מאווררים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/7/2019 11:00 ● ערב ערב 2925
הקיץ הישראלי חם ולח ויש צורך לקרר את המבנים השונים והסביבה הקרובה בדרכים שונות. אחד מאמצעי הקירור הם מאווררים אשר מצליחים, במקרים רבים, לאוורר את החלל היטב וליצור משבי אוויר קלילים ומצננים.
מאווררים

הקיץ הישראלי חם ולח ויש צורך לקרר את המבנים השונים והסביבה הקרובה בדרכים שונות. אחד מאמצעי הקירור הם מאווררים אשר מצליחים, במקרים רבים, לאוורר את החלל היטב וליצור משבי אוויר קלילים ומצננים. קיימים, כמובן, המזגנים אבל בנסיבות שונות הם אינם יעילים. לא ניתן להשתמש במזגן במקומות פתוחים ודווקא מאוורר יכול סייע רבות במרפסת פתוחה, על גג שמש מוצל ועוד. הוא טוב גם לחללים רבים שאינם אטומים הרמטית. לדוגמא: מוסכים, האנגרים לתעופה, אולמות ייצור ומבנים נוספים שאינם בנויים מבנייה קשיחה. גם כאן, יעילותו מוכחת על זאת של המזגן.

מבחינים בסוגי מאווררים שונים. יש העומדים על רגליים, יש התלויים ומשתלשלים מהתקרה, יש התלויים על הקיר. אלו הניצבים על רגליים מגיעים בגדלים שונים ובתפוקת שונות. הקוטר ועוצמת המנוע הם שמעניקים להם את ספיקת האוויר ופיזורה. במרביתם יש אלמנטים נוספים כמו מספר מצבי הפעלה, בוררי מצבים, בסיסים מחוזקים, רשתות הגנה צפופות לבטיחות מרבית, מוטות טלסקופיים להגבהה והנמכה, וכן, לצידוד. ספיקת האוויר גדלה בשל סנפירי פיזור אוויר וכנפיים מובנות המייצרות קצב תגובה אחיד ואופטימאלי.

ניתן למצוא גם מאווררי מגדל הניצבים על הרצפה, אחרים עם מנועי טורבו חרישיים המסוגלים להגביר רבות את ספיקת האוויר. בנוסף כאלו עוצמתיים ללא להבים. כל אחד מהמכשירים הללו מגיע עם מפרט המייחד אותו.  מאווררי תלייה מגיעים, לרוב, עם מפרט הדומה לזה של אלו הניצבים על הרגל. ניתן למצוא את כל הדגמים בצבעים שונים אשר הבולטים בהם הם לבן ואפור.

אלו המיועדים לתקרה שונים מאלו הניצבים על הקרקע. הם, לרוב, בעלי ארבעה כנפיים המיוצרות בזווית מושלמת המעניקה להם את היכולת לפזר אוויר בצורה טובה מאוד. יש להתקינם לאחר תכנון. המטרה היא להתאים את גודלם ומוטת הכנפיים שלהם לפי גודל החלל אותו רוצים לאוורר. בגלל שהם הופכים לחלק בלתי נפרד מהחלל בו הם מותקנים הרי שיצרנים רבים מייצרים אותם בעיצובים מיוחדים, בצבעים שונים סולידיים, מוסיפים להם אביזרי תאורה, וכך, הם הופכים לפריט שימושי נאה המוסיף עניין. כל הסוגים מתוכננים לצריכת חשמל נמוכה. בוודאי לעומת מזגנים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש