וְהַחֲצוֹצְרָה כִּמְעַט לַחֲזָרָה מְאַחֲרִים.

לְאַט לְאַט הֵחֵלּוּ כָּל הַכֵּלִים,

לִתְפֹּס אֶת מְקוֹמוֹתֵיהֶם בָּאוּלָם

וּלְהִתְאַרְגֵּן לַחֲזָרָה. (מתוך הספר)

 

'התזמורת משתוללת' מאת דפנה לוסטיגר בהוצאת 'אופיר ביכורים', הוא ספר ילדים מקסים החושף את הילדים בגיל הרך לכלי התזמורת השונים. זאת, בצורה הומוריסטית, חווייתית ואינטראקטיבית ייחודית, העושה שימוש בטכנולוגיה והופך את חוויית הקריאה של הילדים למהנה במיוחד. הספר מלווה באיורים נפלאים וייחודיים וקודי QR המאפשרים האזנה לכלים השונים במהלך הקריאה בו.  

עלילת הספר 'התזמורת משתוללת' מתרחשת באולם הקונצרטים. הכלים השונים ממהרים לעשות את דרכם לבמת הקונצרטים על מנת להתחיל בחזרה, בהם כינורות, טרומבון, חליל. כולם תופסים את מקומם על הבמה וממתינים למנצח על מנת שיוביל את החזרה, ממש כמו ילדים הנרגשים לפני חזרות למופע עבור ההורים וממתינים להוראות המורה. כשמבושש המנצח לבוא, מחליטים חלק מהכלים, ממש כמו שמתנהגים ילדים צעירים, שזו הזדמנות לצחוק ולהשתולל ומחפשים מנצח מחליף.

הטקסט בספר מהול בחרוזים המשתלבים בקריאה באופן טבעי ופונה לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי הכיתות הנמוכות כשהוא עטוף באיוריה היפהפיים העשויים בגוונים פסטלים ורכים של ילנה סברדלוב. סברדלוב מתרגמת את הטקסט עבור מי שאינם שולטים ברזי הקריאה ויכולים לעקוב אחר הכלים השונים המוזכרים בספר והחוויות השונות אותן הם עוברים, זאת בעזרת הבחירות הוויזואליות הממחישות את כוונת המחברת בעיצוב דמויות הכלים השונים.

הספר מתאים הן לקריאה משותפת והן לעושים את צעדיהם בעולם הקריאה ובעולם המוזיקה הקלאסית. הוא מעניק לקוראים הצעירים חווית קריאה אינטראקטיבית ייחודית, בה הם יכולים לחוות את המתואר בספר בעזרת האזנה לכלים השונים המתוארים בעלילה במהלך הקריאה בספר, בעזרת שימוש בקודי ה-QR המשולבים באיורים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש