קידום אתרים בגובה העיניים: כיצד צריך להיראות הדיווח השוטף של מקדם האתרים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 5/8/2019 11:48 ● ערב ערב 2926
קידום אתרים הוא תהליך מורכב הכולל שלל ניתוחים, המלצות ופעולות. בעלי האתר השוכרים את שירותיו של איש הקידום מצפים לקבל ממנו מידע אמין, רלוונטי ושימושי שיעזור להם להבין את התהליך ולקחת בו חלק פעיל. אז איזה מידע עליהם לדרוש וכיצד צריך להיראות הדיווח? הכול במאמר זה
קידום אתרים בגובה העיניים: כיצד צריך להיראות הדיווח השוטף של מקדם האתרים?

הבחירה לשכור את שירותיהם של מקדם אתרים או של חברת קידום אתרים היא החלטה חשובה, שיש לה גם עלויות כספיות בלתי מבוטלות. בעל אתר אינטרנט שבחר להשקיע באפיק שיווקי חשוב זה, מצפה לקבל תמורה לכספו בדמות גידול בתנועת הגולשים הרלוונטית לאתר ובהמרות לעסקאות, אך הוא עשוי להתקשות להבין כיצד פועל מקדם האתרים והאם הוא עושה עבודה טובה.

על השאלות הללו אמורים לענות הדיווחים השוטפים של מקדם האתרים. מקדם מקצועי ורציני יפיק ללקוח דוחות שוטפים הכוללים נתונים על ביצועים, תיאור הפעולות שבוצעו לצורך הקידום והמלצות לשיפור האתר. עם זאת, לא כל המקדמים מעבירים ללקוחותיהם דיווחים כאלו, וגם מבין אלו שכן, רבים מעבירים דיווחים שאינם יעילים או שימושיים דיים, וכך הלקוח נותר מבולבל ונעדר מידע חשוב.

אם כך, כיצד צריך להיראות דוח איכותי של מקדם אתרים ומה הוא צריך לכלול?

 

התאמה אישית

 

כל אתר שונה ממשנהו וכך צריכים להיות גם דוחות ה-SEO שלהם. ההמלצות הכתובות בדוח של המקדם צריכות להיות רלוונטיות לאתר הספציפי ולא כלליות מדי. שימוש בתבנית של דוח הכוללת רכיבי מידע רבים שאינם רלוונטיים לאתר תקשה על בעל האתר להפריד את המוץ מן התבן ולחלץ את ההמלצות החשובות ביותר. נוסף על כך, לכל אתר אינטרנט יש תכונות ומגבלות מסוימות, טכניות, עסקיות וכו', וחשוב שמקדם האתרים יתייחס לכך. אין שום טעם בהגשת המלצות לביצוע שאינן אפשריות באתר או שאינן תואמות את אופיו.

 

הסברים ודוגמאות

 

קבלת המלצות לשיפור האתר היא רק הצעד הראשון, הצעד השני הוא ליישם את ההמלצות באתר, וזה עשוי להצריך הקצאת משאבים מצד בעל האתר. על כן, חשוב שהדוח של מקדם האתרים יכלול הסברים מפורטים ודוגמאות מהאתר עצמו, כך שלבעל האתר יהיה ברור מה חשיבותה של כל המלצה ולמה כדאי לו להקצות משאבים ליישומה. מעבר לכך, חשוב מאוד שההמלצות שמעביר המקדם יהיו ברורות ומפורטות ככל הניתן, על מנת למנוע טעויות בביצוע ובזבוז זמן וכסף על תיקונן.

 

נתונים מדויקים ורלוונטיים

 

ההמלצות בדוח של מקדם האתרים צריכות להיות מגובות בנתונים מספריים, גרפים או כל אמצעי אחר המסוגל להמחיש את מצב האתר ואת הפעולות הנדרשות לביצוע בו. הנתונים הללו צריכים להיות רלוונטיים לאתר הספציפי ולמטרות הקידום ולתמוך בהמלצות המקדם. נתונים מספריים שכאלו יסייעו לבעל האתר גם להבין מהי רמת החשיבות של כל המלצה ופעולה, כך שהוא יוכל להחליט כיצד לחלק את משאביו בצורה הנכונה ביותר, על פי סדר העדיפויות שהכתיב לו המקדם.

אם כן, שכירת שירותיו של מקדם אתרים יכולה לתרום רבות לעסק שלכם, אך חשוב להקפיד כי מקדם האתרים עושה את עבודתו היטב ומספק לכם את המידע ואת ההמלצות הרלוונטיים ביותר. וזכרו, ככל שתבינו יותר את עבודת המקדם, כך תקבלו תמורה טובה יותר לכספכם, והבנה מעמיקה זו יכולה להיות מושגת במסגרת לימודי SEO שאף יכולים להפוך אתכם למקדמי אתרים בעצמכם. קראו עוד כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-studies


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש