מפנים את שרידי בסיס הגדנ"ע בבאר אורה

מאת: דובר צה"ל ● צילום: דובר צה"ל ● 14/8/2019 09:30 ● מה נשמע 613
עשרות חיילי וחיילות חטמ"ר יואב הגיעו לאחרונה לבסיס הגדנ״ע בבאר אורה, ויחד עם משפחות מתנדבות מהיישוב החלו במבצע ניקוי פינוי השרידים של בסיס הגדנ"ע
מפנים את שרידי בסיס הגדנ''ע בבאר אורה

המבצע נערך ביוזמה ובמימון של מיזם "צבא ההגנה לטבע", מיזם לו שותפים צה״ל, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וקק"ל. אלו עובדים בשיתוף פעולה לטובת פרויקטים במטרה לשפר את המציאות הסביבתית בשטחי הפעילות של צה"ל תוך שמירה על ערכי טבע, נוף ומורשת בהובלת מפקדי וחיילי צה"ל.
בסיס הגדנ"ע שפעל בבאר אורה משנת 1950 היה כור היתוך דרכו עברו רבבות בני נוער והוכשרו לצבא. הבסיס ננטש בשנות ה- 90 ולאחר פינויו נשארו שרידים נוספים בשטח. היום, בסיס הגדנ"ע הנטוש, הקרוי גם ״באר אורה הישנה״, הוא ה"חצר האחורית" של היישוב באר אורה. זהו אזור המשמש את תושבי הישוב לפעילות פנאי ומדי שנה מגיעים אליו תלמידי המכינה שבישוב, אנשי צוות שגרים במתחם וכן עשרות אלפי מטיילים ורוכבי אופנים בשביל ישראל. אזור זה סמוך לשמורת טבע והוא המשך טבעי מבחינת עולם החי והצומח שבו- צבאים, זאבים, שועלים ועוד. המפגעים שהשאיר הגדנ"ע מאחוריו מסכנים ומזיקים לאנשים ובע"ח כאחד. משום החשיבות של הפרויקט ברמה הערכית של שמירת טבע והערך ההיסטורי שלו נערך הפרויקט בליווי, פיקוח והדרכה של פקחי רשות הטבע והגנים. בשילוב עבודת ידיים וציוד מכני הנדסי, פינו החיילים והתושבים גדרות תיל, ניקו חביות וברזלים מצדי השבילים ואספו אשפה מפני השטח. 
האירוע התבצע בשיתוף פעולה מלא של תושבי באר אורה וחיילי חטמ״ר יואב. משרתי החטמ"ר ביקרו לראשונה בישוב והבהירו את חשיבות צה"ל לשמור על הבטיחות לצד הביטחון.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש